tankovani-cerpaci-stanice-palivo-skoda-octavia-fl

Konec obyčejné nafty? Na čerpací stanice míří KlimaDiesel25, do kterého se přimíchává odpad

Autor: Radim Plachý - Zdroj: Kreiszeitung.de - Foto: Pavel Srp - 27. 5. 2023


Automobilový průmysl prochází změnami. Spalovací motory postupně doplňuje nebo nahrazují elektromotory, ale tím to zdaleka nekončí. Mění se i paliva, do kterých se přidávají aditiva a další ekologické příměsi. Nejčerstvější novinkou je nová nafta KlimaDiesel25, do níž se přidávají nejen biosložky, ale také odpady jako například použitý rostlinný tuk.

Na prvních čerpacích stanicích je možné už tankovat novou naftu, která dostala název KlimaDiesel25 (někde také DK25). Jde o palivo, které má být ještě ekologičtější než současná nafta. Podle výrobce paliva má tato nafta dokázat snížit emise CO2 až o čtvrtinu.

Jde o syntetické palivo, které je z třetiny vyrobeno z bioodpadu. Palivo je prý možné tankovat do všech naftových automobilů, včetně těch úplně nejnovějších. Prý palivovému systému nijak neublíží. Palivo KlimaDiesel25 se dá bez problémů míchat s běžnou naftou, takže při jízdě ani tankování nemusíte vůbec nic řešit.

Palivo už je od začátku května možné koupit například na čerpací stanici Classic v německém městě Kirchweyhe ve spolkové zemi Dolní Sasko. Cena tohoto „ekologičtějšího“ paliva je srovnatelná s cenou běžné nafty. Litr aktuálně vyjde jen pár desítek haléřů dráže. Ve vývoji už je prý i benzin, který by měl pro auto také znamenat úsporu.

Štítky: , , ,

101 názorů na “Konec obyčejné nafty? Na čerpací stanice míří KlimaDiesel25, do kterého se přimíchává odpad”

  1. Bohužel většina z nás ještě nepřišla na to jak celá současná společnost funguje. Nejlépe se dře a holí holota. A české ovečky obzvlášť. V jiných státech lidi vyjdou do ulic a u nás? Bééé… mimochodem komu si myslíte že potečou peníze z DK25? Nějakému chudákovi? Omyl!

  2. Dobrý den. Klídek nejdřív zakažte soukromé tryskáče, jachty, malá letadla a mot.rogala. A pak až to vše bude vyřešeno řešte dopravu lidí za prací. Do té doby je to falešné jednání jedinců co si myslí že mohou jiným přikazovat jak maji žít. Ale své postavení a blahobyt nám chtějí dávat na obdiv. A katarský princ sem přiletí v Boeingu 777 sám . To je ekologie co. Takže začněte pěkně z hora jít příkladem. Děkuji za odpověď.

    1. Jo,to se načekáte.Hnus fialovej káže vodu a chlastá víno.Zatímco by ostatní sedřeli z kůže,létají si po světě v tryskáčích za státní peníze a zvyšují si platy.Hlavně,že mají plnou hubu solidarity.

  3. Kupuju naopak výhradně naftu bez biosložky. A tuhle hrůzu mi nikdo nevnutí. Ať si všichni trhnou. Na novej motor mi nikdo z nich nedá.

    1. Máte pravdu,pokud se myšlení v Česku nezmění ,tak z nás udělá vládní elita a její sponzoři nejubožejší národ v Evropě a částěčně i ve celém světě. Věřte že dají daň i na spotřebu kyslíku,někdo bude muset zaplatit iniciativu zeleného šílenství. My nemáme moře ,kde si můžeme něco ulovit abychom hlady nescípli. Všechno bohatství České už rozkradli,teď se zaměřili ještě na ten zbytek,….. Lithium jím také nedá spát!!!! Elektřinu vyrábíme,ale neříká nám pane ale Herr.Proto nás tolik stojí.My platíme povolenky ekolog. Děr Schleifmeister zahlt buchta.

    2. Ivo Komárek

      Já vím pouze o společnosti EuroOil; ta prodává ve své síti pouze minerální naftu, a to celoročně. Ale pozor; nařízené procentní kvóty biosložky musí „plnit“ v benzinové nabídce. Takže Nafťáky tankuji u EuroOilu, ale Benzín berte raději někde jinde…

  4. Až na to, že k dobíjení toho velkýho množství elektroaut, se šikovně za bioplynkama v kopřivách aby to nikdo neviděl, stavějí obrovský naftový generátory, tak mi pak vysvětlete kde je vlastě ta ekologie ?!?!?! A navíc se převede smrad z měst na vesnice

  5. Až na to, že k dobíjení toho velkýho množství elektroaut, se šikovně za bioplynkama v kopřivách aby to nikdo neviděl, stavějí obrovský naftový generátory, tak mi pak vysvětlete kde je vlastě ta ekologie ?!?!?! A navíc se převede smrad z měst na vesnice

  6. Jasně snížíme CO2 o čtvrtinu a každé naftové auto bude co rok na generálce motoru a dpf….a to bude platit kdo???

  7. Když jsem dřív jezdil přes Rakousko, bral jsem v Česku 100 oktanový a v Rakousku dotankoval běžný Super. Co v Rakousku zavedli všude E10, dělám to naopak (stovka tam zatím pořád je E5).

    1. Mám dpf,Adblu, a na nádrži stop bionafta. Tak to tam dávat nesmím. Ještě tenhle sajrajt.

  8. Klasika, bude to prasit vnitřek motoru. Dobře stačí už to současné svinstvo, co dávají do benzínu. Ještě před pár lety stačilo jednou za 2 roky na motoru seřídit ventily, teď stačí, aby motorka 2-3 týdny stála a mám zalepené trysky v karburátoru tím bio hnojem.

    1. Mám stejný problém.To není benzín,ale sajrajt.Proč asi Francouzi a Švýcaři do nafty ani benzínu to svinstvo nemíchají,ani to nedováží?Protože mají všech pět pohromadě.Ovšem řepkový magnát Babiš z toho má vejvar a fialoví vlezdobruselisti soutěží,kdo z nich se do brusele zaboří hlouběji.S takovým materiálem ve vládě se nedivte,že to tu takhle vypadá.

      1. 1 o ekologii tu nejde
        2 na olej z fritaku už sem jezdil před 20 lety, žádná novinka
        3 důležitý je mít 30 let a starší naftak a no problema…

      2. Ta upravena nafta se prodava v Nemecku a muze za to Babis a Fiala.
        Navic bionafta se u nas prodava dlouha leta, Fiala je u moci relativne chvili. Takze hazet to na nej je trochu mimo, nemyslite?

        1. Ovšem,když to mají v Německu,čeští poskoci to samozřejmě musí mít taky.Kdyby jsme nebyli protektorátem s loutkovou vládou,tak by s těmi nesmysly ta vláda něco dělala,což se týká i toho fialového hnusu,nejen jeho předchůdců.

    2. To asi těžko, trysky se vám určitě nezanáší biosložkami, pokud nemáte Royal Entfield Diesel. Naopak Ethanol přidávaný do benzínu je rozpouštědlo, takže trysky čistí.
      Ethanol má jiné problémy. Váže na sebe vodu, způsobuje korozi nebo nemusí být kompatibilní s těsněním starších vozů, takže může způsobit úniky paliva.

    3. to je blbost, já mám škodu 120 která stojí každou zimu 5 měsíců a že by pak měla na jaře zalepený karburátor se mi teda ještě nestalo. Normálně bez čištění naskočí. Záleží taky kde tankujete. Já tam dávám jen značkové benzíny Benzina/Mol/Shell a je to bez problémů

  9. Alespoň se na tu naftu zpracuje to ukrajinský obilí s pesticidama, třeba pak ty motory budou výkonnější..

    1. Jj tak nějak nebo na to pojede ta vojenská technikana na ukrajině s téma fašis…křízema…

    2. Tadeáš Hamáček

      Nespletl jste se? Z obilí se vyrábí ethanol a nebo ETBE, ale obojí se přidává do benzínu, ne do nafty.

  10. Ten sajrajt se lepí lapovaný povrch trysek dalších částí nejde to ani rozpustit rozpouštedlech.
    Stačí se podívat na pánev jak se rostlinný oleje napéka při častém smažení.

    1. Pokud to tam neni moc dlouho, nitro si s tím poradí. Ovšem jednou jsem musel vypláchnout nádrž odstraňovačem starých nátěrů. Ten se neptal, prostě to sežral.

    1. Už by spíš bylo načase ublížit tomu fialovému hnusu,kterému trčí z brusele už jen špičky bot.

  11. Krmí nás odpadním jídlem a ještě toto ? Odpadní humus do naftových motorů ? Ani omylem ! Stačila bio-nafta !

  12. To není o ekologii. Ale o vládnutí. Lépe se vládne těm kteří nebudou cestovat. Auto s dojezdem maximálně na nákup, proč by se měli dozvědět, že je někde něco levnější a žije se lépe. A pěkné budou jíst co se jim tam doveze.

