bmw_m3_touring-tankovani-cerpaci_stanice-shell

Velká síť čerpacích stanic chystá revoluci. Na svých nových stanicích nenabídne naftu ani benzin

Autor: Radim Plachý - Zdroj: chip.de - Foto: Pavel Srp - 27. 8. 2023


Když dnes přijedete na čerpací stanici, už dávno to není jen o tankování paliva, ale můžete si tam auto umýt, nakoupit potraviny, ale i hračky, případně si dát kávu a najíst se. Přibývají tu také dobíjecí stanice. A ty v budoucnosti budou hrát prim. Jako první o tom informovala síť čerpacích stanic Shell, která na těch nejnovějších stanicích bude upřednostňovat elektromobilitu před fosilními palivy.

Bez nafty, ale s dobíječkami

O tom, že Shell chystá v Německu poměrně zásadní novinky, informoval německý magazín chip.de. Uvádí, že síť čerpacích stanic plánuje ve městech stavbu nových stanic, ale nemají to být klasické čerpací stanice, nýbrž tzv. centra mobility pro elektrická auta. A tady budou právě a jen dobíjecí stanice, případně stojany na pohonné hmoty pro kamiony a nákladní auta. Zapomenout ale musíme na naftu nebo benzin, čepovat se tu bude bio zkapalněný zemní plyn a vodík.

Souvisí to s tím, že v Evropě je zatím v plánu od roku 2035 zákaz prodeje nových aut se spalovacími motory a čerpací stanice se na pokles prodeje pohonných hmot budou muset připravit. Už dnes totiž s tím, jak na silnicích přibývají elektrická a elektrifikovaná auta, prodej pohonných hmot klesá. V Německu to je od roku 2019 asi o 8 %. Otázkou nicméně je, zda stavba dobíjecích stanic čerpací stanice zachrání. Podle statistik totiž v Německu probíhá dobíjení elektromobilů na veřejných dobíječkách asi jen z 20 %. Zbytek si uživatelé a řidiči elektrických aut řeší doma, případně v zaměstnání.

Čerpací stanice také budou muset bojovat s poskytovateli elektrické energie, kteří dnes tahají za nejdelší provaz. Jejich síť dobíjecích stanic je nejen v Německu, ale i ve zbytku Evropy rozhodně nejobjemnější.

Vyznáte se v označení paliv na stojanech čerpacích stanic? Je jednotné po celé EU

Rozšířit sortiment?

Další možností, jak obrat čerpacích stanic zvýšit, je doplňkový sortiment. To už můžeme vidět i dnes, kdy se na čerpacích stanicích prodávají i potraviny a další sortiment. K tomu jsou u čerpacích stanic často také restaurace, kde se mohou řidiči najíst.

O rozšiřování sortimentu mluví například síť čerpacích stanic Aral, která v nich nabízí potraviny obchodního řetězce Rewe. I Aral ale chce přidat ještě více dobíjecích stanic. Ostatně podobný systém mají i čerpací stanice v České republice, kde právě výše zmiňovaný Shell spolupracuje v rámci nabídky potravin s obchodním řetězcem Billa.

A právě to, že čerpací stanice prodávají i potraviny, mohou zákazníci nakonec ocenit i kvůli tomu, že klasické obchody nemají otevřeno non-stop. Na čerpací stanici si ale můžete přijít například banán nebo housku koupit prakticky kdykoliv.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , ,

120 názorů na “Velká síť čerpacích stanic chystá revoluci. Na svých nových stanicích nenabídne naftu ani benzin”

  1. Nemám nic proti ekologii ale všichni rádoby zelení a jim podobní,už nehledí jakou devastaci krajny přináší těžba surovin pro e.automobily.Nikomu už nesdelí za jakých podmínek se těží suroviny a jak drancují tyto země.Dál ani recyklace není vůbec vyřešena .Takže dokud nepřijde svět s něčím rozumným jeto jen ideologie.

  2. Strčte si tu elektromobilitu už do……..
    Zlatá nafta. Až elektro ujede 1000km bez ohledu na počasi!!!!! a cena půjde dolů tak je se o čem bavit.

  3. At si každý koupí co chce.Nemá se to nikomu nutit násilým nebo příkazy.Asi si nikdo neumí představit,kdyby se vymenily všechny auta za elektro a strčily by kabel do zásuvky.Byla by to sranda.

