Po včerejší světové premiéře v Praze se nový model ŠKODA ENYAQ iV postaví do záře reflektorů také už dnes na Tour de France: ředitel závodu Christian Prudhomme využije první model značky ŠKODA, postavený na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB), jako ředitelský vůz na 183 kilometrů dlouhé etapě vedoucí z Gap do Privas. V následujících týdnech povede nová elektrická vlajková loď značky ŠKODA cyklisty ještě v dalších dvou etapách, a umožní tak svou širokou speciální výbavou bezproblémovou koordinaci závodu.
Po své světové premiéře v české metropoli Praze prokáže ŠKODA ENYAQ iV již zítra své sportovní kvality jako ředitelský vůz na Tour de France. První model značky ŠKODA na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) byl na roli „velitelské centrály“ ředitele závodu Christiana Prudhomma důkladně připravován.
Škoda Enyaq iV se představila v Praze. Nový elektromobil dojede až 510 kilometrů
Červeně lakovaný ENYAQ iV vedle panoramatické prosklené střechy disponuje i šesti anténami, speciální sirénou, ledničkou a vysoce moderním velínem v zadní části kabiny. S takovou výbavou lze na palubě vozu přijímat a předávat informace, Christian Prudhomme kromě toho může přímo z vozu vydávat pokyny nebo organizovat provoz pelotonu. Je také v neustálém kontaktu se závodními komisaři a dalšími organizačními vozy a předává si s nimi informace o aktuálním průběhu závodu. Takto speciálně upravený ENYAQ iV má rovněž zpevněný podvozek, aby odolal náročným podmínkám během závodu. Vzhled vozů pak dokresluje branding se sponzory závodu.
Kromě dnešní 183kilometrové etapy z Gap do Privas doprovodí nová vlajková loď značky ŠKODA cyklisty také při individuální časovce z Lure do La Planche des Belles Filles a naposledy také během závěrečné etapy dlouhé 122 kilometrů. Ta vede z Mantes-la-Jolie do Paříže, kde závodní pole po 21 absolvovaných etapách a celkem 3 470 kilometrech projede cílem na pařížském bulváru Champs-Élysées.
Při Tour de France pojede až 250 vozů ŠKODA, včetně 30 modelů iV
ENYAQ iV tak bude součástí flotily až 250 vozů, které ŠKODA při své 17. účasti na Tour de France v roli oficiálního hlavního partnera poskytne organizátorům a vedení závodu. Česká automobilka se přitom letos zaměřuje zejména na trvale udržitelný rozvoj a elektromobilitu: celkem 30 vozů z letošní flotily tvoří modely rodiny ŠKODA iV s plug-in-hybridním nebo čistě bateriovým pohonem. Protože stejně jako jízdní kolo reprezentují trvale udržitelnou individuální mobilitu, představuje Tour de France optimální možnost prezentace těchto vozů před mezinárodním publikem.
Kampaň značky ŠKODA: ,To the Greatest Family of all: Cyclists‘
U příležitosti Tour de France spustila ŠKODA i letos 360stupňovou kampaň s názvem ,To the Greatest Family of all: Cyclists‘. Ta má za úkol v rámci celosvětové cyklistické komunity rozvíjet vášeň pro cyklistiku a týmového ducha. Vedle vlastních webových stránek WeLoveCycling.com využívá česká automobilka pro kampaň i kanály na sociálních sítích nebo televizní spoty.
ŠKODA: se silnou tradicí jako motor cyklistiky
ŠKODA působí vedle podpory Tour de France jako „motor cyklistiky“ i na dalších úrovních. Kromě etapového závodu kolem Španělska La Vuelta, podporuje ŠKODA celou řadu dalších národních i mezinárodních cyklistických klání. Pevnou součástí rozšířené nabídky produktů značky ŠKODA tak tvoří i jízdní kola či cyklistické doplňky.