Je nepopiratelným faktem, že Česko je zemí výroby aut. A je to právě výroba, která je nesmírně důležitá pro českou ekonomiku. Jenomže jak tu, tak právě výrobu v posledních letech trápily výpadky, zdražování, ale i kovidová pandemie. Zdá se ale, že to do budoucna konečně vypadá na lepší časy.
Výroba osobních vozů v Česku totiž vzrostla do konce února meziročně o 22,3 procenta na 263 028 aut. Tím dokonce překonala nejvyšší hodnoty před krizí způsobenou pandemií koronaviru. Podle Sdružení automobilového průmyslu pak podíl elektrických aut na všech vyrobených je 7 procent, konkrétně 18 536.
Daří se škodovce i Hyundai
Tradičně nejvíce aut vyrobila mladoboleslavská Škoda, která do světa vypustila 161 733 nových aut. Jde o meziroční nárůst o 14,1 procenta, přičemž elektromobilů z toho bylo 7015 a plug-in hybridů 1590. Hyundai zvýšil produkci o 8,7 procenta na celkových 58 000 vozů, z toho 16,9 procenta tvořila auta na baterie. Toyotě vzrostla výroba o 120 procent na 42 495 automobilů. Téměř 47 procent produkce představoval hybridní Yaris.
„Nejen lednové, ale i únorové údaje výroby vozidel překonávají v absolutních číslech ty nejlepší výsledky z doby před krizí. Navzdory výpadkům některých komponent či zprávám o ekonomickém ochlazení tak autoprůmysl i nadále podporuje českou ekonomiku. Vozidlům tuzemských značek se totiž daří jak na domácím, tak evropském trhu. To potvrzují údaje nejprodávanějších značek v Evropě podle počtu prodaných vozidel, kde se Toyota a Škoda Auto umístily mezi prvními třemi,“ řekl výkonný ředitel sdružení Zdeněk Petzl.