tmmpsop1_5tnga17december20214

Toyota Motor Manufacturing Poland spustila druhou výrobní linku pro nejnovější generaci motoru 1,5 litru TNGA. Ten společně s hybridní převodovkou, rovněž vyráběnou závodem TMMP, slouží k pohonu Toyoty Yaris a modelu Yaris Cross. Jedná se o šestou výrobní linku na komponenty elektrických hybridních pohonů, kterou Toyota v posledních třech letech uvedla v Polsku do provozu.

Toyota v roce 2018 začala lokalizovat výrobu elektrifikovaných pohonů, když v závodu Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) ve Wałbrzychu spustila výrobu převodovky 1.8l e-CVT pro 4. generaci hybridního pohonu. Po dalších třech letech se Toyota zaměřuje především na budoucnost elektrifikované mobility a nadále investuje do evropské výroby komponent elektrifikovaných pohonů, jakož i spalovacích motorů nejnovější generace pro platformu TNGA (Toyota New Global Architecture).

Společnost dnes v Polsku provozuje tři výrobní linky pro hybridní motory a hybridní převodovky TNGA, což znamená 76% nárůst objemu výroby pro hybridní vozidla. Výrobní sortiment TMMP se dále rozšířil o motorgenerátory, které jsou nedílnou součástí převodových ústrojí hybridních vozidel.

Přečtěte si také:  Nejlepším pick-upem světa vyhlášena Toyota Hilux

TMMP nyní zaměstnává na 3300 osob, a to ve dvou závodech ve Walbrzychu a Jecz-Lazkowicích v Dolním Slezsku poblíž hranic s Německem a Českou republikou.

Uvedená transformace staví na dvou aspektech: zasazení značky Toyota o uhlíkovou neutralitu a rostoucí poptávce zákazníků po cenově dostupných hybridních vozidlech s nižší uhlíkovou stopou.

Toyota chystá elektrickou revoluci. Na trh v blízké budoucnosti uvede 30 elektromobilů

V rámci naplňování cíle bezemisní mobility připravuje Toyota kompletní modelovou řadu bateriových elektromobilů. V Evropě chce značka do roku 2035 snížit výfukové emise svých nově prodávaných vozidel o 100 % (za podmínky dostupnosti potřebné dobíjecí a čerpací infrastruktury pro bezemisní vozidla a odpovídající zákaznické poptávky). V mezidobí mohou k podstatnému snížení emisí CO2 přispět hybridní vozidla; hybridy Toyota a Lexus se v celé Evropě skutečně velmi úspěšně prodávají – a tak Toyota Motor Europe zvýšila svůj podíl na trhu, kdy zároveň dosáhla rekordně nízké úrovně flotilových emisí CO2.

„Nepolevujeme v postupném zdokonalování naší hybridní technologie a nabízíme ji v dalších modelech za dostupné ceny. Toyota je tak leaderem ve snižování emisí CO2 a zákazníci této značky se bez zbytečných odkladů mohli vydat na cestu snižování uhlíkových emisí,“ říká Marvin Cooke, výkonný viceprezident společnosti Toyota Motor Europe.

Přečtěte si také:  Větší dojezd se stane standardem: Bosch spouští sériovou výrobu čipů z karbidu křemíku

„Za poslední tři roky jsme byli svědky další proměny závodů TMMP, kdy pozoruhodně rostly prodeje hybridních vozů Toyota – podíl hybridů v celkových evropských prodejích značky vzrostl ze 30 na 60 %, přičemž v západní Evropě dosáhl dokonce 70 %,“ dodává Marvin Cooke.

Toyota celosvětově od roku 1997 do července 2021 prodala přes 18 milionů hybridních elektrifikovaných vozidel, celkové snížení emisí CO2 tak odpovídá zprovoznění 5,5 milionů elektromobilů s bateriovým pohonem.

tmmpsop1_5tnga17december20211

Výrobní kapacity hybridních motorů a převodovek TMMP

CZ wykres 20.12.2021 small
Zdroj: Toyota

Projekty v závodech TMMP zahrnující hybridní technologie

CZ tab 20.12
Zdroj: Toyota
Přečtěte si také:  Odborníci varují, že čipová krize bude provázet i celý letošní rok

Architektura TNGA

TNGA je globální architektura, na jejímž se základě se dnes navrhují všechny nové modely Toyota. Uvedená platforma zahrnuje společné principy konstrukce jednotlivých typů podvozků a karoserií, jakožto i hnacích ústrojí pro nejrůznější modely. Jejím charakteristickým rysem je nižší těžiště a tužší karoserie, což znamená vysokou úroveň pasivní bezpečnosti a vyšší jízdní pohodlí. Z výrobního hlediska TNGA znamená navrhování automatizovaných výrobních linek, a tedy i vyšší efektivitu, modulární konstrukci linky pro výrobu nejrůznějších druhů komponent nebo pohonů na jediné výrobní lince, jakožto i lepší ergonomii práce a nižší dopady na životní prostředí.

Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP)

TMMP provozuje dva výrobní závody v Dolním Slezsku. Závod ve Wałbrzychu vyrábí hybridní elektrické převodovky pro nízkoemisní hybridní vozidla s motorem 1,8 litru, stejně tak jako benzínové jednotky 1,0 litru a manuální i poloautomatické převodovky. Současná roční výrobní kapacita závodu činí 525 tis. hybridních elektrických převodovek, 413 tis. spalovacích motorů a 633 tis. převodovek.

Přečtěte si také:  Na Slovensku odstartovala výroba nové generace SUV Kia Sportage

Závod v Jelcz-Laskowicích vyrábí benzínové motory 1,5 litru a 2,0 litru TNGA; jeho výrobní kapacita činí 312 tis. spalovacích motorů ročně. Závody TMMP dodávají do montážních závodů vozů Toyota a firem PSA Group a Lotus, provozovaných evropskými společnostmi v České republice, Velké Británii, Francii, Turecku a Rusku, resp. mimo Evropu: v Jihoafrické republice a Japonsku.

1 komentář

Přidat komentář