Adrenalinové souboje, dramatické okamžiky s četnými kolizemi, prokletí favoritů. To vše nabídl prestižní šampionát supersportovních vozů ADAC GT Masters, který hostil tento víkend mostecký autodrom. Navštívilo jej 17 800 diváků. „Máme radost, že k nám našlo cestu tolik fanoušků. Potvrzuje se, že naše snaha přilákat do Mostu atraktivní a kvalitní motoristické podniky má odezvu. Spokojeny byly podle prvních ohlasů i týmy, což potvrdil promotér. Podepsal s námi už totiž smlouvu na příští rok,“ zhodnotila závodní víkend obchodní a marketingová ředitelka společnosti AUTODROM MOST Jana Svobodová.
O vyrovnanosti jezdců i techniky ADAC GT Masters svědčí velmi těsné časové rozdíly. Mezi prvním a patnáctým v cíli je to zhruba jen 30 vteřin. Potvrdil to i jediný český zástupce ve startovním poli Filip Salaquarda. „Je to opravdu neskutečně vyrovnaná série. Stačí malá chybička a z bodované pozice propadnete i o sedm míst. Přitom ztratíte jenom pár vteřin,“ uvedl.
Bohužel, domácí představení bylo tým I. S. R. Filipova otce Igora Salaquardy smolné. Filip a jeho týmový kolega Frank Stippler dojeli v sobotním závodně na 20. místě, v nedělním jejich Audi R8 LMS vyřadila z bojů Frankova nehoda už ve třetím kole. Při své premiéře v šampionátu v loňském roce v Mostě pro změnu nedokončili první závod, ve druhém si alespoň spravili chuť pátým místem.
Na stupně vítězů se v Mostě prosadili favorité, někteří z nich ale v dobrém na sever Čech vzpomínat nebudou. V prvním závodě se rozloučil se šancí na dobré umístění hned v první zatáčce dvojnásobný světový šampion vytrvalostních závodů a dvojnásobný vítěz proslulé čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans Timo Bernhard. V nedělním měření sil doplatil na kontakt se soupeřem ve třetině závodu týmový kolega úřadujícího šampiona z loňského roku Roberta Renauera Thomas Preining. Po kolizi a následném smyku prudce narazil do svodidel, naštěstí bez následků na zdraví.
V nedělním závodě se radovali z vítězství Markus Pommer s Marvinem Kirchhöferem na Corvettě C7 GT3-R. Stejně jako Patric Niederhaus s s týmovým kolegou Kelvinem van der Lindem na Audi R8 LMS, kteří nenašli přemožitele v sobotním závodě, startovali z pole position.
Právě Niederhaus s van der Lindenem po mosteckém podniku ovládli průběžné pořadí jezdců, když k sobotnímu triumfu přidali v neděli čtvrté místo. Dařilo se také Svenu Barthovi s Davidem Jahnem s vozem Corvette C7 GT3-R. Dojeli čtvrtí, respektive třetí.
Příjemný dojem zanechal i nováček šampionátu Fabian Vettel, bratr čtyřnásobného šampiona monopostů F1 Sebastiana. Společně s kopilotem Philipem Elinsem ze stáje HTP Motorsport, která připravuje do závodů vozy Mercedes-AMG GT3, takzvané „žluté mamby“, vylepšili solidní 14. místo ze sobotního závodu na skvělou 7. pozici v neděli.
Ani tři vložené série závodního víkendu, jež tvořily ADAC TCR Germany, Porsche Carrera Cup Germany a Spezial Tourenwagen Trophy, diváky rozhodně nenudily. Zejména jezdci z německého poháru vozů Porsche Carrera si na trati nic nedarovali. Naznačily to hned čtvrteční tréninky, kdy jeden z mladých pilotů ve dvousetkilometrové rychlosti vyjel z trati a s vozem málem přelétl svodidla. Z hrůzostrašně vypadající nehody naštěstí vyvázl bez následků.
Diváci si tak víkend užili, svědčí o tom i názor čtyřiačtyřicetiletého Miloslava Rudného z Prahy. „Byl jsem velmi mile překvapen. Nejen úrovní a kvalitou samotných závodů a přehlídkou nádherných speciálů. Musím pochválit autodrom i za doprovodný program. Byl velmi rozmanitý a uspokojil mě i mého osmiletého syna. Skutečně jsem si to užil a těším se na další podobně vydařené akce,“ nešetřil chválou.