Nissan GT-R je auto, které můžeme na silnicích potkávat už opravdu dlouho. Poprvé se v prodeji objevilo už v roce 2007, ale stále si jej můžete koupit jako nové. A protože se do důchodu ještě nechystá, dostalo další modernizaci.
Nissan GT-R se nejprve začal prodávat v Japonsku, stalo se tak 6. prosince 2007. O několik měsíců později (4. července 2008) následovala USA a pro zbytek světa se objednávky otevřely od března 2009. Je to tedy už dlouhých 16 let, ale jeho život ještě nekončí. Teď totiž prošel další modernizací.
V České republice ani v Evropě už sice auto oficiálně v prodeji není, protože nesplňuje homologace, ale v Americe nebo v Japonsku si jej stále můžete koupit. Pod kapotou má stále twin-turbo vidlicový šestiválec s objemem 3,8 litru (VR38DETT), který přes šestistupňovou dvouspojkovou převodovku pohání všechna čtyři, přičemž preferuje zadní nápravu. Motor má ve výbavových stupních Premium a T-Spec výkon 567 koní a pro sportovněji laděné Nismo nabídne dokonce 600 koní. Výfukové plyny z motoru odcházejí přes titanové výfuky.
Novinky pro modelový rok 2024 jsou drobné. Přeladěn byl podvozek, důraz byl kladen zejména na ideální vyvážení mezi komfortem a ovladatelností. Inženýři měli vycizelovat chování po stránce tlumení i po stránce vibrací. Verze T-Spec dostala nová kovaná 20″ kola a karbon-keramické brzdy z verze Nismo. Lepší by měla být ovladatelnost, protože auto dostalo nově pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx a samosvorný diferenciál na přední nápravu.
Proměnil se také vzhled. Kromě drobně přepracovaných nárazníků je tu nové zadní křídlo. Připlatit si lze i za nový aeropaket a do nabídky přibyly dva nové laky Millenium Jade a Midnight Purple.
Pěkná a ještě poctivá kára…a cenovka ?