Předposlední den letošního roku se na pražském letišti Václava Havla loučil nejpočetnější český tým TATRA BUGGYRA RACING, jehož barvy budou v 38. ročníku slavné rallye Dakar hájit jezdci Martin Kolomý, Jaroslav Valtr a Tomáš Ouředníček.
Závodní technika je v pořádku!
Část týmu odletěla do Argentiny o den dříve, aby v přístavu v Buenos Aires vyzvedla závodní a doprovodnou techniku. „Každý rok se modlíme, aby organizátoři při transportu našim vozům něco neprovedli. Letos se to naštěstí obešlo bez větších problémů. Malou újmu má doprovodný Phoenix, ale není to nic, co by kluci nezvládli opravit,“ uvedl před odletem manažer týmu Jan Kalivoda, který tak naráží na fakt, že zaměstnanci loďařských společností si sami dakarskou techniku naloďují a v Argentině také vykládají.
Kolomý si veze 372 klobás
Pozitivní energií na letišti Martin Kolomý nešetřil. Pro rodáka z Bruntálu to bude již sedmý ročník a před slavnou soutěží se cítí být připravený lépe než kdy jindy. „Věřím, že jsme připraveni, a to jak po technické, tak fyzické stránce. Už se nemohu dočkat, až to vše vypukne. To čekání je už pěkně dlouhé,“ smál se Martin.
Valtr v paruce
Jarda Valtr dorazil na letiště s parukou, jelikož se nechal před odjezdem ostříhat. „Všichni odjíždějí na Dakar hodně vážní, tak jsem chtěl trochu odlehčit situaci,“ smál se Jarda. „Všichni jsme trochu nervózní a plní očekávání, to je jasné. Myslím si, že se startem soutěže to z nás všech spadne a budeme se jen soustředit na podání co nejlepšího výkonu.“
Největším nepřítelem je hluk
Co je největším nepřítelem na rallye Dakar pro Tomáše Ouředníčka? „Všude kolem vás je neustále obrovský hluk, ve dne i v noci. V noci běží elektrocentrály, mechanici vyklepávají, řežou, servisují. V roce 2009 jsem po jedné z etap spal ve stanu, když asi metr od mé hlavy ve 4 hodiny ráno startovala závodní motorka. Je to horší než řízení a navigování v černočerné tmě,” vysvětluje Tomáš Ouředníček.
Rallye Dakar startuje 2. ledna slavnostním ceremoniálem a jedenácti kilometrovým prologem, který rozhodne o startovní pozici do první etapy. Ta startuje o den později v Rosariu. Úspěšné posádky přejedou cílovou rampu 16. ledna.