Alfa Romeo 33 Stradale

Vyprodaná Alfa Romeo 33 Stradale představena. Na výběr byl elektromobil nebo benzinový šestiválec

Autor: Pavel Srp - Zdroj a foto: Alfa Romeo - 3. 9. 2023


Alfa Romeo představila nový sportovní model 33 Stradale. Dostal legendární jméno a na výběr je mezi spalovacím motorem a elektromotorem. Vznikne jen 33 kusů a všechny z nich jsou prodané.

33 kusů

O tom, že Alfa Romeo chystá nový čistokrevný sportovní model, se mluvilo už před rokem. Tehdy se také informace dostala k zákazníkům, kteří na všechny plánované vozy složili zálohy. Aniž by auto viděli. Alfa Romeo jen svým „nejváženějším klientům“ ukázala před Velkou cenou F1 v Monze skici. Příchod hotového auta byl spojen s velkým očekáváním. Opona byla před pár dny stržena a před námi stojí působivé nízké kupé s parádním designem i technikou.

Alfa Romeo vyrobí pouze 33 aut. Ty budou podle preferencí svých majitelů poháněny buď spalovacím motorem V6, který používají i modely Alfa Romeo Giulia QV a Stelvio QV, anebo čistě elektricky.

750 nebo „víc než 620 koní“

Ti, kdo si vybrali spalovací motor, budou mít uprostřed za předními sedadly umístěný 2,9litrový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválec, jehož výkon je podle Alfy Romeo „víc než 620 koní“, přesné číslo totiž zatím nezveřejnila. Motor je spojen s automatickou osmistupňovou převodovkou ZF a zadními koly. Těm s přenosem výkonu na silnici pomáhá elektronicky řízený samosvorný diferenciál. Manuální převodovka v nabídce nebyla.

Druhou možností byla Alfa Romeo 33 Stradale jako čistý bateriový elektromobil. Technika bude podobná jako v Maserati Granturismo Folgore. Řidič bude mít pod svojí pravou nohou 750 koní, přičemž poháněna budou všechna čtyři kola. Dojezd by měl být podle WLTP až 450 kilometrů.

Obě dvě verze mají mít působivou dynamiku. U obou z nich udává Alfa Romeo zrychlení z místa na stovku pod tři sekundy (elektromobil by to měl zvládnout dokonce kolem 2,5 sekundy) a maximální rychlost působivých 333 km/h. A jezdit má auto skvěle, vždyť na jeho ladění se podílel také pilot F1 Valtteri Bottas.

Karbon a podobné materiály

Základem auta je hliníkový rám v tvaru písmene H, platí to pro spalovací i pro elektrickou verzi, na němž je karbonový monokok. Ze stejného materiálu je i střecha, rámy oken. Důraz na úsporu hmotnosti byl velký, takže třeba zadní okno není skleněné, ale je vyrobeno polykarbonátu. Hmotnost ani jedné z verzí ovšem italský výrobce neprozradil.

Podvozek tvoří zavěšení z dvojitých lichoběžníkových ramen, adaptivní tlumiče a vinuté pružiny. Podobně jako u některých modelů Maserati nebo Porsche umožňuje přední náprava změnu výšky. Ta funguje do 40 km/h a umožňuje předek zvednou až o 50 mm, aby si například ve městě nezničili přední karbonový spojler o zpomalovací prahy nebo retardéry.

Alfa Romeo slibuje, že brzdná dráha ze 100 km/h do úplného zastavení nemá být delší než 33 metrů. Bude to díky karbon-keramickým brzdám Brembo se šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými třmeny vzadu.

Ruční výroba

Všech 33 kusů je prodaných a všech 33 kusů bude vyrobeno ručně. Postará se o to milánská karosárna Carrozzeria Touring Superleggera. První zákazník se na své auto může prý těšit už do konce letošního roku. Ten poslední pak auto dostane nejpozději v roce 2026. V nabídce byla červená barva jako má auto z fotografií, ale také modrá, případně kombinace bílé a červené.

Oficiální cena nebyla zveřejněna, ale spekulace hovoří o dvou milionech eur, v přepočtu tedy přes 50 milionů korun.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru