Velká Británie se sice trhla od Evropské unie, ale fakticky plní veškerá evropská nařízení, která ani některé evropské státy plnit nezvládají nebo nechtějí. V Londýně tak zavádí velmi přísné emisní zóny a původně bylo v plánu také to, že Anglie zavede zákaz spalovacích aut už v roce 2030. EU plánuje stejný zákaz až od roku 2035. Teď ale Velká Británie řadí zpátečku a zákaz posouvá.
Ne snad, že by se velká Británie chtěla vzdát plnění klimatických cílů, ale už i britský ministerský předseda Rishi Sunak přiznal, že tak brzký zákaz by nepřijatelnými náklady zasáhl hlavně běžné obyvatele země. Zároveň ale podle agentury Reuters zdůraznil, že to neznamená, že by zákaz prodeje nových spalovacích aut nakonec nezačal platit. Jde jen o mírný posun. Sunak si jednoduše uvědomil, že tak rychlý zákaz by znamenal velký zásah do životů běžných Britů, a tedy i velkou ztrátu politických bodů.
Sunak také dle agentury Reuters řekl, že není správné nařizovat občanům, aby se za honbou za zlepšením klimatu obětovali více než jiní. Zároveň potvrdil, že vláda nemá v plánu zavádět nové daně, které by měly odrazovat od létání. I ty ale přitom původně byly v plánu.
Reakce ekologických skupin, a nakonec i opozice na sebe samozřejmě nenechala čekat. Například podle Eda Milibanda, opozičního experta na energetickou bezpečnost naopak právě odklad zákazu zatíží rodiny dalšími miliardami nákladů a poškodí důvěru investorů v Británii. A vyjádřily se i některé velké firmy, které v Anglii působí. Například zástupci značky Kia uvedla, že to celé způsobí zmatek jak v automobilovém odvětví, tak nakonec i mezi zákazníky. Sunak totiž automobilkám tímto vyjádřením hodil do plánování rozvoje, výroby a prodejů velké vidle.