Po silnicích Evropské unie jezdí stále více osobních vozidel. Podle nejnovějších dostupných údajů Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) už jejich počet přesáhl 252 milionů. V roce 2018 jich přitom na evropských silnicích bylo necelých 240 milionů.
Nejvýraznější meziroční růst zaznamenalo za poslední období Rumunsko. Počet osobních aut se tam blíží hranici 7,9 milionu kusů a meziročně se zvýšil o 3,3 %. Prvenství v celkovém počtu ovšem patří Německu s téměř 49 miliony osobních automobilů, následuje Itálie s asi 40 miliony a Francie s necelými 39 miliony kusy. Do první pětky se ještě vešly Polsko a Španělsko. Ostatní země už počtem osobních aut nepřekročily hranici deseti milionů kusů.
Jak zdůrazňuje ACEA, i přestože jsou elektromobily v současnosti třetí nejoblíbenější volbou pro kupující (po benzinu a naftě), s podílem na trhu téměř 15 % celkových prodejů, jejich celkový počet na silnici představuje stále pouze 1,2 % ze všech vozidel. To dokazuje, že může trvat spoustu let nebo dokonce i několik desetiletí, než budou všechna starší vozidla nahrazena novějšími, čistějšími a ekologičtějšími.
V Praze jezdí více než 1,2 milionu aut. Nejvíce jich musí zvládnout Barrandovský most
Další data ukazují, že v EU je celkem také 30,2 milionu dodávek, z toho téměř polovina je jen ve třech zemích: ve Francii, v Itálii a ve Španělsku. Na silnicích unie jezdí i téměř 6,5 milionu středně těžkých a těžkých užitkových vozidel. V tomto patří prvenství Polsku s téměř 1,3 miliony těchto vozidel. A v EU také jezdí i více než 720 tisíc autobusů, z toho je téměř polovina opět ve třech zemích: v Polsku, v Itálii a ve Francii.