Už 25 let uplynulo od chvíle, kdy z výrobních linek automobilky Škoda sjížděly i vozy značky Volkswagen. Šlo o užitkový model Caddy, který vypadal prakticky stejně, jen měl jiné znaky.
V továrně v severočeských Kvasinách se na začátku druhé poloviny devadesátých let vyráběly především modely Škoda Felicia, včetně verzí Pick-up. V roce 1996 je doplnil i vůz s logem Volkswagen, který měl ale stejnou karoserii jako Felicia Pick-up.
Užitkový vůz s názvem Volkswagen Caddy je dodnes jediným zástupcem své značky, který se kdy v továrnách Škoda vyráběl. Byť v opačném gardu tato spolupráce fungovala mnohem intenzivněji (například Škoda Citigo v Bratislavě nebo Škoda Karoq v Osnabrücku). Mimochodem, nyní škodovka vyrábí v Mladé Boleslavi na stejné lince jako Karoq i SUV Ateca pro španělský SEAT, a to včetně vrcholné verze CUPRA.
Přeznačkovaná Škoda Pick-up
Volkswagen Caddy jako užitkový model známe všichni. Poprvé se objevil už v roce 1979 na podvozku tehdejší první generace Volkswagenu Golf. Byl to klasický pick-up. Druhá generace přišla až po dlouhých 17 letech, v roce 1996. A to je právě ta, která nás zajímá.
Standardně šlo o dodávku s předkem (a podvozkem) z Volkswagenu Polo a za předními sedadly s budkou. Jenže druhá generace Caddy se také nabízela jako pick-up, i když jde o málo známý fakt. Bylo to relativně čerstvě po koupi značky Škoda koncernem Volkswagen, takže Němci vzali Felicii Pick-up a změnili znaky. Výsledkem byl pick-up Volkswagen Caddy.
Auto bylo úplně stejné, včetně techniky a montovalo se na stejné lince v továrně škodovky v Kvasinách. Pick-up měřil na délku 412 cm a na šířku 164 cm. Ložná plocha o velikost 2 m2 odvezla až půl tuny nákladu.
Výbava Caddy byla podobně jako u Škody Felicia Pick-up poměrně strohá. Za jakýkoliv nadstandard (klimatizace, čelní airbag, ABS) bylo nutné si připlatit.
Konec užitkových vozů Škoda
Za velký úspěch však anabázi Volkswagenu v továrnách škodovky označit nelze. V prvním roce výrobu opustilo 2323 kusů, do roku 2000 pak zhruba 19 000, což bylo ve srovnání s výchozím modelem Škoda Pick-up výrazně méně. Pick-upy se sice vyráběly o dva roky déle, evidováno je však přes 117 000 kusů.
Přesto však tento krok pro Kvasiny úspěšný byl. Závod musel prokázat, že je schopen vyrábět vozy v takové kvalitě, jakou VW požaduje, což se mu povedlo. Zisk několika certifikátů od společnosti Volkswagen je toho důkazem.
Mimochodem i druhá generace Škody Roomster byla v české automobilce téměř před dokončením, ale na poslední chvíli byla její výroba zatržena. Vznikl ovšem i prototyp, který naopak využil základ Volkswagenu Caddy.
Pickup tak samozřejmě mohl mít 1,6 nebo 1,9D
Navíc tento model znám nejen jako Caddy ale také jako SEAT INCA!!! Měli jsem na firmě jako osobní (hrozny auto, nastupování na zadní sicny to byl děs!) a pokud se nepletu motor 1,4-16V
To si pletete. To je jiné auto. Na fotce je „klasický“ Volkswagen Caddy jako bouda, ale také Volkswagen Caddy jako pick-up Škoda Felicia. Ale ano, klasická bouda se dělala také jako SEAT Inca.
Autor nevie, že Felicia bola Pickup (bez pomlčky). Pick-up bol odvodený od Favoritu. Má v tom hokej. :-(
Technika nebyla stejná, Němci si tam dávali také motor 1.6, Felicia Pickup pouze 1.3 !
Dělal jsem tam. Článek má řadu nepřesností.
VW Caddy mohl mít motorizace 1,3 (50 kw, 1,6, 1,9D) a Pickup (1,3 40,nebo 50 kw) nebo 43 kw nerozvinuté trhy co si kdo nekonfiguroval. Na lince v Kvasinách se minejvíce líbila Felicie varianta pro Egypt – klima, paket pro špatné cesty se zvýšeným podvozkem.
Caddy v kabine měla proti Pickupu navíc kromě masky, protihlukovou izolaci zadní stěny kabiny a pomocný rám zadního okna byl pro některé trhy povinný.