Čínská automobilka SAIC Motor, která vlastní i značku MG, oznámila, že má v úmyslu podat žalobu u Soudního dvora Evropské unie „na ochranu svých práv a zájmů“ poté, co Evropská komise rozhodla definitivně zavést dodatečné celní sazby na čínské elektromobily kvůli údajně nespravedlivým dotacím. SAIC patří mezi společnosti nejvíce zasažené dodatečnými cly a kromě dosavadního 10% cla bude muset čelit dalším ve výši 35,3 %. To znamená, že celkové clo na produkty SAIC Motor bude v EU ve výši 45,3 %. Původně se dokonce prý uvažovalo až o 48,1 %.
Čínská automobilka tvrdí, že vyšetřování Evropské komise ohledně vyrovnávacích opatření „chybně určilo dotace“ a že „nafouklo sazby subvencí“ tím, že ignorovalo klíčové informace a argumenty, které společnost v průběhu šetření poskytla. SAIC uvedl, že podniká kroky k přizpůsobení se těmto novým obchodním bariérám a zvýší úsilí o zavedení nových modelů s různými typy pohonných jednotek, aby se na evropský trh přesto dostala.
Kromě toho Čína jako reakci na opatření Evropské unie už podala žalobu u Světové obchodní organizace (WTO). Čínské ministerstvo obchodu navíc důrazně doporučilo domácím automobilkám, aby neinvestovaly do výstavby továren v těch evropských zemích, které podporují zavedení těchto dodatečných cel na čínské elektromobily. Mluvilo například o Itálii, Francii či Polsku.
Podle německé vlády i značky BMW jsou cla na čínské elektromobily chybným krokem. Bojí se odvety
SAIC zároveň deklaroval, že se nenechá opatřeními Evropské komise odradit. Automobilka plánuje přizpůsobit své podnikání nové situaci a pokračovat v expanzi na evropský trh. Kromě elektromobilů hodlá uvádět i modely s různými typy pohonů, včetně hybridů a klasických spalovacích motorů, na které se nová cla nevztahují.