Jen těžko byste hledali závodního pilota, který je s Porsche spjatý více než Walter Röhrl. Dnes už důchodce, ale ve své době fantastický pilot, který značce Porsche vždy dělal čest. A i když už pověsil závodění na hřebík, se stuttgartskou značkou se nerozloučil. V současné době je jedním z jejích testovacích pilotů. A to přesto, že 7. března 2021 oslavil už 74. narozeniny. Právě u příležitosti jeho narozenin se Porsche rozhodlo, že vzkřísí jeho závodní rallye speciál 924 Carrera GTS z roku 1981.
Auto před zahájením renovace nebylo v moc dobrém a už vůbec ne v originálním stavu. To ovšem specialisté na restaurování značky Porsche brali spíše jako výzvu než překážku. Obzvlášť, když šlo o reálný vůz slavného jezdce, kterým opravdu závodil.
Šlo o závodní vůz založený na homologačním speciálu 924 Carrera GTS, kterých bylo vyrobeno 50 a to pro závody Group 4. Krom toho ale Porsche vyrobilo devět speciálně upravených závodních prototypů, přičemž Röhrl dostal pátý vyrobený kus.
V rámci obnovy zašlé slávy Porsche auto nalakovalo do původních barev, tedy zlaté a černé, čímž se zbavilo ne moc kvalitního modrého laku. Mimochodem, tato barevná kombinace patří výrobci luxusních koňaků Monnet. Krom toho bylo do původního stavu vráceno vlastně úplně vše, od brzd, kol, pneumatik s původním vzorkem, techniky či interiéru. Pod kapotou auta je motor Volkswagen, konkrétně přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který vůz poháněl i během závodů v roce 1981.
Vše bylo plánováno jako velké překvapení pro „Pana jezdce“, jak se Röhrlovi přezdívá. Celou dobu, kdy na něm jezdci pracovali, o tom neměl ani tušení. A jeho překvapení po odhalení prý bylo velké. „Vystoupil jsem z toho auta před 40 lety a od té doby jsem v něm znovu neseděl. Pro mě je to jako cesta zpět v čase. Okamžitě jsem se cítil o 40 let mladší,“ řekl k tomu.