Velká cena Malajsie, díky vysokým teplotám a abrazivnímu povrchu trati jedna z nejnáročnějších zatěžkávacích zkoušek pro pneumatiky, demonstrovala zmenšené drolení a zvýšenou odolnost letošních pneumatik Pirelli. Přestože teplota tratě dosahovala až 46 °C, nebyla zaznamenána žádná tvorba puchýřků. Cíl závodu vidělo pouze 15 jezdců, což jen podtrhuje náročnost závodu.

Pro závod byly nominovány tvrdé pneumatiky P Zero Orange a středně tvrdé P Zero White, ovšem rozdíl mezi oběma směsmi v závodním režimu byl více jak dvě sekundy, a tak klíčovou částí strategie byla schopnost přizpůsobit výběr pneumatik charakteristice každého vozu a vývoji podmínek v závodě.

První dva jezdci v cíli, Lewis Hamilton a Nico Rosberg (kteří pro Mercedes získali první double od Velké ceny Itálie v roce 1955), zvolili stejnou strategii tří zastávek v boxech: tři stinty na středně tvrdé směsi následoval poslední stint dlouhý pouhých pět a šest kol na tvrdé směsi.

Nico Hülkemberg (Force India) byl nejvýše umístěným jezdcem se strategií dvou zastávek v boxech, když se ze sedmého místa na startu propracoval na pátou pozici v cíli. Němec odjel dlouhou závěrečnou část závodu na sadě tvrdých pneumatik, přesto se svou rychlostí dokázal vyrovnat některým soupeřům na středně tvrdé směsi.

Dělat předpověď pro závod bylo obtížné, kvalifikace se jela na mokru a o slickách jsme měli k dispozici minimum informací. I tak jsme prohlásili, že teoreticky nejrychlejší způsob, jak absolvovat 56 kol dlouhý závod, bude start na středně tvrdých pneumatikách, v 15. kole přezout opět na středně tvrdou směs, ještě jednou obout středně tvrdé pneumatiky ve 29. kole a na závěr závodu přezout ve 43. kole na tvrdou směs.

Celkem jsme se trefili. Lewis Hamilton startoval na středně tvrdé směsi, poprvé u mechaniků zastavil v 15. kole a přezul opět na středně tvrdé pneumatiky, druhý pit stop s výběrem opět středně tvrdé směsi si odbyl ve 33. kole a na tvrdé pneumatiky pro závěr závodu přezouval v 51. kole.

blackberry-mercedes-amg-petronas1