Vitesco_Technologies_Overmolding_Technology

Společnost Vitesco Technologies opět prokazuje své znalosti a inovativní schopnosti v oblasti technologicky vyspělé elektroniky a přichází s novým a unikátním procesem výroby řídicích jednotek pro převodovky.

Ve srovnání s konvenčními řídicími jednotkami vyniká nový produkt, známý pod pojmem „overmolding control electronics“ (zalisovaná řídicí elektronika), přibližně o 45 % nižší hmotností, větší robustností a podstatně menším počtem výrobních kroků. Výsledkem jsou jednoznačné výhody z hlediska nákladů.

Přečtěte si také:  Mercedes-Benz postupně zcela opouští manuální řazení. Může za to hlavně nástup elektromobility

„Společnost Vitesco Technologies není jen jedním z průkopníků elektrické mobility, ale soustavně a neustále se také zaměřuje na inovace svých elektronických produktů. Tato řídicí jednotka, která nyní vstoupila do sériové výroby, je dalším důkazem průkopnické práce, kterou odvádíme s cílem posunout se k budoucím řešením pro mobilitu a udržitelný růst,“ říká Wolfgang Breuer, vedoucí obchodní jednotky Electronic Controls ve společnosti Vitesco Technologies.

V konvenčním provedení elektronické řídicí jednotky je elektronika umístěna v pouzdře. Naproti tomu v zalisované elektronické řídicí jednotce jsou elektronické součásti, které jsou obvykle osazeny na desce plošných spojů, zcela zalisovány do plastu. Nové, vysoce přesné vstřikovací procesy a nové, výjimečně odolné plasty umožňují společnosti Vitesco Technologies zahájit vůbec poprvé sériovou výrobu tohoto typu elektronických řídicích jednotek pro automobilový průmysl.

Kia představila „inteligentní manuální převodovku“ iMT. Používat ji budou mild-hybridní modely

Tento výrobní proces nabízí několik výhod najednou. Zaprvé, díky extrémní robustnosti – jelikož citlivé, technologicky vyspělé komponenty jsou zcela zalisovány v plastu – odolají komponenty snadno i silným vibracím. Zadruhé, zalisovaná komponenta je nejen lehčí než srovnatelná elektronická řídicí jednotka v konvenčním pouzdru, ale také výrazně plošší. Řídicí jednotka pro převodovky vyvinutá společností Vitesco Technologies je s tloušťkou pouhých sedmi milimetrů v současné době nejplošší řídicí jednotkou tohoto typu na trhu. Pro srovnání, dosud používaná řídicí jednotka má tloušťku 1,5 cm. Rozdíl v tomto případě rozhodně hraje rozhodující úlohu, protože elektronická řídicí jednotka je našroubována přímo do převodovky a prostor pro instalaci je zde velmi omezený, počítá se doslova každý milimetr.

Další výhodou je, že součást se zalisovanou elektronikou lze vyrobit s použitím podstatně menšího počtu výrobních kroků, než je tomu v případě montované elektronické řídicí jednotky. Nová technologie snižuje složitost a je také nákladově výrazně efektivnější.

Masové zavedení nové technologie vstřikování

Nová zalisovaná elektronická řídicí jednotka se v závodu v Norimberku vyrábí již od jara 2020 a jedna automobilka ji již používá při hromadné výrobě různých typů vozidel s pohonem zadních kol a automatickou převodovkou. Od začátku roku 2021 bude společnost Vitesco Technologies touto technologií vyrábět elektronické řídicí jednotky také ve svém novém závodě v maďarském Debrecínu, jehož výstavba se právě dokončuje. Díky vysoké míře flexibility a rozsáhlým technickým znalostem dostupným v celosvětové síti výrobních závodů dokáže společnost Vitesco zavést tyto nejmodernější výrobní technologie do praxe ve velkém měřítku.

Přečtěte si také:  Mercedes-Benz postupně zcela opouští manuální řazení. Může za to hlavně nástup elektromobility

„Ve společnosti Vitesco Technologies považujeme jednotku overmolding za novou klíčovou technologii, kterou hodláme co nejrychleji začít používat i u dalších elektronických řídicích jednotek. Ze strany automobilových výrobců jsme zaznamenali velký zájem. Již nyní probíhá vývoj další zalisované elektroniky – především pro využití v hybridních a elektrických vozidlech,“ uvádí Wolfgang Breuer. S technologickým skokem, který nový výrobní proces umožňuje, posouvá společnost Vitesco Technologies opět trend směrem k větší integraci, efektivnějším procesům a udržitelnějším technologiím. To znamená, že zvládnutí technologie overmoldingu je dalším stavebním kamenem při prosazování elektrifikace pohonného systému, a tedy udržitelné mobility.