Vodíkový Aston Martin Rapide S míří na Nurburgring

Autor: Tomáš Junek - 17. 4. 2013


Aston Martin předeslal, že se bude opět účastnit závodu 24 hodin Nurburgring se sedanem Rapide S. Tentokrát si však Rapide zahraje na ekologa a místo benzínu bude spalovat vodík.

Aston Martin představuje tuto nejnovější variantu Rapide S jako vodíkový hybrid, nenechte se ale oklamat, nejedná se o hybrid, na jaký jsme zvyklí. Většina hybridů totiž má kombinaci dvou rozdílných pohonů, např. elektrický a benzínový. V případě Rapide S, však můžete jezdit jen na samotný vodík, samotný benzín nebo směs obojího. Většinou tuto variantu hybridu známe jako bi-fuel nebo snad flexi-fuel, ale musíme nechat Astonu, že to nezní tak cool jako Hydrogen Hybrid. :-)

Aston Martin vyvinul tento Rapide S v kooperaci s firmou Alset Global, která se specializuje na vodíkové bi-fuel zástavby. Rapide S si zachoval svůj šestilitrový motor V12, přibyla ale dvojice turbodmychadel, nové palivové cesty, tvrzené ventily a jejich sedla a samozřejmě hlavně nová řídící jednotka motoru. Nesmíme zapomenout na čtyři palivové nádrže zhotovené z uhlíkových vláken, které zadržují 3,5 kg vodíku stlačeného na 21,5 baru.

Konstruktéři v Astonu věří, že jejich „hybrid“ zvládne ujet aspoň jedno celé kolo (28,265 km) na Nurburgringu pouze na vodík a tím vypouštět do ovzduší pouze vodu. Aby Aston ukázal, že to s vodíkem myslí vážně, objednal si od dodavatele technických plynů Linde vlastní čerpací stanici na vodík v blízkosti svého depa.

Toto však není první start Aston-Martinu v závodě Nurburgring 24 hodin. Poprvé se zde ukázal pár let zpátky s Rapide sedan. Co se týče tohoto závodu, tak Aston ani není první se závodním autem na alternativní paliva. První byl Volkswagen se svým modelem Scirocco spalujícím CNG.

Jste zvědaví jak si mezi 17. a 20. květnem alternativní Aston Martin Rapide S povede? Já tedy rozhodně.

 

-TJ-

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru