V poslední době to vypadalo, že čínská auta už si jedou svůj osobitý design, ale stále tomu tak není. Představuje se model Polestones 01, velké auto, které v sobě kopíruje design Land Roveru Defender, nového Hyundai Santa Fe. Pod kapotou má ale jen 1,5litrový čtyřválec a je to plug-in hybrid.
Čína v předchozích dekádách produkovala obrovské množství aut, ale na starém kontinentu a například ani v Americe nebyla schopná auta prodávat. Důvodem byl jejich design, který zpravidla kombinoval několik modelů světových značek, ale také nekvalita samotných aut. To se ovšem postupem času proměňuje a některá čínská auta už se i s těmi evropskými mohou takřka rovnat. Ovšem neplatí to obecně.
Design je od Pininfariny
Auto, které si můžete prohlédnout v přiložené fotogalerii a ve videu, měří na délku přes pět metrů. Na první pohled na něm najdete designové prvky hned několika aut. Jeho vzhled má ovšem na svědomí věhlasné designové studio Pininfarina, navrhovalo jej ovšem v šanghajské pobočce.
Auto je obrovské, na délku měří 5050 mm, široké je 1980 mm a vysoké 1869 mm. Působivý je i více než třímetrový rozvor náprav (3010 mm). Rozměry jsou velmi podobné těm, které má Land Rover Defender 110, tedy s prostřední délkou karoserie. K dispozici je ale i prodloužená verze, která pojme až 7 cestujících, jejíž délka je dokonce 5295 mm, tedy na úrovni dlouhého Defenderu 130.
Polestones 01 má být auto i pro příležitostné kempování. Zadní dvě sedadla se dají u sedmimístné varianty sklopit do roviny a vzadu tak vznikne prostorné lůžko s rozměry 2 x 1,5 metru. Před spaním anebo k snídani si navíc můžete uvařit, protože v zadních, do strany otevíraných dveřích do kufru je integrovaná kuchyňka. Najít tu lze integrovaný indukční vařič, nádobí, ale i zásobník na vodu.
Plug-in hybrid se skoro pěti sty koňmi
Posádka si může dopřát pohody také při jízdě. Přední i zadní sedadla jsou vyhřívaná a mohou mít i masážní funkci. Posádka může svoji elektroniku dobíjet na bezdrátových nabíječkách a bohatá může být i bezpečnostní výbava. Auto může být vybaveno šesti parkovacími kamerami a parkovacími senzory vpředu, vzadu i po bocích. Polestones 01 umí i autonomní jízdu, výrobce jej na přání zákazníka vybaví třemi Lidary a dalšími šesti kamerami, které budou hlídat okolí auta i to, kudy a kam pojede.
Základem pohonného ústrojí je skromný 1,5litrový čtyřválec (dodává jej externí společnost Xinchen China Power) se 156 koňmi, ale díky pomoci dvou elektromotorů je celkový systémový výkon 476 koní a 740 Nm, který putuje na všechna čtyři kola. Elektrickou energii budou elektromotory brát z poměrně velké trakční baterie od výrobce CATL s kapacitou 56 kWh. Dojezd čistě na elektřinu by měl být přes 200 km. A špatná nebude ani dynamika, výrobce uvádí, že zrychlení z 0 na 100 km/h auto zvládne za 5,5 sekundy, maximální rychlost známá není.
Něco přes milion
Polestones Automobile, který toto SUV vyrábí, je nový čínsky start-up, který patří pod automobilku Rox Motor. Pokud vám to nic neříká, možná to bude tím, že ani ta není úplně stará, založena byla teprve v roce 2021.
Vyrábět jej ale bude jiná automobilka, sjíždět totiž bude z výrobních pásů automobilky Beijing Automobile Works (BAW). To je poměrně tradiční čínská automobilka s historií dlouhou přes 70 let, kterou aktuálně vlastní státní koncern BAIC.
V předprodeji je kratší pětimístný Polestones 01 dostupný za 349 900 čínských jüanů, což je v přepočtu kolem 1,076 milionu korun. Větší sedmimístná verze vyjde minimálně na 359 900 čínských jüanů, což je v přepočtu cca 1,107 milionu korun.