Toyota Motor Czech zveřejnila ceny pro inovovaný model Aygo , který se vyrábí v kolínském závodě TPCA. Zároveň představila akční model Aygo Czech Edition.
Aygo Czech Edition – tradiční kvalita českého výrobku
[singlepic id=1899 w=160 h=120 float=left]Název této akční výbavy ještě více akcentuje důraz na tradiční kvalitu výrobku z České republiky. Nedávná renomovaná studie spolehlivosti TÜV Report 2012 potvrdila model Aygo jako nejvýše postavený vůz (ve stáří 2-3 roky) vyráběný v České republice.
Toyota Aygo Czech Edition je v současnosti jednoznačně nejvýhodnější nabídka u této modelové řady z pohledu poměru ceny vozu a získané hodnoty. Model Aygo splňuje ve verzi Czech Edition v maximální možné míře nároky zákazníků tohoto segmentu – především nízkou prodejní cenu, proslulou kvalitu, jistou formu personifikace vozu přidáním některých estetických prvků a nebývale bohatou výbavu.
Aygo Czech Edition bude k dispozici pouze s 5dveřovou karoserií. Objednat jej bude možné se 3 barvami laku a to bez příplatku k prodejní ceně – s novou oranžovou metalickou barvou Tabasco (4R8) nebo v metalickém odstínu Temně černá (211) popřípadě v rovněž metalickém odstínu Šedá antracitová (1E0).
S kteroukoliv barvou laku bude mít vůz oranžově lakovaná zpětná zrcátka a vnější kliky dveří. Uvnitř budou oranžové doplňky interiéru (rámečky tachometru a reproduktorů ve dveřích) a oranžovo šedé čalounění sedadel. Každý vůz bude označen speciálním logem Czech Edition posilujícím vnímaní modelu Aygo jako českého výrobku.
Dalším výrazným odlišením od ostatních verzí modelu Aygo bude u Czech Edition použití LED světel denního svícení v přední masce vozu, které výraznou měrou přispívají k ještě vyšší bezpečnosti v provozu.
Cena modelu Aygo Czech Edition začíná od 199.900,- Kč (vč. DPH) a zahrnuje kromě již zmíněných prvků akční výbavy také manuální klimatizaci, výškově nastavitelný volant, audio CD systém se 4 reproduktory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, systémy ABS+EBD a rovněž přední a boční airbagy pro řidiče a spolujezdce. Na přání lze tuto výbavu doplnit o systém řízení stability vozu VSC.
„Aygo jako nejmenší a cenově nejdostupnější model Toyoty, nyní navíc v atraktivní verzi Czech Edition, představuje pro naše zákazníky jakousi vstupenku do světa Toyoty. Ze spokojených zákazníků modelu Aygo se s velkou pravděpodobností mohou rekrutovat zákazníci, kteří už u Toyoty budou chtít zůstat a mnohdy přejdou do našeho modelu ve vyšším segmentu.“, říká Pavel Zákora, marketingový manažer společnosti Toyota Motor Czech.
[singlepic id=1900 w=160 h=120 float=right]Základní cena modelu Aygo zůstává nadále 169.900,-Kč (vč. DPH) u 3dveřové verze s motorem 1,0VVT-i ve výbavě Base Cool. I v této ceně však zákazník nově získává inovace v technice vozu a designu.
Objednávky na nový model Aygo se přijímají u autorizovaných prodejců Toyota od. 1.2. 2012 a vozy budou dodány zákazníkům v polovině března 2012.
Toyota Aygo 2012
Model AYGO, představený v roce 2005 v samotném středu kategorie minivozů (segment A), nabídl evropským zákazníkům novou radikální alternativu ke stylové přepravě po zaplněných městech.
Revoluční design Toyoty AYGO změnil obecnou představu o malých vozech a zcela vyvrátil zakořeněné předsudky o tom, že kompaktní rozměry musejí nutně znamenat střízlivou účelnost a laciné provedení.
Toyota AYGO, výrazně přepracovaná koncem roku 2008, si ve třídě minivozů rychle získala dobrou pověst pro výborné využití obestavěného prostoru, spolehlivost a vysokou protihodnotu za investované peníze. Doposud se prodalo více než 580 tisíc těchto vozů.
Nové AYGO bylo navrženo v Evropě, kde se i vyrábí. Ve třídě minivozů i nadále určuje nejvyšší standardy v otázkách prostornosti interiéru a radosti z jízdy. Nyní přináší nové a výraznější designové ztvárnění od Toyoty, přepracovaný interiér s využitím nových kombinací barev, zdokonalený systém palubní zábavy a konektivity, vyšší míru jízdního pohodlí a lepší odhlučnění kabiny, a dále možnost řazení pomocí páček pod volantem u provedení s převodovkou MultiMode.
Zákazníci se budou moci později rozhodnout i pro novou verzi ECO, která nabízí ještě nižší spotřebu paliva při emisích CO2 jen 99 g/km (údaj pro homologaci). Toyota AYGO nabízí zákazníkům výjimečně nízké celkové provozní náklady. Současně vykazuje pozoruhodně nízké kumulativní časové nároky spojené s údržbou – pouze 5,1 hodin na 100 tisíc ujetých kilometrů. Klid majiteli zajistí i tříletá celoevropská záruka, kterou Toyota nabízí ke každému novému vozu AYGO (omezení na 3 roky / 100 tis. km, dle toho, co nastane dříve). Na AYGO se rovněž vztahuje 12letá záruka na prorezavění karoserie.
[singlepic id=1901 w=160 h=120 float=left]Jsme svědky rostoucích cen paliv a stále přísnějších předpisů na ochranu životního prostředí. Současný trend downsizingu napovídá, že vysoce konkurenční a stále více roztříštěná třída minivozů je jednou z mála oblastí automobilového trhu, která bude v příštích letech vykazovat růst. Toyota v roce 2011 zaregistrovala v České republice 249 vozů modelů AYGO, což znamenalo meziroční nárůst +128% oproti roku 2010.
DYNAMIČTĚJŠÍ DESIGN EXTERIÉRU
- Výborné využití obestavěného prostoru znamená kompaktní rozměry výhodné ve městě v kombinaci s nečekaně prostorným interiérem
- Nápadnější a dynamičtější stylistické ztvárnění s využitím nového designového jazyka Under Priority automobilky Toyota a novými světly pro denní svícení s technologií LED
- Vylepšená aerodynamika a lepší chlazení motoru
Nové AYGO nabízí ve třídě minivozů ideální spojení prostorného interiéru a radosti z jízdy při minimálních vnějších rozměrech. Nové AYGO s délkou 3 430 mm přerostlo svého předchůdce o pouhých 15 mm. Díky krátkým převisům vpředu i vzadu, dlouhému rozvoru náprav (2 340 mm) a poměrně velké šířce 1 615 mm nicméně vznikl překvapivě prostorný a praktický interiér, přičemž si AYGO zachovalo stabilní postoj, agilní ovladatelnost a malý poloměr otáčení (4,73 m), nezbytný pro dobrou manévrovatelnost v úzkých městských uličkách.
Nové AYGO přináší nápadnější a dynamičtější provedení čelních partií, ale současně si zachovává přátelský výraz a auru zábavy spojenou se stylistickým ztvárněním dosavadního modelu. Nový designový jazyk Under Priority automobilky Toyota, aplikovaný na čelní partie vozu, přináší lepší aerodynamické parametry i účinnější chlazení motoru. Nová nápadná tvář vozů Toyota příští generace, označovaná jako Under Priority, akcentuje zvětšenou spodní část masky chladiče a strhává pozornost na spodek vozu ve snaze dosáhnout nápadnějšího a asertivnějšího vzezření. Součástí širšího předního nárazníku je zvětšený přívod vzduchu lichoběžníkového tvaru. Nové provedení čelních partií u modelu AYGO pak doplňují světla pro denní svícení s technologií LED (akční výbava Czech Edition), umístěná až do spodní části masky chladiče.
[singlepic id=1902 w=160 h=120 float=right]Aerodynamické parametry nové Toyoty AYGO vylepšuje i nové provedení předního nárazníku. Zabudovaný přední spoiler se posunul o 70 mm vpřed a všechny otvory, včetně okrajů předních podběhů kol, byly přetvarovány s ohledem na co nejhladší proudění vzduchu kolem vozu a od čelních partií, což opět přispělo ke snížení spotřeby paliva. Nad horní částí masky chladiče nové Toyoty AYGO zaujme nově tvarovaná kapota působící ve své středové části objemněji a atraktivněji.
NOVÁ ÚROVEŇ VNÍMANÉ KVALITY
- Přepracovaný interiér nabízející nové kombinace barev; volant a hlavice řadicí páky obšitá kůží u vozů s převodovkou MultiMode
- Možnost řazení pomocí páček pod volantem u vozů s převodovkou MultiMode
- Audio soustava se 4 reproduktory a cstupem Aux-in
Horní i spodní část přístrojové desky je nyní vyvedena v tmavě šedém odstínu, jenž přináší intenzivnější pocit propojení s interiérem nové Toyoty AYGO. Nová barevná kombinace spojuje auru zábavy s dospělejší povrchovou úpravou poukazující na vyšší úroveň vnímané kvality.
Nově tvarovaný volant je obšitý kůží u provedení s převodovkou MultiMode (MMT, výbava na přání) s možností řazení pomocí páček pod volantem. Hlava voliče převodovky MMT se rovněž nabízí s koženým obšitím.
K ještě vyšší praktičnosti a pohodlí uživatelů nové Toyoty AYGO přispívá větší úhel otevírání odkládací police za zadními sedadly, díky kterému se zlepšil přístup do zavazadelníku.
NIŽŠÍ SPOTŘEBA A VYŠŠÍ MÍRA JÍZDNÍHO POHODLÍ
- Modernizovaný zážehový tříválec 1,0 l VVT-i s vysoce konkurenceschopnou spotřebou paliva a emisemi CO2 102 g/km
- V blízké budoucnosti rovněž verze ECO vybavená pneumatikami s nízkým valivým odporem pro ještě nižší spotřebu paliva a emise CO2 na úrovni pouhých 99 g/km (homologační údaj)
- Převodovka MultiMode (MMT) dodávaná na přání nyní s možností řazení pomocí páček pod volantem
- Přepracovaný systém zavěšení předních i zadních kol pro vyšší jízdní pohodlí, stabilitu a agilní ovladatelnost
- Lepší utlumení hluku, vibrací a rázů s ohledem na co nejtišší prostředí v kabině vozu
Pod kapotou nové Toyoty AYGO je tradičně zážehový tříválec Toyota 1,0 l VVT-i. Pohonnou jednotku charakterizuje nízká hmotnost, kompaktní rozměry a dostatečný výkon i točivý moment nezbytný při přesunech v městském prostředí. Nabízí přitom vysoce konkurenceschopné parametry spotřeby paliva a současně nízké emise CO2, které znamenají daňové výhody a splnění požadavků normy Euro V.
[singlepic id=2614 w=160 h=120 float=left]Trendem současnosti je downsizing pohonných jednotek, tedy zmenšování zdvihového objemu při zachování výkonových parametrů. V čele těchto snah je zázrak miniaturizace, zážehový celohliníkový tříválec 1,0 l VVT-i. Tato jednotka je stále etalonem z pohledu kompaktních rozměrů a hospodárnosti. Jedna z nejlehčích pohonných jednotek ve své třídě (pouze 67 kg) získala několikrát za sebou ocenění Motor roku v kategorii do 1,0 litru. Konstruktéři automobilky Toyota intenzivně pracovali na optimalizaci výkonu, zlepšení spotřeby paliva a snížení emisí s každou novou verzí této pohonné jednotky. Poslední verze jednotky o zdvihovém objemu 998 cm3 těží z přepracovaného tvaru spalovací komory, který se odrazil ve zvýšení kompresního poměru z 10,5 na 11,0:1 a zlepšení účinnosti spalování. Kvůli vyšší životnosti se používají zapalovací svíčky s iridiovými elektrodami. Tříválcová pohonná jednotka VVT-i v součinnosti s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou nabízí maximum výkonu 51 kW (68 k) při 6 000 ot/min a nejvyšší točivý moment 93 Nm při 3 600 ot/min. Spotřeba paliva se snížila na 4,4 l/100 km a emise CO2 činí pouze 102 g/km.
Toyota AYGO se poprvé bude nabízet i v novém provedení ECO. Upravená verze má delší třetí převodový stupeň a používá pneumatiky s nižším koeficientem valivého odporu, přispívající ke snížení valivého odporu za jízdy o plných 14 %. Výsledkem je nižší spotřeba paliva bez negativních dopadů na jízdní pohodlí, manévrovatelnost či účinnost brzd. Spotřeba paliva poklesla na 4,3 l/100 km (homologační údaj) a emise CO2 činí v tomto případě jen 99 g/km (homologační údaj).
MultiMode je označení automatizované manuální převodovky bez spojky, která je vybavena i režimem plně automatického řazení. Pro nové AYGO se nabízí jako výbava na přání. O rychlé a přesné řazení se stará mikropočítač, který řídí motor, spojku a ústrojí transaxle. Při navolení režimu E (Economy – hospodárný provoz), M (Manual – manuálně) nebo R (Reverse – zpětný chod) je řazení podobné jako v případě běžné automatické převodovky. V režimu E vůz řadí automaticky tak, aby dosahoval co nejnižší spotřeby paliva. Po navolení režimu M má řidič k dispozici ruční řazení, a to buď pomocí samotné páky voliče převodovky, nebo prostřednictvím páček řazení pod volantem. V součinnosti s převodovkou MultiMode pak AYGO s motorem 1,0 VVT-i dosahuje spotřeby paliva 4,5 l/100 km a produkuje emise CO2 jen 104 g/km.
Hospodárný elektrický posilovač řízení (EPS) s proměnlivým účinkem podle rychlosti jízdy rovněž napomohl k velmi malému poloměru otáčení (4,73 m), a tak se majitel může těšit z ideální kombinace jízdní agility a výtečné manévrovatelnosti. Nové AYGO používá osvědčený systém zavěšení předních kol se vzpěrami Mc Pherson, zatímco na zadní nápravě najdeme torzní příčku ve tvaru obráceného „V“ s ohledem na výrazné hmotnostní úspory a vysokou torzní tuhost. Výsledkem použitého řešení je dokonalá kombinace jízdního pohodlí, stability a skvělé ovladatelnosti. Účinek předních i zadních tlumičů byl upraven tak, aby vůz nabídl ještě vyšší míru jízdního pohodlí bez negativních dopadů na dynamické schopnosti vozu a příjemnou ovladatelnost.
Nové AYGO používá přepracovaný tlumič spojkového kotouče snižující hluk a vibrace od hnacího ústrojí. Staví přitom na komplexních opatřeních ke snížení hluku, vibrací a rázů, která byla zavedena u stávajícího provedení. Doplněním hutné izolační hmoty pod kapotou vozu – se vzduchovou mezerou mezi panely kapoty – se utlumil přenos hluku z motorového prostoru, což opět přispělo ke zpříjemnění atmosféry v kabině vozu.
Tisková zpráva/-PS-