  4. Líp už to napsat asi ani nejde…Tu dobu si dobře pamatuju,rozdíl je jen v tom,že každý musel pracovat,bydlet,zdravotníctví a školství bylo zadarmo….

    1. A kdo to zdravotnictví a školství platil ? To tam zaměstnanci pracovali zdarma bez nároku na mzdy ?

      1. Jak je vidět, je to náročné na pochopení. Velmi stručně, průběžně jsme ho platili všichni ze svých daní. Když někdo potřeboval ošetření tak ho ošetřili. Mělo jenom takovou malou výhodu, nemusel žebrat o financování žádného lékařského zákroku, protože nebylo u koho.

  5. Až přijde ten správnej čas, všichni ti, co mávali ručičkama jak větrnej mlejn připažej, vlezou si do elektromobilu, a budou rádi, že nemusej pěšky. Všechny diskuse se povedou, ale jezdit se bude bez spalování. To, že ropu si vyjezdit na cestu do práce, s fakanama do školy a na nàkup nemůžeme, leckdo dnes nechápe. To, že musí zbýt na letectví, nàkladní dopravu, zemní práce a zàchranný a obranný složky, příští generace už pochopí snadněji, dnešní fosilové na to ještě jaksi nepřišli.

    1. Díky za informaci!!! Alespoň vím, čemu se mám navždy vyhýbat. Tankuju v Pardubicích u nádraží na samoobslužné pumpě Benzina. Pokud se nesníží cena, servis a dojezd elektroaut na úroveň spalovacích motorů, nemám zájem. Jezdím za 4,5 l nafty na 100km. Připadá mi to zatím jako utopie myšlenky komunismu…

      1. Hlavně musi ještě elektrické auto vydržet bez investic 20 let a musí stát do 400 tisíc.A dojezd i v mínus 20 celých 20 let aspoň 500 km…

        1. Tyhle všechny požadavky co jste popsal, splňují spalováky? Řekněte mi jeden a jdu ho hned koupit. Auto do kterého nemusím dát ani korunu po 20 let je sen. Pod 400 tisíc moc aut už taky neseženete a všechno to jsou holobyty.

          1. Hpolobyt stačí na běžný provoz okolo komína… plno hňupů si kupuje titaniky a pak neumí ani zaparkovat mezi dva pruhy na parkovišti… stačí se projít kolem marketu… čim komfortnější kára tím větší hńup co neumí slušně zaparkovat… takže nakonec zkončíme u lidského faktoru a inteligenci…

            1. Protože ty pruhy jsou na parkovišti malované podle inženýrů miléniánů = pitomců dle předpisů z doby před převratem na šířku Trabantů. A my co nato máme chceme pohodlně vystupovat.

          2. Radši holobyt, ve kterým vím, že když natankuju plnou, fak tu plnou tam opravdu mám, a že na ni ujedu dejme tomu 1000 km, ne jako u elektra, že za dlouhej peníz a dlouhou dobu dobiju, a pak mám strach si i pustit rádio, aby mě ten kepl někde nenechal v koloně mrtvej na baterku po 200 km…

            1. Máte pravdu, zlatý benzín.Nastartuji i v mrazu -30 , nemusím se bát o palivo (dojezd) nabití mojí nádrže za 10min i s placením, což elektrika nedokáže ani náhodou. Cena nového auta je 1/3 elektrického, základní výbava.

              1. Nemluvě o tom, že můj důchodcovský kchár váží 850 kg a jezdí za 4,5 l a jeho servis je doslova za pakatel. 15 let věrně slouží bez problémů. Pořízen nový za 238 tis. kč.

              2. Můj Nissan, šlape od novoty, už sedmým rokem bez poruchy. Stal mne v druhé nejvyšší výbavě, s dealerskou cenou 300 000. Je ještě, co dodat?

            2. Máte pravdu, taky jezdím denně 1 000 km bez zastávky a nemohl bych po 2 hodinách jízdy zastavit na 15 minut na odpočinek a přitom dobít baterku. A pustit rádio bych si nedovolil, protože to by mně mohlo zkrátit dojezd i o 2 km.

