V českých bazarech tvoří ženy téměř 30 % zákazníků a z nich téměř polovina tvoří specifickou skupinu: matky. Podle nejnovějších statistik, zveřejněných u příležitosti Dne matek, se v populaci maminek – řidiček těší největší oblibě benzinové automobily s manuální převodovkou v provedení kombi, MPV a SUV.
Jedním z nejdůležitějších faktorů při výběru novějšího vozu je u žen s malými dětmi průměrná spotřeba paliva a velikost kufru. České ženy podle statistik preferují benzinové motory (55 %) a jen pomalu přichází na chuť západnímu trendu automatických převodovek. „Auta s manuální převodovkou tvoří 88 % prodaných vozů právě maminkám, přesto v letošním roce evidujeme rostoucí zájem o automaty vyšším tempem než v předešlých letech,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a dodává: „V případě typu karoserie u zákaznic obecně vládne hatchback (36 %).
„Nicméně tento trend slábne a nejvýrazněji u žen s dětmi roste zájem o vozy MPV, kterých jsme v letošním roce prodali již o 37 % více než vloni ve stejném období. Maminky kladou mnohem větší důraz na celkovou bezpečnost a bytelnost vozu a také roste počet rodin s více než dvěma dětmi. Sama z pohledu matky čtyřleté holčičky a aktivní řidičky preferuji větší bezpečné vozy s dobrým výhledem a velkým úložným prostorem,“ dodává Topolová.
České maminky potkáte na silnících nejčastěji ve vozech značky Škoda, Volkswagen a Ford. Nejoblíbenějšími modely jsou v případě kombi Škoda Octavia a Fabia a Volkswagen Passat. V případě MPV pak vedou Škoda Roomster a Volkswagen Touran a Sharan. Z SUV vedou Hyundai ix35, Kia Sportage a Škoda Yeti. Nejčastěji jsou vozy šedé, bílé a černé.
Nejprodávanější modely rodinných vozů ženám za první 4 měsíce roku 2018:
- Škoda Octavia
- Škoda Fabia
- Volkswagen Passat
- Hyundai i30
- Ford Mondeo
- Kia Cee’d
- Škoda Roomster
- Ford Focus
- Volkswagen Touran
- Hyundai ix35