SKODA-Kodiaq-RS-URSUS-Embrach- (5)

Lidé se chtějí odjakživa odlišovat. Dělají to díky oblečení, na kůži, ale i na autech. A právě autem se toho dá vyjádřit hodně. Tuning se stal nedílnou součástí dnešního světa. Upravují se jak ta úplně nejlevnější auta, tak nakonec i ta nejdražší na světě. Tentokrát se podíváme na upravenou Škodu Kodiaq RS.

Zrovna Škoda Kodiaq RS je autem, které – pokud chceme, aby bylo opravdu sportovní – rozhodně nějakou úpravu snese, protože před faceliftem, ale i po něm jde prakticky o vcelku pohodlné cestovní GT. Sportovní auto z něj ovšem udělat lze, což dokazuje švýcarský dealer značky Škoda.

Přečtěte si také:  Test Škoda Kodiaq GT 2.0 TSI 4x4 DSG (2021)

Prodejce se jmenuje Škoda Embrach a sídlí ve stejnojmenné obci ve švýcarském kantonu Curych. Na různé vylepšování škodovek se specializuje, standardně představuje spíše decentnější verze „Embrach edition“ s nějakými drobnostmi a polepy. V případě Škody Kodiaq RS před faceliftem na to šel však ve velkém stylu a upravil nejen vzhled, ale i techniku.

Na pohled si můžeme všimnout výrazného rozšíření. Auto je na každé straně širší o 7 centimetrů, za což mohou upravené blatníky, do nichž se musela vejít výrazně větší a širší 21″ kola. Nejde nicméně jen o nějaké šroubovací nástavce, nýbrž o poctivou karosářskou práci. S tím souvisí i úprava dveří i dalších částí karoserie tak, aby na sebe vše perfektně navazovalo. Auto je teď i o 40 mm níže u asfaltu.

Změně neušel ani motor. Protože jde o verzi před modernizací, nachází se pod kapotou dvoulitrový motor TDI s přeplňováním dvěma nestejně velkými turbodmychadly. Jeho sériový výkon je 240 koní a 500 Nm, leč po úpravě má 275 koní a 545 Nm. A to není vůbec špatné.

Přečtěte si také:  TechArt na výstavě v Essenu ukázal Porsche 911 upravené na podporu bezpečného a schváleného tuningu

Jestli se vám výsledek líbí anebo ne, se musíte rozhodnout sami. Jisté je, že u Škoda Embrach své auto i nově pojmenoval. Už to není „obyčejná“ Škoda Kodiaq RS, ale Ursus Kodiaq RS.

Přidat komentář