              1. A cokdyž bude zima, budu muset topit a budou na dálnici kolony, to zkrátí dojezd o polovinu (nejméně)

          3. Rozhodně ta jejich slavná elektrifikace není žádná cesta je to utopie a nikdy to nebude reálné ani v ČR a to jsme 2nejvetsi výrobci El v Evropě tak nejsme schopni pokrýt potřebu na množství El energie pro ty El nesmysly

          4. No, investoval jsem 360 tisic do Dacie Sandero na LPG, v maximální výbavě a hlavně – natankuji za 500 K a ujedu 400 km

      2. A dolňuji: až baterie vydrří stejně dlouho jako auto samo. Dnes v\drží 3-6 let a pak se musí vyměnit, přičemž stojí skoro stejně jako auto samo.

    2. Vy jste očividně hodně mladý a také hodně hloupý a pokud mladý nejste, tak jste jen hodně hloupý a oto je to smutnější. Konečně už jméno které jste si přiřadil vypovídá o mnohém.

    3. Toto je typický komentař dnešni hloupé a líné mladé generace. Tebe rodiče oslovovali fakane a nevozili Tě nikdy autem ? Co jsi dokázal kromě Tvého hloupého žvanění ? Za to co máš vděčíš generaci svých rodičů a prarodičů. Ty a Tvoje generace jste zatím nedokázali nic. Těm pár procentům mladým, kteří pracují a vytvářejí nějaké hodnoty se omlouvám.

      1. Za co vděčíme Vaší generaci? Že jste po převratu rozkradli, co se dalo? A nyní za odměnu pořád na všechno remcáte? Tahle generace podle Vás nedokázala nic? Tak to určitě!

    4. Nechápu, proč tak tleskáte extremismu. Sám mám jedno EV, ale k tomu další spalováky, protože se prostě nehodí pro spoustu situací. Navíc vidím jako extrémně rizikové vsadit jen na jeden zdroj pohonu. V případě vojenského konfliktu, nebo velké přírodní katastrofy, útoku na el. síť, která je umístěna vedením venku, jsme absolutně v háji. Je to šílenost a podle mě si nikdo nemyslí, že to tak ve finále bude. Rozumná cesta je diverzifikovat tyto zdroje a nechat oboje. Planetu to rozhodně nespasí a pouze způsobí závislost na jednom zdroji.

    5. Rozhodně ta jejich slavná elektrifikace není žádná cesta je to utopie a nikdy to nebude reálné ani v ČR a to jsme 2nejvetsi výrobci El v Evropě tak nejsme schopni pokrýt potřebu na množství El energie pro ty El nesmysly

    6. Na to, aby vsichni jezdili v elektroautech, neni postavena ani rozvodna sit, ani neni dostatek elektricke energie…dalsi dva Temeliny, ktere by jste k tomu potreboval jen pro nasi republiku, si jen tak z prstu nevycucate a kdyby aktualne Nemecko a Rakousko nevyuzivalo elektrickou energii vyrobenou v nasich atomovych elektrarnach a v uhelnych elektrarnach v Polsku, tak by je uz mnohokrat za rok potkal blackout…Proc radsi neinvestuji do vyroby umeleho benzinu, ktery vyviji Porsche…emise pri spalovani zadne a nemusi se prestavovat ani elektricka rozvodna sit ani sit cerpacich stanic. Staci jen zlevnit vyrobu a to by byl pakatel proti tomu, co bude stat vyroba a rozvody elektriky pro zasobeni cele EU, aby vsichni, co maji auto, mohli jezdit na elektriku a to i s ohledem na zasoby strategickych surovin pro vyrobu baterii do aut a jejich nasledna likvidace take neni uplne ekologicka… Taky nerozumim tomu, proc „zelene“ vedeni EU dvakrat za rok presouva cely aparat z Bruselu do Strasburgu pomoci kamionu a letadel a na summity o ekologii letaji tryskaci…

    7. jurajjanosik

      Jo a ti co si elektromobil koupí, tak za 8 let si budou muset vyměnit baterku, která stojí kolem 900000, takže skoro jako nový elektromobil …

    8. Letadlo z Německa, kterému prasklo sklo při letu do Asie vypustilo nad naší republikou 100 000 litrů paliva.
      S tím bych jezdil několik životů.

      Ať raději zakáží letadla.

