Stavba okružní křižovatky v Jestřebí začala letos na jaře. Jde o investici ŘSD, pro Liberecký kraj je tato akce nadmíru důležitá. Stavba okružní křižovatky je teď zhruba v polovině. Pracuje se na 3. etapě.
Jan Sviták (SLK), statutární náměstek hejtmana Libereckého kraje: „Rekonstrukce křižovatky v Jestřebí, respektive její výstavba je zásadní stavba, která přispěje k bezpečnosti v celém Libereckém kraji.“
Robert Šalda, stavbyvedoucí: „Odstraňujeme staré asfaltové vrstvy a pak začneme těžit kameny a dělat novou konstrukci vozovky. Mezitím se udělají přeložky vodovodu a veřejné osvětlení.“
Stavební práce probíhají střídavě za provozu. Pro silničáře je to proto mnohem náročnější.
Robert Šalda, stavbyvedoucí: „Za provozu je to trochu složitější, protože řidiči nedodržují rychlost, která je tady stanovená na 30 kilometrů. Jinak počasí je docela dobré. “
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: „3. etapa s sebou přinesla největší dopravní omezení platné do 30. září 2023. Na silnici I/9 je uzavřen směr z Dubé do Jestřebí a pro řidiče tady platí objízdná trasa po silnici II/270 přes Doksy. Silnice I/9 je v tomto směru uzavřena a vjezd na okružní křižovatku není vůbec možný. Z nově postavené poloviny okružní křižovatky je možné odbočit jen na silnici I/9 ve směru Česká Lípa – Dubá.“
Robert Šalda, stavbyvedoucí: „Na konci prázdnin by mělo být vše průjezdné. Potom bychom měli udělat terénní úpravy. “
Křižovatka v Jestřebí patřila k nejnebezpečnějším místům v Libereckém kraji. Ročně se tu staly desítky nehod včetně smrtelných. Podle posledního sčítání dopravy místem denně projede kolem 11 tisíc aut, z toho čtvrtinu tvoří nákladní vozidla.