icon-1949-mercury-coupe-ev-jak-se-to-delalo- (18)

“Hm, nějaká stará ošuntělá “Amerika”,” mohlo by se říci po zhlédnutí úvodní fotky, ale tak to rozhodně není. Tohle auto má totiž ve starém kabátě úplně jinou, zcela moderní techniku. Místo skvěle znějícího osmiválce je tu elektromotor.

Společnost Icon se obvykle zaměřuje na renovace klasických aut, ale v tomto případě je to trochu jinak. Z pohledu vnějšího vzhledu se totiž mnoho neměnilo ani neopravovalo, ale interiér je zrenovovaný a technika je zcela změněná. Úplně přepracovaný byl i podvozek, na čemž se podílela společnost Art Morrison Enterprises. 

Základem této stavby je klasický americký vůz Mercury Coupe z roku 1949. Z toho však zůstala pouze karoserie, protože to, co je pod ní, je zcela nové. Pod přední kapotou není žádný spalovací motor. O pohon se totiž stará dvojice elektromotorů s celkovým výkonem 400 koní a točivým momentem 640 Nm. Ty jsou umístěny v podvozku v tunelu, kde bývala původně převodovka.

Lots of work left to dial in, but this baby pulls like a slot car!! Come see it on the @optima booth @sema2018! #iconderelict #iconev #icon4x4 #ev #evhotrod #49merc #stealthevdotcom

Zveřejnil(a) Jonathan Ward dne Pátek 19. říjen 2018

O uchování energie se starají baterie z Tesly Model S s kapacitou 85 kWh. Jejich rozmístění bylo pečlivě rozvrženo tak, aby bylo výsledné rozložení hmotnosti celého auta co nejlepší. Díky těmto vcelku velkým bateriím činí prý dojezd okolo 250 – 320 kilometrů. Nabíjení může být prováděno dvojicí standardních typů nabíječek. Zatímco vpředu je konektor CHAdeMO, v zadní části (v místech, kde bývalo hrdlo palivové nádrže) je konektor na Tesla Supercharger.

Auto bylo pojmenováno jako Mercury EV Derelict a vzniklo přímo na objednávku dlouholetého klienta společnosti Icon. Svou výstavní premiéru si odbyl na výstavě SEMA v LAs Vegas.