Nemusíte být velkými fanoušky značky Volkswagen, ale musíte uznat, že reklamy prostě umí. Ať už je to centrála nebo některé ze světových zastoupení Volkswagenu. Jsou to totiž reklamy, které se nejednou zapsaly do dějin marketingu. Nemusí mít nějakou super hlubokou myšlenku, ale zaujmou a často i pobaví, což jsou pro reklamu vlastně dva nejdůležitější aspekty.
Jen pro připomenutí, nás hodně bavila reklama na parkovacího asistenta s přívěsem plná rozchechtaných koní, netradiční couvání nebo malý Darth Vader. Těch povedených reklam od Volkswagenu, ale nakonec i jiných, je celá řada. My k nim ale teď přidáme jednu úplně novou, určenou sice pro americký trh, ale něco nám říká, že pobaví všechny.
Volkswagen si chtěl utahovat ze zakázaných reklam. Tak ho také zakázali
Reklama má v prvé řadě ukázat nový Volkswagen Jetta GLI. To také udělá, ale tím hlavním, co nás opravdu pobavilo, je úplný konec reklamy. V ten moment totiž dva cestující vystoupí ze zaparkované jetty a jeden se ptá druhého, jestli by raději neměl zamknout. On jen odpoví, že ne, protože Jetta má manuál.
To, co nám přijde naprosto normální, tedy trojice pedálů a manuální řazení převodových stupňů, je v Americe stále tak trochu nenormální. A tamní zloději zrovna nepatří mezi výkvět inteligence a schopnosti, ostatně místo aut tam poslední dobou raději kradou jen zpětná zrcátka, a tak nehrozí, že by se byť jen pokusili ukrást auto s manuální převodovkou.
Reklama je to velmi jednoduchá, ale pobavila. Tedy, pobavila většinu sledujících, až na rodilé Američany. Američtí diskutující na sociálních sítích nebo i na YouTube mají pocit, že je ten spot shazuje a že manuál stejně za nic nestojí a je zastaralý. No, jak je to s tou potrefen husou…?