Toyota zahájí v prvním čtvrtletí 2023 prodeje nové řady Corolla na evropských trzích. Model s pátou generací hybridního pohonu, modernizovaným digitálním rozhraním a rozšířenou nabídkou bezpečnostních a asistenčních systémů Toyota T-Mate má posílit roli klíčového bestselleru značky Toyota v Evropě.
Corolla dosáhla na evropském trhu nejvyššího tržního podílu v dosavadní historii. Jen velmi málo vozů je předurčeno k úspěchu takovou měrou jako Toyota Corolla, toto označení totiž nese nejvíce vozů v historii automobilového průmyslu.
Corolla je na trhu již přes půl století, pro tento model se ve 12 různých generacích od roku 1966 rozhodlo rekordních více než 50 milionů zájemců.
Schopnost přizpůsobovat se aktuálním požadavkům je zřejmá i nyní s uvedením nové Corolly. Viditelné úpravy v oblasti exteriéru i interiéru lze vnímat jako evoluci designu Toyoty Corolla 12. generace, avšak významnější změny proběhly na straně pohonu a elektroniky.
Několik provedení pro širokou škálu zákazníků
V nabídce je Toyota Corolla pro širokou škálu zákazníků, ať již v provedení hatchback, kombi (Touring Sports), nebo sedan. V těchto dnech se k nim připojuje i SUV s označením Corolla Cross. Široký výběr karosářských variant znamená pokrytí nejrůznějších požadavků napříč evropskými trhy, ale vždy s nejvyšší úrovní kvality po stránkách designu i technologií.
Corolla si dále zachovává konkurenční výhodu jako jediná modelová řada v tomto segmentu, která nabízí plně hybridní technologii pohonu spojenou s nízkou spotřebou paliva a nulovými emisemi, tedy atributy, které zákazníci ve svých požadavcích zmiňují stále častěji.
Svěží design
Každá karosářská varianta Toyoty Corolla přináší vlastní vizuální styl a atraktivitu. Novou řadu charakterizuje ještě kultivovanější a modernější vzhled s odlišným designem mřížky chladiče, rámečky mlhových světel a provedeními litých kol. Vyšší výbavové linie hatchbacku a kombi (Touring Sports) používají nové bi-LED světlomety – u stupně výbavy Executive včetně adaptivních dálkových světel (AHS).
Nabídka odstínů karoserie zahrnuje tři nové barvy inspirované současnými trendy ve světě architektury, produktového designu a módy. Novou klíčovou barvou pro hatchback a kombi (Touring Sports) je nepřehlédnutelně energická Modrá Juniper (modrý jalovec). Při detailním zkoumání odhalíme červený nádech se svěžím efektem a delikátními proměnami odstínu. Pro sedan je připravena nová Modrozelená – elegantní odstín, který při pohledu z určitých úhlů spouští atraktivní hru světel a stínů. Popelavě metalická šedá, nabízená pro všechna karosářská provedení, je nadčasovým odstínem pro všechny zájemce, nyní ještě atraktivnější díky tmavě stříbrným vločkám laku.
Modernější a luxusní dojem v interiéru evokuje nová grafika, obklady a reliéfní vzory s trojrozměrným efektem a příjemným dojmem na dotek v oblasti čalounění, obkladů a dalších povrchů. Kombinace obkladů a čalounění sedadel navazují na motiv harmonie tmavé a světlé se sladěnými barvami a povrchovými úpravami k dosažení moderní a elegantní atmosféry.
Pátá generace hybridního elektrického pohonu
Nová Corolla používá pátou generaci špičkového plně hybridního pohonu Toyota s autonomním dobíjením. Podobně jako u současného modelu jsou k dispozici hybridní systémy 1,8 a 2,0 litru. V obou případech byla provedena řada výrazných změn spalovacího motoru i elektromotoru ve smyslu zvýšení výkonu, lepších jízdních schopností a vlastností při stejných nebo nižších emisích CO2 (v závislosti na pohonné jednotce).
Došlo k úpravám jednotky řízení energie (PCU) i elektromotoru na nápravě převodovky; lithium-iontová baterie je nyní výkonnější, avšak menší a lehčí (snížení hmotnosti až o 18 kg, v závislosti na pohonné jednotce).
Celkový výkon systému s motorem 1,8 litru činí 140 k, což přineslo i zlepšení akcelerace na 100 km/h o 1,7 sekundy na výsledných 9,2 sekundy. I přes nárůst výkonu by emise CO2 měly zůstat na hodnotě 102 g/km. V případě systému 2,0 litru vzrostl celkový výkon na 196 k při zlepšení akcelerace na 100 km/h o bezmála půl sekundy na výsledných 7,5 sekundy. Očekává se, že v kombinovaném jízdním režimu by emise CO2 měly klesnout o 3 g/km na 107 g/km.
Vylepšené jízdní vlastnosti a zpětná vazba při akceleraci
Další kroky se týkají charakteru zrychlování ve smyslu přirozené zpětné vazby z pohledu řidiče. Předešlé snahy v tomto směru se zaměřovaly na lineární zrychlování; úprava kalibrace řídicí jednotky hybridního pohonu přinesla akceleraci, která přesněji odráží záměry řidiče a jeho práci s plynovým pedálem, kdy vůz reaguje odpovídajícím zrychlením s pocitem intuitivní zpětné vazby. K výslednému efektu přispělo snížení otáček motoru během zrychlování. Rovněž poklesla hlučnost pohonu při akceleraci.
Uživatelské prostředí
Nová Corolla používá nejnovější digitální a multimediální funkce od Toyoty ve snaze zpříjemnit uživatelské prostředí a zajistit odolnost vůči zastarávání, kdy se nové funkce a aktualizace hladce provádějí na dálku (technologie Over The Air).
Větší displej multimediální soustavy (nyní 10,5″) prezentuje jemnou grafiku a používá povrch zabraňující odleskům pro skvělou viditelnost za všech světelných podmínek. Od výbavy Comfort se mění i přístrojový štít před řidičem, nyní v podobě nového 12,3″ sdruženého panelu s možností přizpůsobení řidiči pomocí čtyř různých režimů: Casual, Smart, Sport a Tough.
Standardem je čtyřletý přístup ke službám Toyota Smart Connect nebo Toyota Smart Connect+ (podle stupně výbavy), které zahrnují non-stop navigaci na bázi cloudu a dopravní informace a trasy v reálném čase.
Řidič dále může využívat nového palubního asistenta, který rozpoznává hlasové pokyny (zadávané přirozeným jazykem, v češtině) pro ovládání multimédií a různých funkcí vozidla.
Dále je k dispozici řada služeb dálkového ovládání přes mobilní aplikaci MyT, kdy řidič může pomocí chytrého telefonu odemykat a zamykat vozidlo, ovládat klimatizaci pro předehřátí nebo vychlazení kabiny před jízdou či aktivovat výstražná světla.
Vylepšené bezpečnostní a asistenční systémy
Nová Corolla je vybavena systémem Toyota T-Mate, který kombinuje paket Toyota Safety Sense nejnovější generace s dalšími aktivními asistenčními systémy řízení a parkování s cílem usnadnit řízení a zvýšit jeho bezpečnost, jakož i ochránit celou posádku vozidla a ostatní účastníky silničního provozu.
Provozní vylepšení uvedených systémů zahrnují funkci potlačování zrychlení, která reaguje na náhlé použití akceleračního pedálu za pomalé jízdy; systém zmírňování rizika kolize na křižovatkách; nouzový asistent řízení, který nově reaguje na vozidla přijíždějící v protisměru; ochranu před bočním nárazem; a dále funkci pro snižování rychlosti v zatáčkách. Technologie aktualizací na dálku (OTA) zajišťuje trvale aktuální stav všech funkcí a umožňuje doplňovat nové funkce ihned po jejich vydání, a to po celou dobu životnosti vozidla.
Součástí systému Toyota T-Mate je asistent bezpečného vystupování. Hrozí-li riziko otevření dveří v dráze projíždějícího vozidla nebo cyklisty, asistent aktivuje výstrahu. Dále je zde nová funkce upozornění na zapomenuté objekty na zadních sedadlech, která řidiči ještě před opuštěním vozidla připomene, aby zkontroloval, zda vzadu nenechal např. tašku nebo malého pasažéra.
Corolla GR SPORT
Výbavová linie GR SPORT uvedená v roce 2020 velmi úspěšně dodává této modelové řadě sportovnější charakter a zvyšuje atraktivitu vozu, kdy především pomáhá přilákat nové zákazníky ke značce Toyota. Doposud se prodalo více než 20 000 vozů v této výbavě.
Provedení GR SPORT se inspiruje úspěchy týmu TOYOTA GAZOO Motorsport v závodech mistrovství světa vč. rallyových soutěží a přináší výraznější vzhled s akcentem na ostré a dynamické ztvárnění Corolly s jedinečnými prvky v exteriéru i interiéru.
Nová Corolla GR SPORT představuje nová 18″ litá kola s broušenými povrchy a nově pojatý zadní nárazník i ochranný kryt předního a zadního nárazníku. Sedadla u provedení hatchback a Touring Sports mají svěží povrchovou úpravu s reliéfním logem GR v hlavové opěrce a novým vzorem mikro šestiúhelníků ve stříbrném lemování na bocích i v oblasti sedáku. Logo GR se nově objevuje i na tlačítku spouštění motoru.
👍