    9. Alena Nemcova ing.

      Az prijde ten spravnej cas, tak Tvoji praprapraprapravnuci uz budou prdet do hliny. Nemas ani elementarni znalosti z fyziky ZS o elektrotechnice a chemii ani nemluve a o zakonech zachovani energie Jsi take zrejme neslysel , kdyz muzes tvrdit takove blbosti, synku…. :o)

  6. Ekologové. A kolik vyasfaltovaných metrů čtverečních, které se šíleně ohřívají, bude tato stanice mít? Další z absurdních zelených příspěvků

  7. Ještě , že se toho nedožiju, už jsem starej. Být mladej tak se odstěhuji mimo Evropu, kde takový blbý předpisy platit nebudou.

    1. Bingo, jsem na tom stejně. Emigrace z Evropy vidím jako správnou cestu, jen je třeba emigrovat ne na tzv. Západ ale do nějaké normální, zeleně nepoblouzněné země a země bez dalších agend jako jsou LGBTQ+, do země kde platí že rodina je muž, žena a děti a kde se všelikaké úchylky netolerují.

  8. automobilista

    Vadí mi to direktivní nařízení. „přejde se na elektroauta a hotovo.“ Klidně je vyrábějte, ale nikomu je nenuťte. Čas ukáže, zda je to dobrý nápad nebo ne. Mně osobně vadí ta baterie. Dokonce si i myslím, že přijde baterie mnohem lepší a bezpečnější. Je to vše v začátku, nevyladěné, nedotažené a drahé.

  9. Všechno to je jen dobře vymyšlená velká hra pár zbohatlíků,kteří se vám za bukem budou smát,jak podle nich poskakujete a ještě se mezi sebou perete.Zadlužení,nekončícími blbostmi zaměstnaní a vystrašení lidé se dobře ovládají.To už věděl starý Čingischán s Tutanchámonem………..

    1. Nechápu, jak si tohle nechají všemocný ropní magnáti líbit!!! Že nás zradili naši zastupitelé v Bruselu a podpořili zákaz výroby spalovacích motorů, chápu. Je to banda zrádců a lumpů. ONI na ta předražená auta mají.

  10. Green Deal nemá s ekologií nic splečného. Je to nástroj evropské komise, neomarxistů, jak ovládat občany EU jako poslušné beránky. Zákaz prodeje aut na fosilní paliva produkci emisí nesníží. Jenom přesune na jiná místa. Jak říká prof. Smil, peníze na vývoj elektroaut se měli dát nejprve na vývoj a uvedení do provozu stabilních zdrojů el. energie. Tzn. vyřešit termojadernou fúzi, čerpání tepla ze zemského jádra. Fotovoltaické a větrné zdroje používat jako doplňkové zdroje. Pak se teprve zastaví produkce emisí.

  11. Neustálá snaha přimět lidi k nákupu předražených a ve skutečnosti absolutně neekologických šroto aut je už nanejvýš směšná. Je to jen obrovský kšeft, který s ekologií nemá nic společného. Ale nejvíce mi pobavilo vyzdvižení možnosti se na čerpací stanici občerstvit. To je totiž největší negativum všech pump a to především díky lidské aroganci. Kdyby si každý natankoval, přeparkoval a pak se šel občerstvit, tak je to v pohodě. Nejhorší je stát s autem jakou dobu ve frontě, protože u stojanu stojí auto sebestředného zmetka, který si uvnitř vychutnává kávičku a žvanec!

    1. A spalovací auto má výfuky dva, jeden vlastní a druhej v elektrárnách, nebo si snad myslíš že ropa se ropovody čerpá díky kouzlu a v rafinériích se rafinuje taky díky kouzlům? …děje se to díky elektřině, a to sakra hodně elektriny

      1. Tak schválně…
        Ropa přitece díky potrubí a pak se s ní vyrobí benzín nebo nafta.

        Navíc jsou phm zatíženy spotřební daní. A stejně vyjde km jízdy levněji než elektricky… Takže s tou spotřebou elektriky při výrobě benzínu, to tak žhavé nebude.

      2. Hlavně že elektromobil skoro žádnou elektřinu nepotřebuje, že. Ach jo. Tak to abychom se asi vrátili zpátky na stromy, ne?

    2. Jenže za to v principu nemůže elektromobil. A navíc je to pravda jen částečně, a to píšu jako někdo, kdo rozhodně není nějaký propagátor, nadšenec do elektromobility. Akorát nejsem zastáncem příliš zjednodušených pohledů a to na cokoliv.

  12. Elektromobilita je slepá větev, určená jen pro specifické omezené využití na postrk po městech a kolem komína, ať v soukromém nebo firemním sektoru, tam bude určitě další progres, zvláště mají-li majitelé a provozovatelé možnost dobíjet doma / ve firmě. Ovšem pro všeobecné „lidové“ využití a jízdy na větší vzdálenosti (cenu aut teď neřeším), už výrobci a prodejci poznali, jaký je to průser a auta nikdo nechce, jenže tlak i politický z EU, masové investice výrobců a obecná hyperkoreknost jim nedovolí to přiznat pod hrozbami sankcí, ovšem zainteresovaní vědí, jaká je realita. Na vodík nelze spoléhat, ten bude určen pro pohon těžkých vozidel nebo lokomotiv, v osobních autech se s ním moc nepočítá. Pro současného běžného soukromého uživatele, který si teď plánuje pořídit nové auto pro příštích 20 let, je nyní nejschůdnější varianta pořízení vozu na benzín / LPG, hlavně pokud je takový vůz možno pořídit již z výroby. Tyto vozy mají někdy dokonce na LPG lepší výkonové parametry, provoz na něj je preferován a benzín je spíše doplněk a dostatečná záloha, nádrž může být i o trochu menší, třeba jen 40 L místo původních 50 L.

    1. Problém už teď je, že vás s LPG prostě nepustí do podzemní garáže. Pak můžete prokázat improvizační schopnost a řešit problém vpravdě nerudovský: Kam s ním?

      1. Mám vůz na cng – ale že bych měl potřebu parkovat v podzemních garáží – to opravdu nemám – a když – tak mi nikdo nikdy nic neřekl –

        1. Pavel Pavlišta

          Nikdo vám nic neřekl, ale jistě jste projel do podzemní garáže kolem dopravní značky zákaz vjezdu (LPG). To je stejné, jako když projedete nebo parkujete v zákazu vjezdu. Nikdo vám nic neřekne, ale porušujete zákony. Stačí jeden kolemjdoucí rejpal co zavolá ne policii….Nebo může v těch garážích hořet a případný výbuch a třeba i smrt nějakého hasiče půjde za vámi. Všechno není jen o tom, že mi nikdo nic neřekne a tak na to kašlu.

      2. BOHUŽEL se někdy někde stane, že v podzemní garáži například pod obchodním domem začne hořet neuhasitelné elektroauto a od něj budou hořet ostatní auta a …Mám pokračovat???

  13. Fascinuje mě slepá víra v ideologii elektrifikace „všeho“! Už v současné době je zřetelné, že produkce elektřiny nestačí strmému růstu spotřeby, o distribuci nemluvě, přesto se nám neustále podsouvá víra v růžové zítřky, kdy se asi už nebude muset v zimě topit a v létě chladit a stávající distribuční síť se zázrakem změní v supravodivou studnu překypující energií. A do toho zelení věrozvěsti chtějí napasovat miliony aut včetně kamionů a pokud možno i lodě a letadla. Doporučuji každému z nich středoškolskou učebnici fyziky, ale jak je ke studiu přinutit, matika a fyzika je přeci „fuj“ a bylo přece mnohem lepší místo nich chodit protestovat!
    Takže zbývá poslední postřeh. V jaké vzdálenosti od tohoto zázraku firmy Shell bude ve stodole tiše blafat dieselgenerátor a napájet „zelené“ elektromobily?

    1. Daniel Forman

      Nikdo vám neslibuje, že se auta vymění v poměru 1:1. Osobní automobily budou jen pro elitu, vy budete rád, když vás pustí do autobusu.

    2. Libor Hejpetr

      Výrobci elektroaut nestíhají vyrábět, ročně se chrlí milióny nových elektrovozů, čekací doba je klidně i rok. Ale podle Vás ta auta nikdo nechce …..
      Hlásim, že to chápu :-)

      1. Srandisto. Jistě jste jeden z těch co už rok marně čekají na svůj nový vysněný vůz se super dojezdem, vysněnou životností a neschopností samozápalu, neskutečně krátkou dobou dobíjení, s minimální ztrátou hodnoty a snadným následným prodejem s přijatelnou cenou a ohleduplným k životnímu prostředí.
        Přeji mnoho a mnoho šťastných kilometrů a greendealu zdar.

