Společnost Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) zahájila v Jelcz-Laskowicích výrobu nového benzínového motoru 2,0 litru. Motor patří do rodiny pohonných ústrojí pro vozy na platformě TNGA (Toyota New Global Architecture) a bude sloužit pro hybridní modely Toyota Corolla v provedení hatchback i kombi, ale i pro model RAV4 s konvenčním pohonem.
Zahájení výroby přichází krátce po nedávném oznámení sesterského závodu TMMP v Polsku (Walbrzych) o rozšíření stávajícího výrobního sortimentu o ústrojí e-CVT počínaje rokem 2021. Pokračující investice a oznámení potvrzují zásadní roli obou závodů TMMP jako výrobního centra konvenčních i hybridních pohonných ústrojí automobilky Toyota v Evropě.
Procentní zastoupení hybridních vozidel Toyota Motor Europe (TME) v rámci celkových evropských prodejů neustále roste, v prvním pololetí roku 2019 dosáhlo 52 %, a tak společnost pokračuje v zaměřování výroby komponent hybridních ústrojí na území Evropy. Dnešní událost v závodu TMMP v polských Jelcz-Laskowicích odstartovala zahájení výroby nového benzínového motoru 2,0 litru TNGA, který bude sloužit pro hybridní provedení modelu Toyota Corolla i konvenční provedení Toyoty RAV4.
Nová linka na výrobu motorů 2,0 litru TNGA byla oficiálně spuštěna za přítomnosti polského ministra energetiky Krzysztofa Tchórzewskiho, ministra místního rozvoje Grzegorza Puda a prezidenta společnosti Toyota Motor Europe, Dr. Johana van Zyla. Nové výrobní linky představující investici o objemu cca 90 milionů eur byly vybudovány v souladu s architekturou NGA automobilky Toyota a vyznačují se vyspělou automatizací, zvýšeným výkonem a vyšší mírou ergonomie pro členy výrobního týmu.
Johan van Zyl, prezident společnosti Toyota Motor Europe: „Dnešním dnem zahajujeme výrobu motoru 2,0 litru TNGA v souladu s naším oznámením před třemi lety. Kromě zahájení výroby jednotky 1.8 e-CVT v našem závodu ve Walbrzychu na konci roku 2018 a nedávného oznámení o záměru vyrábět od roku 2021 nové ústrojí e-CVT je dnešní milník v Jelcz-Laskowicích dalším významným krokem k výrobě komponent elektrifikovaných ústrojí na území Polska. Oba závody dnes hrají zásadní roli coby výrobní centrum tradičních i hybridních hnacích ústrojí pro vozy Toyota v Evropě a jsou klíčovou součástí naší evropské obchodní strategie. Toyota během let postupně investovala v Polsku přes jednu miliardu eur a vytvořila 2 700 pracovních míst.“
Eidži Takejči, prezident společnosti Toyota Motor Manufacturing Poland: „Pracujeme na proměně a přípravě našich závodů v souladu s měnícími se trendy na trhu, které ukazují na zvyšující se oblibu nízkoemisních hybridně-elektrických hnacích ústrojí. V našem výrobním programu máme elektrifikovaná ústrojí pro vozy Toyota vyráběné a prodávané v Europě. Pokračujeme v budování evropského centra nízkoemisních hybridně elektrických technologií s tím, jak postupně roste jejich podíl v elektrifikovaném automobilovém průmyslu.“
Motor 2,0 litru Dynamic Force TNGA
Moderní dvoulitrový čtyřválec TNGA dokáže spolupracovat s převodovkou e-CVT v hybridním hnacím ústrojí nebo fungovat nezávisle v klasickém uspořádání pohonu. Nový motor Toyota Dynamic Force na bázi Atkinsonova cyklu vykazuje vyšší zdvihový objem, vysokou termodynamickou účinnost a nižší provozní teplotu. Hybridní vůz (HEV) díky tomu dosahuje mimořádně dobrých emisí NOx, které jsou o 91,6 % nižší, než činí požadavek normy Euro 6 pro ekvivalentní vozy s benzínovým motorem.