Nejnovějšímu elektrickému přírůstku do portfolia značky BMW, modelu i8 se při testovacích jízdách příliš nedaří. Před několika týdny skončil jeden z prototypů ve svodidlech na německé dálnici, před pár dny skončil další kousek čumákem ve sněhu…
Tato nepříjemnost se stala řidiči při testování ve Švédsku. Na pomoc sice přijelo faceliftované BMW řady 7, ale vzhledem k nepřítomnosti tažného oka v zadní části BMW i8, byla morální podpora to jediné, co mohl její řidič řidiči i8 poskytnout….
BMW i8 má velmi nízký odpor vzduchu cx jen 0,26 a jde o plug-in hybridní automobil. BMW i8 v sobě spojuje 1,5litrový přeplňovaný tříválec BMW TwinPower Turbo o výkonu 170 kW/231 koní a elektromotor poskytující 96 kW/131 koní. Chytrá konfigurace se spalovacím motorem pohánějícím zadní nápravu a s elektromotorem určeným pro přední kola vytvořila pohon všech kol. Součástí hnacího systému je šestistupňová samočinná převodovka umístěná vzadu u spalovacího motoru, přední elektromotor je spojen s dvoustupňovou převodovkou. Výkon celé hnací soustavy činí 266 kW/362 koní (točivý moment 570 Nm) a dokáže BMW i8 z klidu na 100 km/h zrychlit během 4,4 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 250 km/h. Hodnota kombinované spotřeby přitom činí jen 2,5 l/100 km.
Hybridní hnací systém s akumulátorem o kapacitě 5 kWh je navržen tak, aby byl schopen v městských podmínkách zajistit čistě elektrický pohon s uspokojivou dynamikou. V tomto režimu (eDrive) dokáže jet rychlostí až 120 km/h a ujet přibližně 35 km. V BMW i8 má řidič k dispozici pět různých jízdních režimů, které se dokáží přizpůsobit různým požadavkům. „Sníh“ nebo „zimu“ je ale potřeba ještě drobně doladit…
-PS-