Autosalon v Ženevě má za sebou několik desetiletí trvající historii plnou plných hal návštěvníků a světových automobilových premiér. Zdá se ale, že těmto časům je konec. Jedním z posledních hřebíčků do rakve nejen ženevského autosalonu zcela jistě byla koronavirová pandemie, jejíž následky pociťují provozovatelé podobných akcí dodnes. A patří mezi ně i organizátoři ženevského autosalonu.
Ti před pár měsíci oznámili, že autosalon po několikaleté pauze znovu vzkřísí, přičemž termín měl být 14.-19. února 2023. To se ale změnilo. „Vzhledem k nejistotám panujícím v současné ekonomice a geopolitice, stejně jako vzhledem k rizikům souvisejícím s pandemií, jsme se rozhodli zaměřit se výhradně na autosalon v katarském Dauhá. Udělali jsme vše, co bylo v našich silách, a snažili jsme se, aby ženevský autosalon v únoru proběhl. Nakonec ale rizika převážila nad příležitostmi, které by autosalon přinesl,“ řekl Maurice Turettini z organizace pořádající ženevský autosalon. Generální ředitel ženevského mezinárodního autosalonu Sandro Mesquita dodal, že řada automobilek není v pozici, aby se byla schopna zavázat k účasti na tak velkém evropském autosalonu.
Jak ale slova organizátorů potvrzují, odnož ženevského autosalonu, tedy katarský podnik, je nadále v plánu. Ostatně, klientela je v těchto končinách přeci jen zajímavější a hlavně zámožnější. Proto se automobilkám spíše vyplatí cílit na tento trh. Výstava by měla proběhnout v listopadu příštího roku na výstavišti a kongresovém centru v Dauhá. Konat se pak má každé dva roky.