    3. Prosím, neberte si do úst „zelené“ . „Zelení“ jsou ti, kteří se smaží o ekologii, o zachování životního prostředí pro lidi, ale i pro přírodu. A to zákonnými prostředky. I já, ač „Zelený“ odsuzuji blokády dopravy aktivistů, ale i „revoluční“ přístup EU. Vše za 11 let.. Souhlasím – šibeniční termín. A nevidím alternativu pro lidi žijící mimo reálný dosah infrastruktury – tedy nabíječek. Z mého hlediska – pokud se jedná o osobní automobily – je ideální plug-in hybrid s kapotou poktytou soláry. Technicky ke to možné už nyní. A – mimochodem – bude se ten zákaz vztahovat i na vojenskou techniku? Už vidím „jeep“, jak v bitvě dobíjí baterky..

      1. Ano, to jste napsal kouzlem nechtěného,ale krásně. Zelení se smaží. 😆. Nebo, prostě, jej, smaží?

  14. Ať žije vláda . S vládou na věčné časy a nikdy jinak . Republiku si rozvracet nedáme . Názor vlády je jediný správný – kdo nejde s námi = jde proti nám. Kupředu , zpátky ni krok Už nemáme Moskvu – teď nás diriguje Brusel , ale nazývá se to demokracie – ale vyjde to nastejno – Unie je jiná , než byla ta, kam jsme vstoupili – změnila se a teď nám přikazuje, zakazuje , určuje , ožebračuje , nesvoboda , byrokracie , v takové míře v jaké to nikdy nebylo . Unie a dnešní režim čerpá znalosti od prvního československého dělnického prezidenta : Kdo nejde s námi jde proti nám ! To snad každý musí vidět , že jsme se vrátili o 70 roků zpět . Jak snadno udělat z občanů národ žebráků – když kvůli nějakému egu unie neobjednala dlouhodobé dodávky plynu a pokud ho chce až teď – je 5 x dražší . Rostoucí ceny energií jsou chtěným cílem Green Dealu . Tato vláda zaprodá svoji vlast a lid Bruselu , tam jsou přesvědčeni , že agresivní vymazávání celých stránek vlastních dějin, obrácená diskriminace většiny v zájmu menšin či požadavky zřeknout se tak základních věcí, jako je matka, otec, rodina či rozdílná pohlaví, představují podle jejich názoru pohyb k obrodě společnosti. .Lidé potřebují politiky , kteří nezaprodají svůj národ ekofanatikům / kteří můžou za dnešní ceny energii / z Bruselu

    1. Bronislav Kračmar

      Stoprocentní souhlas. Oceňuji i kultivovaný projev. Dnes je ho jako šafránu. Studentům na VŠ se mi to vysvětluje čím dál obtížněji. Ještě že jsem pr-duch, takže nemusím mít takový strach ze ztráty zaměstnání.

  15. Obyčejným pracujícím lidem je asi úplně jedno , jaký režim vládne , pokud se mají v životě dobře a není draho . Rostoucí ceny energií jsou chtěným cílem Green Dealu.

  16. My všichni, u nás v Čechách budeme zatím používat vozidla na fosilní paliva. Do kdy? To se uvidí možná ještě 10,20 let. Do té doby se planeta, pod vlivem parazita
    člověka změní natolik, že budou naši následníci nuceni a potom zase rádi jezdit na koních nebo oslech. Dneska si mohou výše jmenované chamtivé firmy klidně rozšiřovat svá portfolia. Otázka zní, kdo si k nim bude jezdit pro jejich předražené produkty. A do kdy.
    Elektřina je bezesporu nejlepší energie pro všechno. Ale dnešní její výroba i doprava
    šla i jde na úkor životního prostředí na planetě. Stejně už jsme překročili dobu, kdy se ještě dalo něco se záchranou planety něco dělat. Z toho vyplývá, že lidé, státy, kontinenty, naše civilizace, jdou již takzvaně ,,Zu Grunt“ neboli Česky – do kytek.
    Klidně si budujme dobíjecí místa, atd, atd.
    Co si budeme/TE asi budovat za 20 let? ….. žlaby pro koně a osli na seno…..
    Chytráci

    1. Raději se nauč pravopis ty zelený komouši – 2. pád koho čeho – osly – ty „osli“. Ani to neumí pravopis a bude to kázat o vývoji světa

      1. Máte v těch pádech nějaký zmatek. Zde měl být patrně 4. pád (osly). 2. pád (který ovšem v tomto kontextu nemá smysl) by byl „oslů“.

    2. Jestli budeme jezdit na oslech, obě bydlíte. Já zastávám, s bonmotem, že elektrická auta nejsou auta, je to ideologie, náboženství

      1. Máte recht, konečně co čekat od auta, které potřebuje deseti násobky mědi, niklu, kobaltu, lithia a dalších vzácných surovin, než běžné spalovací auto. Kvůli těmto kovům drancujeme přírodu násobně víc než při těžbě ropy, ale protože se to neděje u nás a nikdo to nevidí a nebo vidět nechce, tak je vše OK, ale objednávat pi*oviny z Činy a nechat je přepravovat přes půl planety nákladními loděmi které mají 1 000 000x horší emise než nějaké auto, nebo si kupovat hovězí či banány co k nám proudí přes půl planety letecky či opět loděmi a nebo si vozit zkapalněný plyn opět těmi k přírodě laskavými tankery, to nikomu nevadí, protože ho nemusíme kupovat od souseda rusa, který nám jej posílal potrubím a né po moři. Ekologie dostává těžce na prd*l a my se všichni tváříme a lžeme sami sobě, jak nejsme ekologičtí.

  17. Naskočit na vymyšlený článek obskurního webíku a pak se v diskuzi navzájem pourážet…Perte se a žerte se.

  18. Veselý článek ….. hlavně věta ….zapomeňte ale na naftu nebo naftu ….mě dostala .
    Ještě, že mám benzín :-)

  19. Píše o tom, kolik se v Německu prodalo elektromobilů, že letos činí prodeje hybridů a elektro už 40% a v zemi nyní jezdí už 1,2 milionu elektromobilů. A že o 8% poklesl prodej klasických pohonných hmot.
    Co se nepíše je, že tamní vozový park stárne, lidé si nechávají starší auta déle a řadoví Němci si čím dál méně zdražující nová auta mohou dovolit. V Německu jezdí 46 milionů aut. I při těch krásných číslech je podíl elektromobilů na jejich počtu 2,4%. Pokles prodeje pohonných hmot tedy nesouvisí s rozšiřováním elektromobilů, ale s tím, že lidé jsou nuceni šetřit a ekonomika se propadá.

  20. Kdy uz konecne bude zakaz tech nemeckych rachotisich predrazenych turbodehtu ? Poznate je dle zkratky AMG, kterou si davam elektrikou i na zpatecku a ukazuji te bide kde je jeji misto: do rady za me.
    Budou mit alespon povinnost ty jejich plecky si davat vyvuk do interieru ? Jinak to omezenci neprestanou kupovat, jim staci prafa nejmjecka kfalita nebo naskok diky ‚cinske‘ technice a omezenci kupuji na lizink jako divi (pod kapotou stitek made in UK a PRC), bych se stydel do toho sednout.

    1. V první řadě bych se naučil alespoň pravopis. A až Vám chytne elekromobil pod zadkem, tak se modete atˇ z něj stačíte vystoupit.

    2. Problém je, že se na světě netěží dost uhlí, aby mohli začít jezdit elektromobilem všichni. Celosvětově se elektřina vyrábí ze 70 % z uhlí. 350 kW rychlonabíječka u Porsche muzea ve Stuttgartu má vedle sebe kontejner s dieselagregátem, protože tam (stejně jako i jinde v Německu) není dostatek elektřiny. Když se tam dobíjí elektromobil, agregát nastartuje a běží, dokud se elektromobil nenabije. Tyto dobíjecí stanice budou muset mít také záložní dieselgenerátor, takže se tam nafta bude vozit dál.

    3. Nevím, jak AMG, ale tu Vaši elektropopelnici na okreskách zadupu do prachu s blbou lehce upravenou Dacií Sanderem. Váží totiž něco přes 1,1 tuny. A jak známo, v zatáčkách rozhoduje hmotnost, v přímce výkon. A kdyby nám povolili neomezenou rychlost na dálnicích (byť mi to víc jak 190km/h nejede), tak i tam při trase Ostrava – Praha ta Vaše Tesla, Porsche či KIA utrpí tak žalostnou prohru, že 50 kiláků před Prahou sežerete zlostí kšiltovku, až zůstanete stát bez šťávy na krajnici. Já mám na LPG a benál i na plný plyn dojezd přes 500 kiláků. Tesla dá s bídou 250.

    4. Stydět by jste se měl spíše za to, jak se vyjadřujete. Dost to vypovídá o vaší inteligenci.

    5. …sice máte zřejmě peněz dost, ale tam nahoře uvnitř se Vám něčeho nedostává…
      Každopádně, jste přímo názorná ukázka kovaného „snoba“ Giomeku.

  21. Mvuhehe, tomu trdlu Vrtalovi, co rozumí autům méně než moje neteř a jeho deseti fanouškům rupne cévka. :-D Ten se vztekne až na Mars. :-D

    1. Ty Vrtalovi nešaháš ani po paty, klidně si strč autíčko na baterky do fekálu a dělej si dobře

  22. To co bude v Německu je jejich věc , ale u nás nejsou zas takoví hlupáci aby neprodávali benzín a naftu a na ty předražené elektroauta se vykvákli . Kdo chce atˇ´ jezdí elektroautem , ale atˇ ty hořící šmejdy za cca 1 mil. Kč nenutí lidem ! Tudy cesta nevede . Budoucnost vidím v mototech na H2 !

    1. Vodík se vyrábí ze zemního plynu s vynaložením spousty energie. Je mnohem snazší/levnější/ekologičtější spalovat rovnou zemní plyn. Výroba elektrolýzou má účinnost cyklu 10 %, takže je to ekonomicky ještě větší nesmyl. Druhý problém je, že vodík (zatím) neumíme skladovat. H2 je nejmenší molekula jaká může existovat. Sebelepší materiál je pro vodík jak cedník. Když v pátek natankujete plnou nádrž, v neděli tam máte o třetinu méně. Pracuje se na skladování vodíku ve struktuře kovu, ale to je vyřešení dál, než fúzní elektrárna.

    1. Blbý nápad je, nechat si spalováky. :-D Já už se těším na dobu, kdy se budou vyrábět jen elektroauta nebo auta na vodík. Bude pokoj. Žádný olej, žádný smrad, zmizí nádory u dětí atd.

      1. Jakmile se zruší spalováky, zmizí nádory u dětí? Vy budete dobrý fanatik a „odborník“… :D

      2. Ty jsi blbej, jak daleko vidíš.
        Byl jsi někdy v zemi, kde na ty tvoje naivní názory serou? Tak až to uvidíš, tak možná pochopíš svou naivitu….

      3. Ty jsi blbej, jak daleko vidíš.
        Byl jsi někdy v zemi, kde na ty tvoje naivní názory serou? Tak až to uvidíš, tak možná pochopíš svou naivitu….

      4. Víte Vy vůbec jak se vyrábí většina elekřiny která poháví ty vaše spásné elektroauta? Nebo kolik energie spotřebuje výroba vodíku který bude potřeba na pohánění těch aut? Odpovídat nemusíte. Z toho blábolu co jste napsal je mi jasné jak to je.

  23. Je volná ruka trhu. A je zcela lhostejno, jak dlouho bude trvat, než půjde tato firma do háje zeleného. Ono totiž uvolnit dobrovolně na trhu místo s dlouhodobě tak lukrativním zbožím, jako jsou paliva, znamení její jistý konec. Otázka může znít, kdy se tak stane, aby ostatní ČS kvůli zvýšené poptávce a odběrům stačili přidávat na své stanice stojany na fosilní paliva…

    1. není žádná volná ruka trhu. prodej spalováků je direktivně od r 35 zakázán. to s volnou rukou trhu nemá nic společnýho, osle !

      1. Milý Dexi,
        jakýkoliv direktivní zákaz půjde do kopru, až vyjde najevo, že sanitka na baterky nedojede s pacientem do špitálu, policajti budou chodit patrolovat pěšky, jak za Rakouska a při ohni si budou moct ohlašovatelé leda zpívat : Hořela lípa hořela… Jo a v MHD budou cestující vystupovat pod kopcem, protože to ten krám plnej lidí prostě nedá.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru