Citroën Racing má za sebou historický den na okruhu Moulay El Hassan v Marrákeši. V jeho vůbec prvním startu v závodech FIA WTCC si tým připsal 1., 2. a 3. místo v pořadí José – María López, Sébastien Loeb a Yvan Muller. Citroën C – Elysée WTCC pak dojel na prvním a druhém místě ve druhém závodě na stejném místě, když vyhrál Sébastien Loeb před Pechito Lópezem.
Stalo se tak poté, co se Yvan Muller nezaviněně připletl do kolize a musel skončit. Maroko opouští jako lídr průběžného pořadí světového šampionátu José – María López, o jeden bod za ním je Sébastién Loeb.
Piloti Citroën Total WTCC Teamu zajeli nejrychlejší časy už v obou volných trénincích a věřili, že se jim podaří výkony zopakovat v závodech a přetavit tím formu do výsledků. Velké horko se podařilo zmírnit odsunutím startu na pozdější nedělní odpoledne. Když slunce zapadalo, José – María López a Sébastien Loeb kontrolovali pořadí, nicméně to byl Yvan Muller, kdo měl nejlepší start. Čtyřnásobný světový šampion v této disciplíně se ještě do první zatáčky dostal před Toma Chiltona na třetí pozici.
Všechny tři Citroëny C – Elysées se tak sešikovaly a vzdalovaly se zbytku startovního pole. Zlepšovaly se kolo za kolem, když tempo udával Pechito. Piloti na Citroënech si dávali velký pozor na dobržďování a srovnali se ve volnějším tempu. To umožnilo Chiltonovi se dotáhnout a cílovou čáru protnout takřka na stejné úrovni.
Na velké oslavy ovšem nebyl čas. Technický tým musel rychle připravit vozy pro následný závod číslo 2. Do toho se startovalo v obráceném pořadí z kvalifikačních časů, takže nejvýhodnější pozici měl z citroënářů Yvan Muller na 7. pozici. Sébastien Loeb a Pechito Lopéz vyráželi do druhého závodu z 9. resp. 10. startovní pozice.
Hned několik stovek metrů po startu Medhi Bennani předjel Toma Coronela, aby se postaral o pozdější velmi silný náraz do bezpečnostních zdí. Yvan Muller, který měl za sebou další ze skvělých startů, už neměl šanci se Holanďanovi vyhnout. A tak C – Elysée WTCC číslo 1 byl nucen vyjet z trati se značným poškozením přední části vozu. Závodní trať byla zasypána drobnými úlomky a červený praporek zastavil závod. Ten pak pokračoval restartem za asistence safety caru. Sébastien Loeb po něm figuroval za tandemem Bennani – Monteiro, ale rychle se propracoval na druhou pozici. Nakonec se devítinásobný světový šampion v rally dokázal zbavit i tohoto soupeře a šel do vedení.
Mezitím se José-María López dokázal proplétat startovním polem a předjel Valenteho a Monteira, aby se brzy objevil hned za Loebem. C – Elysée WTCC si tak připsaly double a Sébastien Loeb ještě jednou přepsal historii. Stal se jedním z mála pilotů, kteří kdy vyhráli dva závody ve dvou různých disciplínách mistrovství světa FIA.