    1. Takhle nějak by to plánovali v socializmu před 30 lety. To jsme ještě stáli na okraji propasti, ale dnes už jsme učinili velký krok vpřed :-)
      Dnes už se takovými podrobnostmi jak se komu bude žít, jestli bude topit a co bude jíst zelení nezabývají. Ona totiž každá ideologie má svého třídního nepřítele, a melounový zvenku zelený a zevnitř rudý greendealismus to dotáhl k dokonalosti – jeho třídním nepřítelem jsou úplně všichni.

  13. Jen pro srovnání:15 největších lodí světa má stejné emise,jako všechna osobní auta na světě.Kolik takových lodí,byť i menších,brázdí oceány?Boeing 747 spotřebuje na hodinu letu 12 kubíků kerosinu a emise jdou rovnou do atmosféry.Na to byste jezdili s autem s průměrnou spotřebou 6l a nájezdem 20tis.km/rok 10 let.Kolik letadel po světě poletuje?Už chápete,že tenhle ekoterorismus není o ekologii?

  14. Při každé zprávě, která naruší poklop smrádku v hobití kotlince, se zvedne povyk, jak když vlezeš do haly plné krůt. Taky hartusí a taky neví proč.

  15. jojo bio…dobře to ucpává filtry a zima taky pro to palivo není dobrá obvzlášť třeba pro bufíky-vlastní zkušenost…ale to ty lemply co to nám to nutí moc nezajímá protože případné opravy oni platit nebudou….

  16. Když mi to poškodí čerpadlo nebo vstřiky jak to bude s prokazovaním vzniklé škody?
    Pokud je to odpad tak to bude lepší přestat jezdit.

    1. Jasně to jsme tu už četli před 16 lety o biopalivech…

      viz
      11.9.2007 20:43
      mmf

      SAMÉ KÉCY , KÉCY A LŽI – ostatně jako u všeho a vždy

      Bude jistě velmi zahímavé , až se začnou houfně vyskytovat auta , která neprojdou STK – emisemi a nebudou to desetileté ojetiny z celé Evropy . Jedinou předností této akce bude , že konečně lidi se zadřenými motory vezmou do rukou basebolové pálky a zajdou si k Bursíkovi a Topolovi pro „náhrady“ za znepojízdněná auta .

    2. No a to voni chťáji. Jezdít bude jen ten chdo je pan hrábě. A to sou voni. Plebs bude seďát na zadku makát ha plátit na ně daně.

  17. proc pred lety byla u mercedesu na vnitrni strane tank. dvirek nalepka s napisem netankovat bionaftu?

  18. To zase bude sajrajt.Zalepený motor jako tím olejem z friťáku,co prodávají jako biodiesel,který produkuje více škodlivin,než obyčejná nafta.Takhle to dopadá v zemích,kde vládnou dobroseři s IQ tykve.

      1. Pro nic za nic tam tu nálepku výrobce nedává.Ten biosajrajt se totiž v motoru chová jak olej ve friťáku.Což vědí všichni,kromě bruselských retardů.

      2. Tadeáš Hamáček

        Není bio, jako bio. Ano, bionafta na bázi methylesteru mastných kyselin nedělala některým motorům dobře protože jí třeba nebyly odolné hadice, nebo byla schopna najednou rozpustit všechny úsady a těmi zacpat trysky, nebo jiná místa. To, co je ale v tomhle KlimaDieslu je hydrogenovaný rostlinný olej a tento produkt má strukturu uhlovodíku, v molekule není žádný kyslík, takže žádná tvorba pryskyřic, oxidační stabilita, takže jde dlouho skladovat ad. výhody. Vyhledejte si HVO (hydrotreated vegetable oil).

        1. Srovnatelný s mým městkým přibližovadlem dodge RAM 6 liter 6 cilinder a 11 tun na háku? Tak to si ho koupím ale hned!!!

  19. Oni vědí jak nás zbavit spalovacích motorů (použitý rostlinný tuk). Ekologie se dá dělat, když bude levná….

      1. A co z toho plyne, účinnost fotovoltaiky je cca 8-12 procent a stejně všichni jak stádo montují.
        Dokud nebude pro auta dostatek vodíku,jako alternativa k běžným palivům,tak je elektromotor cesta do pekel

        1. dnes je to 18 – 23 %, maximum je 34 %
          no uvidíme …
          v létě tady uživíš barák s bazénem plus elektroauto a ještě zbytek prodáváš

          1. kdyby zrusili spotrebku tak ani elektrika nebude phm konkurovat s cenou … az vam napali spotrebky na elektrinu „projetou“ autem tak budete cucet jak vejri z chrosti

        2. Pripocitejte si ztráty při výrobě elektrické energie, při distribuci, ztráty při nabíjení a vybíjení akumulátoru a jste na úplně jiných číslech…

          1. +neustálé vláčení mrtvé váhy, akumulátoru, větší ničení cest, větší opotřebení brzd…

        3. Vodík je hodně bouchací. To taky není ideální cesta… Plyn má výbušnou směs od 5 do 15% (přibližně). Ale Vodík jde snad až do 85%. Je to nezmar… Ať to nechají jak to je a zaměří se na větší znečišťovatele…

      2. …a s jakou účinností se ta elektřina získá a hlavně přenáší, na to asi pisatel pozapomněl, není-liž pravda ?

