oprava_silnice-mesto-kruhovy_objezd

V Jestřebí dokončují stavbu kruhového objezdu, křižovatka patřila k nejnebezpečnějším v kraji

Autor: Josef Pelikán - Zdroj: ŘSD - Ilustrační foto: ŘSD - 19. 6. 2023


Stavba okružní křižovatky v Jestřebí začala letos na jaře. Jde o investici ŘSD, pro Liberecký kraj je tato akce nadmíru důležitá. Stavba okružní křižovatky je teď zhruba v polovině. Pracuje se na 3. etapě.

Jan Sviták (SLK), statutární náměstek hejtmana Libereckého kraje: „Rekonstrukce křižovatky v Jestřebí, respektive její výstavba je zásadní stavba, která přispěje k bezpečnosti v celém Libereckém kraji.“

Robert Šalda, stavbyvedoucí: „Odstraňujeme staré asfaltové vrstvy a pak začneme těžit kameny a dělat novou konstrukci vozovky. Mezitím se udělají přeložky vodovodu a veřejné osvětlení.“

Stavební práce probíhají střídavě za provozu. Pro silničáře je to proto mnohem náročnější.

Robert Šalda, stavbyvedoucí: „Za provozu je to trochu složitější, protože řidiči nedodržují rychlost, která je tady stanovená na 30 kilometrů. Jinak počasí je docela dobré. “

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: „3. etapa s sebou přinesla největší dopravní omezení platné do 30. září 2023. Na silnici I/9 je uzavřen směr z Dubé do Jestřebí a pro řidiče tady platí objízdná trasa po silnici II/270 přes Doksy. Silnice I/9 je v tomto směru uzavřena a vjezd na okružní křižovatku není vůbec možný. Z nově postavené poloviny okružní křižovatky je možné odbočit jen na silnici I/9 ve směru Česká Lípa – Dubá.“

Robert Šalda, stavbyvedoucí: „Na konci prázdnin by mělo být vše průjezdné. Potom bychom měli udělat terénní úpravy. “

Křižovatka v Jestřebí patřila k nejnebezpečnějším místům v Libereckém kraji. Ročně se tu staly desítky nehod včetně smrtelných. Podle posledního sčítání dopravy místem denně projede kolem 11 tisíc aut, z toho čtvrtinu tvoří nákladní vozidla.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru