Rušná křižovatka v Jestřebí, kudy denně projedou tisíce aut, se za několik posledních měsíců proměnila v kruhový objezd, který by měl především zvýšit bezpečnost. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD říká: „V tuto chvíli finišujeme výstavbu okružní křižovatky v Jestřebí, to znamená, že jsme v poslední, třetí etapě. To co vidíme tady za námi, tak to už je pokládka asfaltových vrstev na té poslední části, na druhé polovině kruhového objezdu.“
„Když to vezmu od začátku, tak jsme odfázovali stávající asfaltovou vrstvu, pak jsme odtěžili konstrukční vrstvy vozovky až na pláň, která byla neúnosná,“ popisuje práce stavbyvedoucí Marek Wyderka.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: „Vzhledem k tomu, že my chceme, aby životnost položených asfaltových vrstev byla 15 let, při intenzitě dopravy přes 10 tisíc vozidel denně, tak je třeba, abychom položili na sebe 3 vrstvy. To znamená 2 ložné a jednu obrusnou. Po té se pak jezdí.“
Stavbu okružní křižovatky v Jestřebí stále doprovázejí výrazná dopravní omezení. „Děkuji všem za trpělivost, my jsme v těch jednotlivých etapách byli nuceni uzavírat některé sjezdové větve. Ještě v tuto chvíli stále platí objízdná trasa pro jeden směr. Ten druhý směr už jezdí přes nový kruháč,“ komentuje složitou dopravní situace Jan Rýdl.
Přestavbou křižovatky na kruhový objezd se celkové změnila organizace provozu. „Z té původní průsečné křižovatky jsme udělali kruhovou, kde jsme napojili dvě silnice první třídy 38 a 9, a ještě místní silnici 3. třídy, aby i tady bylo možné se sem napojit hlavně bezpečně a zároveň i plynule. Počítáme samozřejmě se zachováním přístupu na tu benzinku,“ říká Jan Rýdl.
Poslední etapa výstavby zahrne ještě montáž svodidel a terénní úpravy. Celková hodnota díla se dostala na 45 milionů korun. „Žádná komplikace tady nebyla. Harmonogram plníme, jsme v mírném předstihu. Skončit by se mělo začátkem září. Zprovozníme to, co nejrychleji to půjde,“ uzavírá stavbyvedoucí Marek Wyderka.