Co také řekli:
Yves Matton, šéf Citroën Racing: „O takovém výsledku se nám ani nesnilo. Poté, co jsme obsadili kompletně stupně vítězů díky trojici Loeb, Sainz, McRae na Rally Monte Carlo v roce 2003, jsem rád, že se nám podobný kousek podařil i tady díky trojici Pechito, Séb a Yvan. Není to sice stejná disciplína, stejné místo, ale podobnost mezi těmito velikými momenty v historii Citroën Racing je. Co mají společného? Především týmového ducha, v němž dominují pokora a bojovnost chlapců, kteří přispěli k výsledku, jenž překonal všechna očekávání. Jediná vada na kráse je nehoda Yvana Mullera po startu závodu číslo 2. Jsem zklamaný z toho, že nemohlo být odměněno jeho nezměrné úsilí, které s námi odvedl při vývoji auta a organizaci celého týmu pro tuto novou výzvu. Určitě připravíme skvělé auto právě pro něho na další víkend!“
José-María López: „Jsem opravdu pyšný na to, že jsem součástí tohoto týmu. Tento den si budu pamatovat hodně dlouho. Pro první závod jsem dobře věděl, že rozhodující bude start. Dostal jsem se dopředu velice rychle, což mi umožnilo zbytečně nepřehřívat brzdy. Byl to těžký závod, ale ten druhý byl mnohem tvrdší. Byl jsem šťastný, že jsem se dokázal vyhnout nehodě, která zachytila Yvana. Já pak byl schopen se propracovat startovním polem kupředu až na druhou pozici bez toho, že bych nějak zbytečně riskoval. Blahopřeji Sébastienovi k jeho vítězství. Člověk by si mohl myslet, že v tomto světovém šampionátu startuje už několik roků!“
Sébastien Loeb: „Nevěděl jsem přesně, co bych mohl očekávat, ale Citroën vyvinul skvělé auto. Od podvozku, přes motor…všechno bylo perfektní. Mohli jsme mezi sebou v prvním závodě víc bojovat, ale nebylo možné najít skulinku, jak Pechita předjet. On prostě neudělal sebemenší chybičku a já se musel spokojit s druhým místem. Ve druhém závodě jsem měl více štěstí na startu. Pak už bylo jasné, že jsme rychlejší než naši soupeři a posunuli se až do čela.“
Yvan Muller: „Ještě nikdy jsem na tomto okruhu nebyl příliš úspěšný, pravděpodobně mám za sebou jeden z nejhorších víkendů, jaké jsem kdy odjel ve WTCC. Závod první probíhal dobře, Můj jediný cíl byl předjet Chiltona hned po startu a držet svou pozici až na pódium. Abych se pokoušel předjíždět moje týmové parťáky, to bylo velice riskantní, obzvlášť když za čtyři dny nás čeká další start v mistrovství světa. Na začátku druhého závodu jsem se pokoušel vyhnout autu Tomma Coronela, ale odrazilo se a zasáhlo mě. Nešlo s tím nic dělat, ale takový je nás sport. Pro mě to sice nebyl dobrý víkend, ale pro Citroën a jeho piloty ano, jsem šťastný z našich výsledků při prvním startu do WTCC.“
Výsledky – závod 1
- José-María López (Citroën C-Elysée WTCC): 14kol za 24:40.950
- Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC): +0.713
- Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC): +1.607
- Tom Chilton (Chevrolet Cruze WTCC) +8.222
- Dusan Borkovic (Chevrolet Cruze WTCC) +11.849
- Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC) +20.495
- Mehdi Bennani (Honda Civic WTCC) +25.111
- Hugo Valente (Chevrolet Cruze WTCC) +29.953
- Nobert Michelisz (Honda Civic WTCC) +44.583
- James Thompson (Lada Granta 1.6T) +48.596
Nejrychlehší kolo: Sébastien Loeb – 1:43.777
závod 2
- Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC): 16 kol za 47:50.589
- José-María López (Citroën C-Elysée WTCC) +4.321
- Hugo Valente (Chevrolet Cruze WTCC) +7.598
- Tom Chilton (Chevrolet Cruze WTCC) +18.305
- Mehdi Bennani (Honda Civic WTCC) +18.331
- Mikhail Kozlovskiy (Lada Granta 1.6T) +19.757
- Gianni Morbidelli (Chevrolet Cruze WTCC) +23.117
- Franz Engstler (BMW 320 TC) +38.957
- John Filippi (Seat Leon WTCC) +48.611
- Pasquale di Sabatino (BMW 320 TC) +50.553
Nejrychlejší kolo: José-María López – 1:43.704
Mistrovství světa FIA
- José-María López: 48
- Sébastien Loeb: 47
- Tom Chilton: 27
- Hugo Valente: 19
- Yvan Muller: 17 points
Mistrovství světa FIA – pohár konstruktérů
- Citroën: 95
- Honda: 57
- Lada: 31