Patrick Dempsey se zhostil nové role: v nové sezoně série vytrvalostních závodů sportovních vozů WEC (World Endurance Championship) již nebude v šampionátu působit jako jezdec, ale jako spolumajitel týmu Dempsey Proton Racing. V našem rozhovoru, poskytnutém ještě před prvním závodem v Silverstone, hovoří o fascinaci automobilovými závody, náklonnosti k Porsche a o cílech, kterých chce se svým týmem dosáhnout.
- Patricku, jak byste popsal svou novou roli spolumajitele týmu Dempsey Proton Racing a závodní vůz 911 RSR se startovním číslem 77?
„Je skvělé působit v automobilových závodech v nové pozici. Vloni jsem se rozhodl vložit veškerou energii do závodů jako jezdec. Zúčastnil jsem se série FIA World Endurance Championship a byla to jedna z největších a zcela neocenitelných výzev v mém životě. Tento rok jsem neméně nadšený tím, že mohu tým podporovat jako spolumajitel. Teď se připravujeme na Silverstone a všichni odvádějí prvotřídní práci. Budu nejen zde, na prvním závodě, ale také v Le Mans.“ - Jak často vás uvidíme na závodních okruzích?
„Budu se snažit být na závodech tak často, jak mi to jen nabitý diář dovolí. Vždycky jsem byl velký fanoušek motorsportu a rád přijímám nové výzvy. Moje nová role spolumajitele týmu Dempsey Proton Racing mi umožňuje spojit obojí. Až dosud to byla celkem užitečná zkušenost, mohl jsem se seznámit s manažerskými povinnosti vyplývajícími ze spoluvlastnictví závodního týmu a nemohu se dočkat, až začne sezona.“ - Richard Lietz a Michael Christensen budou obhajovat titul FIA WEC na voze 911 RSR se startovním číslem 77. Jste pyšný, že máte tak skvělé jezdce?
„To ano, jsem na ně mimořádně pyšný. Richard a Michael patří mezi nejrychlejší a nejzkušenější jezdce ve startovním poli. Leží na nich spousta odpovědnosti kvůli obhajobě titulu, ale jsou těmi pravými jezdci, aby takový tlak zvládli. Ovšem nebudou to mít jednoduché, s Porsche jezdí v kategorii GTE-Pro jako jediní. A jiní výrobci mají nové vozy s kompletní specifikací pro rok 2016. Náš upravený vůz vychází ze specifikace pro rok 2015. Výhodu bychom měli mít ve spolehlivosti. A kdykoli se jezdí za mokra, je 911 zdaleka nejlepším autem na startovní čáře. To jsme si během minulé sezony ověřili mnohokrát.“ - Čím je řízení 911 RSR tak jedinečné?
„Ovládání 911 RSR je stejně tak úžasné jako náročné. Jedná se o velmi výkonné auto a během jízdy na vás působí značné síly, takže musíte být opravdu v kondici, abyste zajížděli stále stejné časy. Auto je ale současně velmi dobře vyvážené. Skvěle reaguje a je jednoduché poznat, co právě vůz dělá. A přesně to od dobrého závodního vozu kategorie GT potřebujete. Stále se v něm cítíte jako v silniční 911, ale je ještě přesnější a mnohem rychlejší. Především je to ale úžasně vzrušující a zábavný zážitek. Opravdu není nic lepšího.“ - V roce 2015 jste se zaměřil na zdokonalení svých řidičských schopností – s fantastickým úspěchem. V Le Mans jste v kategorii GTE-Am skončil na druhém místě, ve Fuji jste dokonce vyhrál. Jak jste se cítil?
„Ano, tohle byl jednoznačně sen, který se stal skutečností. Během sezony jsem na sobě hodně pracoval a bylo vynikající, že se mi podařilo dosáhnout těchto výsledků. Získal jsem pocit jistého naplnění. Úspěch je pro sportovce velká odměna. Při všech přípravách a trénincích máte tento úspěch na mysli. To je vaše motivace.“ - Můžete popsat pocit, když stojíte na stupních vítězů – zvláště v Le Mans – před tisíci fanoušků?
„To byl můj největší splněný sen. Když stojíte nahoře před tím ohromným davem – jen těžko se to slovy popisuje. Bylo to naprosto ohromující a plné emocí. Zvláště když si uvědomíte slavnou historii a význam závodu v Le Mans nebo si připomenete všechny legendární závodníky, kteří zde jezdili. Na tyto okamžiky určitě nikdy nezapomenu.“ - Vybavíte si nějaké další skvělé momenty ze sezony 2015?
„Na sezonu 2015 mám spoustu skvělých vzpomínek. Zdokonalil jsem se jako závodní jezdec a to bylo vynikající. A spolupracovat tak úzce s Porsche byla opravdová radost. Byl to prostě mimořádný rok, na který se s odstupem dívám s velkou radostí a uspokojením.“ - Na co se zaměříte v sezoně 2016?
„Jako šéf týmu chci zajistit tak skvělé výsledky jako vloni. Ale jak už jsem řekl: v kategorii GTE-Pro to bude ještě více složité. Rozhodně se na závody těším.“ - Vaše rodina bude tento rok se závoděním ve větším kontaktu. Máte z toho radost?
„Ano, Porsche a rodina jsou pro mě vše. A zapojit se naplno do závodění znamená spoustu cestování. Takže se těším, že budu moci své zážitky a vášeň pro závodění sdílet s mojí rodinou častěji.“ - Vloni jste do Silverstone dorazil na poslední chvíli bez možnosti seznámit se s tratí, což muselo být mimořádně složité. Cítíte se lépe, když jste tady nyní beze spěchu, v odlišné roli a s dostatkem času na to, užít si závod?
„Minulý rok v Silverstone opravdu nebyl jednoduchý. Je to velmi rychlá a náročná trať s hodně dlouhou historií. Být tady v jiné roli je skvělá příležitost zahájit sezonu z jiné perspektivy. Určitě to bude klidnější než vloni.“ - V minulých letech jste se stal důležitým členem rodiny Porsche. Jak byste popsal svůj vztah k ostatním jezdcům a kolegům od Porsche?
„Vždycky jsem byl velkým fanouškem Porsche. A pracovat s nimi tak těsně je skutečně inspirativní zkušenost. Jsou to skvělí lidé. Mám báječné vztahy s každým od Porsche včetně jezdců. A miluji ten pocit, že jsem členem takového týmu. Od nejlepších jezdců na světě jsem dostal užitečné rady a i díky nim jsem zdokonalil své schopnosti a dosáhl úžasných výsledků.“ - Odkud se bere vaše nadšení pro automobilové závody?
„Začalo to už v dětství. Vždy jsem miloval závodění a auta. Můj otec mi nosíval malá autíčka od Matchboxu a dívali jsme se nebo jsme poslouchali přenosy z Indianapolis 500. Prostě jsem se vždycky zajímal o vše, co souviselo se závoděním.“
Štítky: 911, Dempsey Proton Racing, motorsport, okruh, Patrick Dempsey, Porsche, porsche 911, WEC, World Endurance Championship, závod