        1. pro Karla : A s jakou účinností se benzin vyrábí, přepravuje a hlavně spaluje v automobilu ?

      3. Ani náhodou. Účinnost zážehového motoru byla již před čtvrtstoletím 30 procent a vznětového 40. Dnešní moderní technologie umožnily zvýšit účinnost zážehových motorů k 40 procentům. Jak dlouho vydrží baterie v elektromobilu a jaké je celková ekologická zátěž životního prostředí na její výrobu a recyklaci?

        1. Franto, ta účinnost je v ideálních konstantních otáčkách. V praxi má benziňák účinnost mnohem menší, než se uvádí. Např. při rychlosti 90 km/hod. auto o hmotnosti kolem 1 až 1,2 tuny potřebuje výkon asi 12 Kw. To by odpovídalo při 100% účinnosti spotřebě asi 1,35 litru benzinu. Takové auto však během jízdy zrychluje a jede v různém režimu a spotřebuje dejme tomu 6 litrů benzinu. ( to je 6×8,9Kwh energie=54,6 Kwh) Jednoduchým výpočtem dojdu k tomu, že v jízdním režimu spotřebuje 4,55x víc energie, než využije. To by odpovídalo účinnosti kolem 22%.

      4. Ano je to prvada ale vezmem si modelovou situaci: třeba zimu, všichni asi tak 200 tisíc lidí anebo převážná čast si dá večer nabíjet elektromobil, dalších tisíce lidí si pusti doma tepelné čerpadlo a to tady moc nezminuju prumysl který jede v nepřetržitém provozu a bez všech automatu které žerou proud nepojede…. a vy si budete chtít sednout k PC které taky nejede za 5 watu spotřeby ale za stonasobek k tomu si zapnete rychlovarnou konvici aby jste si udělal kafe a najednou black out ….. ale hlavně že elektro auto jede s 90 % učiností…… teda pokud se vám ho podaří nabít a já starý blb rano skočím do svého neučinného benziňaku a pojedu v klidu do rachoty …… máte hezké vyhlídky !

        1. Chytrý to člověk který chápe o čem mluví! Lidé nechápou protože jsou zmanipulovaní! A nebo prostě chápat nechtějí!

      5. Jakou účinnost mají uhelné elektrárny a jak se v účinnosti el. motorů projevuje vyrobená el. energie, která se nespotřebuje v aktuálním čase a zanikne.

      6. Poraď se s p. Carnotem: pleteš si účinnost spalováku 40% s parní lokomotivou 16% a ta elektřina se získává s účinností 40%.

      7. Uvidíme,až s tou elektrokárou zůstaneš někde v zácpě,v zimě,při zapnutém topení :-))Pak ti bude 90% účinnost k ho ….

        1. Přesně tak :-) hlavně na našem nejdražším parkovišti zvaném D1.
          A pak jsem zvědavý, když už se vám podaří odjet, kde se po uvolnění té kolony půjdete všichni dobít a kolik vás to bude stát dovolené než se dostanete na řadu :-))))))

      8. Ano, určitě.
        Účinnost elektromotoru až/ přes 90%
        A alternátor z elektrárny s kotlem a turbínou vozíte v kufru, viďte? (+to všechno má účinnost 100% 😏)

        Aneb.. účinnost přenosová soustava lehce >50%, účinnost nabíjení (o rychlonabijeni nemluvě), samovybíjení, regulace.. a možná byste byl rád za krásných 20-25% (tuším že jsou dnes i účinnější spalovaky) toho (ác) fosilních spalovacího motoru…

        Rikate-li A, řekněte také Bééé…

      9. Až budu mít s elektromotorem dojezd 1200 km, natankuji za méně než 5 minut a cena elektromobilu bude srovnatelná se spalovacimi motory, začnu o tom uvažovat……ale do té doby zlaté moje TDI !!!!!!

    1. Kdy se objeví je celkem jedno, ale jak budeme kusy benzinu dostávat do nádrže? Budou u pumpy špalky a sekery? Nebo že by český „novinář“ byl poněkud zmatený?

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru