Drifty a dělání takzvaných donutů, je nebezpečná, náročná, ale zatraceně zábavná řidičská disciplína. Je k ní potřeba hodně zkušeností, trocha odvahy a hlavně pořádné auto s ideálně zadním pohonem. Přípustné jsou i čtyřkolky. To všechno už jistě víte, ale věděli jste také, že donuty a drifty mohou sloužit k vývoji bezpečnostních systémů? Dokazuje to aktuální projekt značky Toyota.

Drift je řízený smyk, k čemuž jsou ale potřeba ty zmíněné znalosti a zkušenosti. Ovšem do neřízeného smyku se snadno může nechtěně dostat každý z nás. Ovšem drtivé většině chybí ty zkušenosti, znalosti a reflexy, které mají třeba profesionální jezdci. A tak se Toyota rozhodla vzít to, co profesionálové umí a naučit to bezpečnostní systém auta, aby v případě smyku právě samo auto vědělo, co dělat. A udělalo to dost rychle.

Zaúkolovala své oddělení zodpovědné za vývoj Toyota Research Institute, aby se pokusilo schopnosti profesionálních jezdců dostat do auta. A výsledek je prostě dechberoucí. Jde o ukázku autonomního řízení, nejnovějších bezpečnostních asistentů, které jsou inspirovány skvělými řidičskými schopnostmi. A navíc je to vše vyzkoušeno na Toyotě GR Supra.

Test Toyota GR Supra Executive 3.0 Twin Scroll Turbo (2020)

Automobilka k tomu řekla: „Naši inženýři zkoumají, jak spojit instinkty profesionálních řidičů a technologie autonomního řízení. Jejich cílem je navrhnout novou úroveň technologií aktivní bezpečnosti tak, aby ji Toyota a další výrobci automobilů mohli použít v běžném provozu.“

Jde o projekt určený k vědeckým účelům, ale upřímně, zjevně to je mimo toho také skvělá zábava! Takto má vypadat moderní věda!