Volkswagen Passat Alltrack: oplastovaný horal pro novou generaci

Autor: Jan Karlík - 21. 2. 2015


Nová generace Volkswagenu Passat již nějakou dobu působí na našem trhu a na našich silnicích se již začínají poměrně hojně objevovat v obou karosářských provedeních. Z modelu Variant pak vychází nováček v portfoliu, Passat Alltrack, k jehož představení dojde jak jinak než na autosalonu v Ženevě.

Verze Alltrack dostává oproti klasickému Variantu s pohonem všech čtyř kol některé změny. Ty vizuální jsou patrné na první pohled a spočívají v dodání ochranných černých plastů na spodní část karoserie. Mimo to tu máme ochranné pláty podvozku, odlišné nárazníky, díky kterým se navýšil nájezdový úhel vpředu i vzadu, a světlou výšku zvýšenou o 27,5 mm. Nové jsou také střešní ližiny, stříbrné doplňky a 17″ litá kola, jež je možné za příplatek vyměnit za osmnáctky nebo dokonce devatenáctky. Změn se dočkal také interiér, který kombinuje látku a Alcantaru, nebo za příplatek nabízí celokožené řešení. Po interiéru pak můžete najít plakety oznamující příslušnost k oplastované rodině Alltrack.

Multimediální systém dostává nové menu, pro jízdu v terénu (zobrazení náklonu, procentuální využití výkonu na nápravách, …) a díky funkci Mirror Link umožňuji komunikaci s mobilními telefony (CarPlay, Android Auto). Ve standardu je přitom možné počítat s pětipalcovým displejem, za příplatek ale můžete sáhnout po 6,5″ nebo dokonce 8″.

Mechanické změny jsou pouze v detailech. Také Alltrack k pohonu všech čtyř kol využívá mezinápravovou spojku Hladex paté generace. Tudíž shodné řešení jako Passat s pohonem 4MOTION. V nabídce jízdních režimů přibyla kategorie Off Road. Ta upravuje odezvu plynového a brzdového pedálu, přičemž automaticky aktivuje kontrolu sjezdu svahu a rozjezdu do kopce.

Pod přední kapotou se objeví pětice agregátů. Zážehové odvětví zastupují čtyřválce 1,4 TSI a 2,0 TSI, jež produkují 150 a 220 koní. To vznětové pak dvojice dvoulitrů o výkonu 190 a nebo 240 koní. V obou případech je jedinou volbou automat, potentnější model pak dostal stejně jako silnější benzinový agregát do výbavy rovněž elektronický diferenciál XDS+, který v rychlých zatáčkách přibrzďuje vnitřní kolo a nahrazuje tak samosvorný diferenciál. Cena tohoto modelu zatím není známá a se spuštěním prodeje se počítá až na začátek září letošního roku.

Štítky: , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru