Umělá inteligence pomůže nastavit semafory tak, aby na nich řidiči stáli co nejméně

Autor: Radim Plachý - Zdroj: chip.de - Foto: Pavel Srp - 4. 11. 2023


Projet křižovatku na oranžovou se snaží velká spousta řidičů, přičemž jim za to hrozí pokuty. To by se ale mohlo změnit. Semafory by totiž mohly fungovat jinak a lépe, aby řidiči nemuseli tak často kvůli červené brzdit. Pomoci s tím má internetový gigant.

Semafory jsou dnes zpravidla nastaveny pevně a nezohledňují to, jak se provoz může měnit – zatímco někdy může z jednoho směru přijíždět velká spousta aut, tak jindy to může na té samé křižovatce být z úplně jiného směru. V tu chvíli by řidiči mohli dlouho čekat v kolonách, což není dobré hned z několika důvodů. Nastartovaná auta dělají hluk, vypouštějí emise a mohou působit nervozitu řidičů, kteří v kolonách stojí. Ideální by bylo, aby řidiči měli co nejvíce a co nejčastěji tzv. zelenou vlnu.

A právě na tom by chtěl zapracovat internetový gigant Google, který by nastavení semaforů chtěl vylepšit. Půjde na to právě přímo za pomoci samotných řidičů, protože díky nim bude mít spoustu informací a důležitých dat. Využívat k tomu bude hlavně svou mobilní navigaci Google Maps. Je to výsledek nedávno představeného plánu.

Na semaforech by se mohlo objevit čtvrté světlo, bude bílé. Žádá si jej moderní doba

Aplikaci Google Maps dnes používají řidiči i namísto vestavěné navigace, protože umí využívat dopravní data v reálném čase a umí přizpůsobit cestu aktuální dopravní situaci. Google chce pomoci městům, aby měla lépe nastavené semafory. Internetový gigant chce spolupracovat přímo s městy a obcemi a pomoci jim s nastavením semaforů. Aktuálně je do testování zapojeno 12 měst a celkem sedm desítek křižovatek, mezi nimiž jsou například ty v izraelském městě Haifa, v německém Hamburku a podobně.

Google těmto městům předává data z křižovatek, kteří využívají Google Maps, a navíc se snaží pomocí umělé inteligence optimalizovat nastavení jednotlivých semaforů tak, aby na nich řidiči čekali co nejméně anebo ideálně vůbec.

Štítky: , , , , ,

1 názor na “Umělá inteligence pomůže nastavit semafory tak, aby na nich řidiči stáli co nejméně”

  1. Je to krásné, nicméně trochu opožděně. Když jsem v roce 1990 mohl jet na západ od našich hranic tak jsem zjistil, že ve Švýcarsku světla na semaforech se mění podle toho kde jsou auta. Takže když přijíždím na křižovatku a je červená a na straně není žádné auto, tak se změní světla a můžu jet. Samozřejmě to nebylo všude, ale v Curychu ano. Úžasné to bylo zejména v noci když jsem nemusel čekat na běžný interval.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru