suzuki_jimny-tuning-avus_auto-a-delta4x4- (1)

Suzuki Jimny je malé a lehké auto a i díky tomu jde o velmi schopný off-road. Proč by ale nemohl být ještě schopnější? Něco podobného si asi řekli i v Avus Auto a rozhodli se jeho terénní schopnosti vylepšit. Na pomoc si vzali specialistu v podobě Delta4x4.

Už když se na auto podíváte, je na první pohled vidět, že je tady něco jinak. Jimny je vyšší a má i terénní pneumatiky. A právě ta zvýšená výška je tou nejzásadnější úpravou, protože v Avus Auto vyměnili původní nápravy za portálové. Ty používá třeba i legendární Mercedes-Benz G 500 4×4², ostatně obě auta jsou si vlastně stejně docela podobná…

Otec a syn? Mercedes-Benz třídy G a Suzuki Jimny tak vypadají

A v čem všem je tedy toto Suzuki Jimny tak speciální? Jsou to právě hlavně portálové nápravy. Kvůli tomu ale muselo být upraveno hodně věcí, protože takové nápravy nejsou v ose středu kola, ale až nad ním. Nelze tak použít původní poloosy, ale je potřeba je upravit. Výsledkem je tedy výrazně vyšší světlá, v tomto případě dokonce až 40 cm!

Přečtěte si také:  Test Suzuki Jimny 1.5 VVT 5MT 4×4 AllGrip (2020)

Další specialista na off-roady, společnost Delta4x4 pokračovala s dalšími úpravami. Je tu i upravený podvozek, který auto zvedá ještě o další 4 cm. Původní tlumiče jsou vyměněny za nové, které jsou nastavitelné a navíc mají přídavný zásobník oleje, aby fungovaly ještě lépe. Podobné řešení mají hlavně závodní auta. 

Do podběhů pak putovala nová kola, jejichž průměr je 18 palců a obouvají terénní pneumatiky BFGoodrich. Co by to také bylo za off-road, kdyby neměl uzávěrky diferenciálů? Sériové Suzuki Jimny má jen uzávěrku středového diferenciálu, takže mu v Delta4x4 přidali ještě uzávěrku předního i zadního.

Nakonec auto dostalo ještě pár drobností jako přední rám, naviják, přídavné světlomety, střešní nosič s náhradním kolem a podobně. Vaší fantazii se prakticky meze nekladou, to ostatně dokazují dvě auta z fotogalerie. Každé má totiž jiné doplňky.

Přečtěte si také:  Mansory upravil Mercedes-Benz třídy S. Opět nejde o žádnou velkou divočinu

I vzhledem k tomu, že jsou úpravy homologovány pro provoz v Německu, není výsledné auto úplně levné. Sériové Suzuki Jimny stojí v Německu necelých 22 tisíc eur, ale za takto upravený budete muset zaplatit minimálně 56 tisíc eur (včetně auta), cena samozřejmě bude stoupat s tím, jak moc upravený kus budete chtít.

Přidat komentář