Volkswagen Golf Variant TGI BlueMotion v prodeji

Autor: Pavel Srp - 31. 1. 2014


Volkswagen rozšiřuje svou produktovou paletu o další úsporný a ekologický model na zemní plyn. Čerstvou novinkou na českém trhu je Volkswagen Golf Variant TGI BlueMotion, jehož vstupní cena byla stanovena na 468 900 Kč včetně DPH.

Po modelech osobních vozů up!, Touran, Passat a Passat Variant představuje Volkswagen na českém trhu v pořadí již pátý model s pohonem na stlačený zemní plyn CNG. Nový Volkswagen Golf Variant TGI BlueMotion je extrémně čistý a úsporný, zároveň však nedělá v ničem kompromisy: bezpečnost, komfort, vnitřní prostor, dynamika, jízdní vlastnosti, praktická využitelnost – to vše je plně srovnatelné s verzemi vozů na konvenční paliva.

Nový Volkswagen Golf Variant TGI BlueMotion je k dispozici ve všech třech výbavových liniích: Trendline, Comfortline a Highline. Vstupní cena praktického a mimořádně hospodárného kombi ve výbavě Trendline začíná na částce 468 900 Kč včetně DPH.

Bohatá výbava Trendline zahrnuje mimo jiné rádio Composition Touch s 5“ dotykovým displejem, čtečkou paměťových karet SD a vstupem Aux-IN, dále automatickou dvouzónovou klimatizaci Climatronic, výškově a podélně nastavitelný tříramenný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, systém rozpoznání únavy řidiče, stabilizační systém ESC, elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS, elektronickou ruční brzdu včetně funkce Auto Hold, funkci start/stop, rekuperaci kinetické energie, 7 airbagů, multikolizní brzdu, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu a palubní počítač.

Výbavová linie Comfortline (od 503 900 Kč vč. DPH) k tomu přidává rádio Composition Colour s 5“ barevným displejem, 8 reproduktory a přehrávačem CD, 15“ kola z lehké slitiny, kůží obšitý volant a hlavici řadicí páky, tempomat s omezovačem rychlosti, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, komfortní sedadla s bederními opěrkami vpředu a celou řadu dalších atraktivních prvků.

Na vrcholu stojí výbavová linie Highline (od 531 900 Kč vč. DPH), která se od výbavy Comfortline liší rádiem Composition Media s 5,8“ barevným dotykovým displejem, přehrávačem CD, vstupem USB a handsfree Bluetooth. Dále zahrnuje například 16“ kola z lehké slitiny, multifunkční volant, dekorační osvětlení, mlhové světlomety s funkcí statických světel pro odbočování, sportovní sedadla, dešťový senzor a samostmívací vnitřní zpětné zrcátko.

Zkratka TGI označuje dynamické přeplňované motory na zemní plyn. Platí to i pro model Golf Variant TGI BlueMotion, pod jehož kapotou pracuje zážehový čtyřválec 1,4 litru vyladěný na nejvyšší výkon 81 kW/110 koní. Tato jednotka je optimalizována pro spalování stlačeného zemního plynu (CNG), ale stejně tak dokáže hospodárně pohánět vůz i na benzin, a to při stejných výkonových parametrech. Zákazníci mají u linie Comfortline a Highline na výběr mezi šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Tlakové nádrže jsou uloženy v bezpečném prostoru pod podlahou v zadní části vozidla a pojmou 15 kg stlačeného zemního plynu, což při průměrné spotřebě pouhých 3,5 kg CNG na 100 kilometrů (emise CO2: 95 g/km) postačuje k překonání cca 430 km bez nutnosti doplňovat ekologické palivo, jehož spalováním vzniká jen minimum škodlivých emisí. Při průměrné ceně CNG 25,50 Kč/kg (od 1.1.2014; zdroj www.cng.cz) vychází náklady na jízdu na necelých 90 Kč/100 km, tedy 0,90 Kč/km.

Dojde-li zásoba zemního plynu v oblasti bez možnosti doplnění CNG, přejde motor zcela plynule na spalování benzinu, pro který je vyhrazena standardní palivová nádrž o objemu 50 litrů.

Motory na zemní plyn patří vedle motorů TDI na naftu a TSI na benzin k nosným pilířům strategie značky Volkswagen v oblasti poháněcího ústrojí a paliv. Zemní plyn je extrémně čistým palivem, jehož vysoké oktanové číslo 130 (stanoveno výzkumnou metodou) umožňuje optimálně využívat výhod přeplňovaného motoru. Je to v současnosti jediný alternativní pohon, který je technicky vyzrálý a lze jej vyrábět a prodávat ve velkých objemech, a tím dosáhnout významného snížení emisí CO2. V porovnání s motory na benzin jsou emise CO2 o 25 % nižší, při provozu na bioplyn lze ušetřit dokonce cca 80 %.

V celé Evropě dochází k intenzivnímu budování plnicích stanic CNG – jejich počet překročil již hranici 4000. Nejvíce plnicích stanic CNG je v provozu v sousedním Německu a v Itálii (v obou zemích více než 900), v České republice mají motoristé k dispozici 52 veřejných plnicích stanic a tento ukazatel se během letošního roku dále podstatně navýší.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru