Poptávka po automobilech s hybridním motorem stoupá. Právě proto se zřejmě Toyota rozhodla uvést novou generaci modelu Camry po dlouhých patnáctí letech i na evropský trh. Nabídka hybridních elektrických vozů se tak rozšiřuje na osm modelů. A u nového přírůstku od Toyoty se zdá, že má opravdu co nabídnout.
Po 15 letech opět i v západní Evropě
První model Toyoty Camry spatřil světlo světa již v roce 1982. Získal si značnou oblibu a stal se jedním z nejprodávanějších sedanů střední a vyšší třídy na světě. Počet zemí, ve kterých se úspěšně prodával, přesahuje stovku. A celkově se tohoto modelu prodalo více než 19 milionů kusů.
Toyota zahajuje předprodej modelu Camry, cena startuje na 920 000 Kč
Spolehlivost, pohodlí a bezpečnost
Toyota se u nového modelu nebála uplatnit inovativní přístup. Sama připouští, že při vývoji nového hybridního modelu postupovala nezávisle na předchozích generacích. Toyota Camry Hybrid je tak moderním automobilem s inteligentními prvky, u kterého je zvláštní důraz kladen na estetiku i špičkové jízdní a užitné vlastnosti. Celkové pojetí vychází z přístupu Under Priority a Keen Look, který je v současnosti vůdčí filosofií automobilky. U Toyoty Camry Hybrid nás potěší i kvalitní dílenské zpracování, vysoká bezpečnost, pohodlné ovládání a v neposlední řadě elegantní moderní vzhled.
Nízká spotřeba i emise, vysoký výkon a tichý chod
Nová Toyota Camry Hybrid je již osmou generací modelové řady a má potenciál dostát jejímu dobrému jménu. Je pravděpodobné, že po ní v Evropě bude solidní poptávka. Toyota Camry Hybrid láká nízkou spotřebou a tichým provozem. Automobil s novým hnacím ústrojím 2,5 Hybrid Dynamic Force potřebuje na ujetí stovky kilometrů pouze 4,3 litru paliva. Nabízí velice slušný výkon 160 kW/218 koní a solidní dynamickou odezvu. Na evropském trhu uvítáme i nízké emise CO2, které dosahují pouhých 98 g/km.
Hybridní pohon s autonomním dobíjením je nejvítanější novinkou
Nejpřevratnějším vylepšením Toyoty Camry je bezesporu hybridní motor Dynamic Force o objemu 2,5 litru, jehož účinnost dosahuje až 41 %. Zdvihový objem motoru je 2487 cm³, nejvyšší točivý moment 221 Nm vrcholí mezi 3600 až 5200 otáčkami za minutu. Novinkou je i vyspělé vstřikování paliva D-4S, které přizpůsobuje způsob vstřikování jízdním podmínkám, a systém časování Dual VVT-i s inteligentním proměnným časováním ventilů VVT-iE. Zvětšení úhlu ventilů umožňuje vyšší účinnost sání a podporuje vířivé proudění nasávaného vzduchu.
Autonomní dobíjení šetří finance i přírodu
Autonomní dobíjení umožňuje soběstačné dobíjení, které nás zbavuje závislosti na elektrické zásuvce. Provoz automobilu tak slibuje velice nízké náklady a je vysoce šetrný i k životnímu prostředí. Zhruba 50 % doby jízdy dokonce nemá produkovat žádné emise. Při jízdě navíc nejsme vystaveni zbytečné hlukové zátěži.
Zbrusu nový design
Toyota Camry Hybrid jde s dobou a má styl. Automobilka se rozhodla jít cestou změny, kterou si žádá současná doba. A s nejvyšší pravděpodobností neudělala chybu. Nový design vznikl v rámci platformy Toyota New Global Architecture, jejímž posláním je vyzvednout kladné rysy vozů Toyota a dodat jim tvář odpovídající konci druhé dekády třetího tisíciletí. U Toyoty Camry Hydbrid došlo k řadě inovací, které se odrazily i na její tváři. Nový vůz má aerodynamický tvar, který je nejen estetický, ale také napomáhá ke snižování spotřeby. Na první pohled nás nová Toyota Camry upoutá sebejistým a dynamickým vzhledem. Osobitost ještě zdůrazňují prolisy a široká maska chladiče, v jejíž horní části se skví emblém automobilky.
Interiér nabízí dostatek pohodlí
Hybridní Toyota Camry nabízí stylový interiér s promyšleným designem a výrazně větší prostor pro řidiče i pasažéry. Došlo ke snížení úrovně podlahy i upravení polohy sedačky řidiče. Optimální poloha za volantem usnadňuje řízení, napomáhá k udržení pozornosti a brání únavě řidiče. Ovládací prvky vozidla jsou umístěny v ergonomické poloze. Na předních sedadlech budeme cestovat v naprostém pohodlí. A tísnit se nebudeme ani vzadu.
Klimatizace s funkcí čištění vzduchu a výkonná audio souprava
Potěšující je i třífázová klimatizace, která řidiči umožňuje nezávislé regulování teploty. Kvalitní zvuk poskytuje audio sestava JNL s devíti reproduktory a osmikanálovým zesilovačem třídy D, který nabízí vysoký výkon při nízké spotřebě energie.
Virtuální řazení a nový podvozek
Inovativní je i technologie sekvenčního řazení Shiftmatic, která napodobuje šestistupňovou převodovku. Řidič ovšem používá páku umístěnou na středové konzoli a řadí pouze virtuálně.
Podvozek s platformou GA-K je zcela novým řešením, které stejně jako design automobilu vděčí za svůj vznik platformě Toyota New Global Architecture. Nový podvozek má nejen vylepšit jízdní vlastnosti vozu, ale také zvýšit možnosti využití prostoru. Pro Toyota Camry Hybrid je charakteristický široký postoj a snížená výška podlahy, což jí dodává typicky sportovní vzhled. Snižením podvozku navíc kleslo i těžiště automobilu.
Moderní ovládání usnadňuje řízení. Navíc poskytuje skvělý přehled
Řidič má k dispozici hned tři displeje s kvalitním zobrazením. První z nich je barevný head-up displej o úhlopříčce 10“, který informace zobrazuje ve spodní části čelního skla. Druhý, integrovaný v přístrojové desce, má úhlopříčku 7“. Oba slouží k zobrazování informací. Poslední z displejů je 8“ infotainment Toyota Touch umístěný na středovém panelu. Jeho prostřednictvím ovládáme multimédia a navigační systém Go. Pokud k němu připojíme kompaktní mobil, můžeme na displeji zobrazovat i emaily nebo kalendář.
Cena
V České republice startuje ceník modelu Toyota Camry s nejvýkonnějším hybridním motorem 2,5 litru na částce 920 000 Kč. Ve vyšší verzi Prestige je za 950 000 Kč a v nejvyšší verzi Executive za 1 050 000 Kč. Všechny ceny jsou s DPH.