Barvy společnosti ŠKODA AUTO na čtvrtém ročníku prestižní Chateau Loučeň Concours d´Elegance hájí trojice automobilů ze ŠKODA Muzea: proudnicový prototyp ŠKODA 935 DYNAMIC, impozantní ŠKODA SUPERB 4000 s vidlicovým osmiválcem a úspěšný vůz střední třídy z poloviny 30. let ŠKODA RAPID. Ve dnech 3. a 4. června proběhne v zámeckém areálu soutěž elegance více než 80 výběrových historických vozidel, spojená s bohatým doprovodným programem.
Chateau Loučeň Concours d´Elegance má ke značce ŠKODA velmi blízko, k historicky nejvýznamnějším majitelům středočeské památky, v jejímž areálu prestižní soutěž probíhá, patřil kníže Erich Thurn-Taxis. Významný podporovatel průkopníků mobility Václava Laurina a Václava Klementa stál v roce 1907 v čele správní rady akciové společnosti Laurin & Klement a významně se podílel na dynamickém rozvoji přední automobilky tehdejšího Rakousko-Uherska.
ŠKODA Muzeum letošní akci, která proběhne o víkendu 3.-4. června, obesílá trojicí významných vozidel, reprezentujících produkci 30. let. Od premiéry aerodynamického, dobovou terminologií proudnicového prototypu ŠKODA 935 DYNAMIC na Pražském autosalonu 1935 letos uplynulo 82 let. Na domácí obnovenou premiéru se mohou těšit právě návštěvníci Chateau Loučeň Concours d´Elegance. Automobil unikátní koncepce s dvoulitrovým motorem před zadní nápravou, poháněnou prostřednictvím elektromagneticky řazené převodovky Cotal, byl od čtyřicátých let používán v běžném provozu. Jeho současná podoba, v maximální míře věrná původnímu provedení, představuje výsledek dlouholeté pečlivé práce restaurátorských dílen ŠKODA Muzea a špičkových českých specialistů. Široká veřejnost bude moci tento jedinečný vůz obdivovat v expozici ŠKODA Muzea od 1. července 2017.
Sedan ŠKODA RAPID z roku 1935 dokládá, že také sériová produkce nabízela vedle vysoké užitné hodnoty i velkou dávku elegance a uplatnila se v ní celá řada moderních konstrukčních řešení. S prototypem ŠKODA 935 Dynamic ji spojuje například nezávislé zavěšení všech kol či centrální trubkový nosník, nahrazující konvenční rám podvozku. Také zájemci o moderní vůz RAPID měli – na přání – k dispozici uživatelsky komfortní poloautomatickou převodovku Cotal.
S prémiovým modelem ŠKODA SUPERB se motoristé setkávali od roku 1934, vývojová řada předválečné generace vyvrcholila na přelomu 30. a 40. let reprezentativním vozidlem ŠKODA SUPERB 4000 o impozantních vnějších rozměrech 5700 x 1800 x 1750 mm. Jednalo se o první vidlicový osmiválec značky ŠKODA, který při objemu 3991 cm3 disponoval výkonem 96 koní (71 kW) a opulentní limuzínu zrychlil až na 135 km/h. Skutečně nepřehlédnutelný exponát ŠKODA Muzea je pravděpodobně jediným dochovaným vozem tohoto typu.
Soutěž Chateau Loučeň Concours d´Elegance je letos pořádána již počtvrté, a to v termínu 3. – 4. června. Nedaleko dálničního spojení Prahy s Mladou Boleslaví ležící zámek Loučeň pochází ze 17. století. Návštěvníky okouzluje mimo jiné svým anglickým parkem o rozloze 20 hektarů. V tomto atraktivním prostředí bude prestižní akce Chateau Loučeň Concours d´Elegance tentokrát hostit více než 80 historicky významných vozidel. K hvězdám první velikosti se tradičně řadí zástupci značek, které patří ke genofondu současného koncernu Volkswagen: Bugatti, Horch i ŠKODA.