Volkswagen Beetle GRC oslavil závodní premiéru v Los Angeles

Autor: Tisková zpráva - 27. 9. 2014


Společnosti Volkswagen of America a Andretti Autosport odhalily koncem června závodní vůz Volkswagen Beetle GRC s výkonem 400 kW/544 koní a pohonem všech kol, který o víkendu oslavil svou závodní premiéru. Tanner Foust (USA) se poprvé posadil za volant extrémního Brouka v sedmém a osmém závodu mistrovství Global Rallycross USA v Los Angeles. Je to debut, na který se fanoušci motoristického sportu a příznivci značky Volkswagen velmi těšili. Beetle GRC okouzlil svým neobyčejným vzhledem, výrazným zvukem přeplňovaného motoru 1,6 litru a speciální technikou, vyvinutou pro rallyecross.

Volkswagen-Beetle-GRC-01

„Jsme velmi napnutí a dokonce i trochu nervózní z toho, že Beetle nyní oslaví v Los Angeles svůj debut v rallyecrossu,“ říkal před startem Jost Capito, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport před závodem. „V uplynulých měsících jsme společnými silami pracovali na tom, abychom tento jedinečný závodní vůz postavili na kola, a už se nemůžeme dočkat, až ho poprvé uvidíme v ostré akci. Zbývající podniky seriálu Global Rallycross USA v letošním roce jsou velmi cenné, protože v nich budeme moci s tímto zcela novým vozem nasbírat zkušenosti a optimálně ho připravit na sezonu 2015.“

Vývoj vozu Volkswagen Beetle GRC probíhal v rámci koncernu Volkswagen jako projekt společnosti Volkswagen of America s podporou oddělení Volkswagen Motorsport. Beetle GRC bude v mistrovství Global Rallycross USA nasazován legendární závodní stájí Andretti Autosport.

Volkswagen-Beetle-GRC-02

Beetle GRC vychází z třetí generace modelu Beetle. Je vybaven řadovým čtyřválcem o výkonu 400 kW/544 koní, závodní šestistupňovou sekvenční převodovkou, samosvornými diferenciály s lamelovou spojkou na přední a zadní nápravě a vzpěrami McPherson s tlumiči ZF. Beetle GRC zvládne sprint z nuly na 100 km/h za cca 2,2 sekundy a ve velmi intenzivní akceleraci pokračuje až k nejvyšší rychlosti 200 km/h. Také jeho zevnějšek je pozoruhodný. Široké blatníky, velký zadní spoiler, nízká střešní hrana a přední partie se vyznačují agresivně sportovním vzhledem. Designérům značky Volkswagen se zároveň podařilo zachovat nezaměnitelné tvary kultovního vozu.

Tanner Foust (USA) v Los Angelese předvedl hned první den, jak rychlý je tento vůz, zajetím nejrychlejšího času v jedné z kvalifikačních jízd. „S Beetlem jsme na této trati nasbírali hodně zkušeností a dosáhli jsme několika nejrychlejších časů. Nyní už se těším na další podnik v Seattlu,“ řekl Foust.

Volkswagen-Beetle-GRC-03

[table caption=“Global Rallycross (GRC) – technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ:,Volkswagen Beetle GRC
Motor:,Konstrukce řadový čtyřválec s výfukovým turbodmychadlem a mezichladičem stlačovaného vzduchu;uložený napříč před přední nápravou
Zdvihový objem:,1600 cm3
Výkon:,400 kW/544 koní při 7800 ot./min
Točivý moment:,525 Nm při 5000 ot./min
Vrtání/zdvih:,83.0 mm/73.8 mm
Restriktor sání:,45 mm (pravidla FIA/GRC)
Řídicí jednotka:,Bosch
Převodovka:,závodní šestistupňová sekvenční převodovka; uložená napříč
Pohon:,trvalý pohon všech kol s rovnoměrným rozdělováním točivého momentu mezi přední a zadní nápravu; samosvorné diferenciály s lamelovou spojkou na přední a zadní nápravě
Spojka:,hydraulicky ovládaná tříkotoučová spojka ZF z práškového kovu
Podvozek – přední/zadní: náprava:,vzpěry McPherson; tlumiče ZF
Dráha propružení:,cca 230 mm na přední a zadní nápravě
Řízení:,hřebenové řízení s posilovačem
Brzdová soustava:,kotoučové brzdy s vnitřním chlazením na všech kolech (průměr 355 mm vpředu; 300 mm vzadu); hliníkové brzdové třmeny (čtyřpístkové na všech kolech)
Kola:,8 x 17 palců
Pneumatiky:,soutěžní pneumatiky Yokohama (240/640 R 17)
Karoserie:,sériově vyráběná ocelová karoserie vyztužená v souladu s předpisy FIA/GRC
Délka/šířka/výška:,4287/1820/1405 mm
Rozchod kol:,1620 mm
Rozvor:,2530 mm
Min. hmotnost:,1210 kg
Zrychlení:,0-100 km/h za cca 2.2 sekundy
Nejvyšší rychlost:,až cca 200 km/h (v závislosti na zvolených převodech)
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru