Bezpečnost aut je pro všechny výrobce, ale nakonec i úřady a samotné řidiče velké téma. Jednotlivé automobilky se snaží, aby jejich auta byla co možná nejvíce bezpečná. To ale vede skoro až k tomu, že zkušenosti a znalosti řidiče jsou upozaďovány. Jestli je to dobře či nikoliv, necháme na posouzení každého z vás. Jisté je, že v budoucnu tomu nebude jinak. Důkazem je i nejnovější bezpečnostně asistenční systém, který si v Americe nechala patentovat Toyota.
Zjednodušeně řečeno jde o nový typ volantu. Ne, naštěstí nemá japonská automobilka stejné chutě, jako Tesla, která za svůj nový hranatý volant dostává jen kritiku. Toyota zůstane u kulatého tvaru a volantu přidá jednu speciální funkci navíc. Protože Toyota chce, aby byli řidiči varováni už ve chvíli, kdy například pojedou příliš rychle, vyjedou z jízdního pruhu nebo se příliš přiblíží k jinému vozidlu, vymyslela systém, který to řidiči řekne právě přes volant.
Ano, dalo by se argumentovat, že všechny tyto bezpečnostní asistenty už existují, některé pracují i s volantem. Jenomže Toyota to má vymyšlené ještě jinak. Jde jí totiž o způsob, jakým se řidič o možném nebezpečí dozví. Všechna ta pípání asistentů nebo snad automatické korigování jízdního směru mohou být pro některé stresující. Mohou je vyděsit.
A proto si Toyota nechala patentovat systém nafukovacích bodů, které řidiče decentně upozorní na případný problém. Volant by měl být osazen speciálními tlakovými body, které změní svůj tvar, tedy se nafouknou, pokud bezpečnostní systém zjistí, že se blíží riziková situace.
Celý projekt je zatím ve fází testování a ladění, je ale dost pravděpodobné, že se s ním za pár let setkáme i v praxi.