Jakkoliv je v Evropě mezi okruhy a místy pro stvořené pro řidiče asi nejoblíbenější Nürburgring, v Japonsku mají místo jménem Hakone Turnpike. Jde vlastně o kopec, nebo spíše horu, která je protkána fantastickou silnicí plnou neuvěřitelných zatáček. Někteří zde driftují, jiní se snaží o čistou stopu.

Stejně jako na Nürburgringu, i sem si musíte koupit “vstupenku” v rámci volných jízd. Ta vyjde v přepočtu asi na 200 korun, což je směšná částka, když to srovnáme s cenami na Nürburgringu…

Místo je oblíbené jak u návštěvníků Japonska, tak hlavně u místních milovníků rychlosti a to už několik desítek let. Jen dříve se zde nejezdilo tak organizovaně, šlo prostě jen o průsmyk, kam vyrážela v pátek večer velká spousta japonských fanoušků rychlosti. Právě i pro tu báječnou historii tohoto místa se Toyota rozhodla vzdát mu hold speciální edici svého modelu s názvem 86 Hakone Edition. 

Formule a další závodní auta na závodech do vrchu na hoře Hakone – video

Základem je standardní GT86, která ovšem dostala nové zelené lakování, jiná 17palcová kola v bronzovém provedení a také decentní černé křídlo. Uvnitř lze najít převážně do černa laděný interiér, ale sedadla dostala částečné čalounění hnědou kůží. Stejnou barvou je pak z boků čalouněna i loketní opěrka.

Pohonné ústrojí se žádných změn nedočkalo, takže pod kapotou najdete původní dvoulitrový čtyřválec, který je naladěn na výkon 200 koní a točivý moment 205 Nm. Jde o atmosférickou jednotku, tedy pomalu vymírající, ale báječný druh. I tato edice dostane na výběr jak manuální šestistupňovou převodovku, tak také šestistupňový automat.

Toyota zatím neuvedla, za kolik, ani kde tuto edici nakonec uvede. Jestli se tak stane v Evropě nebo jen v Japonsku a Americe se tak budeme muset nechat překvapit. Stane se tak ale během příštího roku.