Toyota dnes oznámila, že úhrnné celosvětové prodeje jejích hybridních vozů k 30. dubnu 2016 dosáhly počtu 9,014 mil. kusů. Další milionový milník, tentokrát 9 milionů, byl překonán. Stalo se tak za pouhých devět měsíců.
Snahy o zmírňování ekologických dopadů automobilového provozu jsou pro Toyotu prioritou. Automobilka zastává názor, že ekologicky šetrná vozidla mohou mít významný pozitivní dopad jen v případě, že najdou odezvu u široké veřejnosti. To je důvodem, proč se Toyota snaží podporovat hybridní modely na masovém trhu celého světa.
V roce 2015 Toyota doplnila hybridní variantu oblíbeného MPV s označením Sienta a zahájila ve světě prodej modelu Prius čtvrté generace. Dále značka na zahraničních trzích představila své hybridní verze modelů Corolla a Levin, jež jsou určené pro Čínu a jsou poháněné hybridní soustavou místní výroby. Další nový hybridní přírůstek je k dostání i na českém trhu. Je jím nová Toyota RAV4. Koncem dubna 2016 Toyota ve více než 90 zemích a regionech světa nabízí celkem 33 modelů osobních vozů s hybridním pohonem a jeden hybridní model s technologií plug-in.
V říjnu loňského roku Toyota vyhlásila svůj strategický plán Toyota Environmental Challenge 2050. V něm si stanovila body, jejichž cílem je minimalizovat negativní dopady automobilové dopravy na životní prostředí v globálním měřítku a současně mají přispět k rozvoji udržitelné společnosti. V rámci naplňování těchto úkolů plánuje Toyota dále rozšiřovat svoji nabídku hybridních modelů a přispět k ochraně klimatu dosažením ročních prodejů 1,5 mil. hybridních vozů, což by znamenalo do roku 2020 dosáhnout úhrnných prodejů v objemu 15 mil. kusů.
Na základě výpočtů provedených Toyotou k 30. dubnu přispěly hybridní vozy Toyota2 v porovnání s podobně velkými a výkonnými konvenčními modely k úspoře přibližně 67 mil. tun3 emisí CO2, jenž je považován za příčinu globálního oteplování. Toyota rovněž odhaduje, že její vozy s hybridním pohonem pomohly ušetřit přibližně 25 mld. litrů benzínu (v porovnání s vozy srovnatelné třídy, poháněnými klasickým zážehovým motorem).
V srpnu roku 1997 uvedla Toyota svůj první hybridní elektromobil Coaster, po němž v prosinci téhož roku následoval Prius. To už byl celosvětově první sériově vyráběný osobní vůz s hybridním pohonem. Od té doby si hybridní modely automobilky Toyota získaly u zákazníků celého světa nesmírnou popularitu.
Toyota v roli základních ekologických technologií 21. století prosazuje hybridní pohon, včetně všech komponentních technologií nezbytných k vývoji vozidel šetrných k životnímu prostředí a umožňujících různé kombinace typů paliva. Toyota má v plánu i nadále prosazovat zlepšování technických parametrů, snižování nákladů a rozšiřování své produktové řady tak, aby dokázala nabízet automobily, které si mezi zákazníky najdou stále více příznivců.