test-volkswagen-tayron-r-line-20-tdi-142-kw-4motion-2025-3

Test Volkswagen Tayron R-Line 2,0 TDI 142 kW 4MOTION | 2025

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 24. 7. 2025


Kodiaq má nového soupeře z vlastních řad. Volkswagen představil novou generace Tiguanu Allspace, který dostal nové jméno. Stále ovšem vychází z Tiguanu. A jaký nový Volkswagen Tayron je? Vyzkoušeli jsme ho v testu ve výbavě R-Line s nejsilnějším naftovým dvoulitrem, převodovkou DSG a pohonem všech čtyř kol.

Vychází z Tiguanu: technicky i vzhledem

Stejně jako u předchozího Tiguanu Allspace, tak i v případě Tayronu jde o model, který vychází z modelu Tiguan. Obě auta jsou téměř stejná až po B-sloupek, ale pak se dějí změny. Tayron je totiž o čtvrt metru na délku větší a rozvor náprav má delší o 11 centimetrů. Celkem je to 4792 mm na délku a rozvor má 2791 mm. Navíc je tu také možnost pořídit si jej se 7 místy pro sezení, kdy se 6. a 7. sedadlo tradičně ukrývá v podlaze zavazadlového prostoru. Tato sedadla nebudou zcela plnohodnotná a pro dospěláky to na dlouhé cesty nebude úplně ono, ale i tak se tam průměrně vzrostlý Evropan nějak vejde. Kolena ale bude mít hodně vysoko.

A jak je to v porovnání zmiňovaných modelů a Škody Kodiaq v konkrétních číslech?

VW TiguanVW TayronŠkoda Kodiaq
Délka4539 mm4792 mm4758 mm
Šířka (bez zrcátek)1842 mm1853 mm1864 mm
Výška1646 mm1655 mm1659 mm
Rozvor2676 mm2788 mm2791 mm
Objem zavazadlového prostoru652 / 1650 l
(5 sedadel)
850 / 2090 l
(7 sedadel)
845 / 2035 l
(7 sedadel)

Z pohledu designu se také nic zásadního nezměnilo. Na první pohled je ze všech stran poznat, že je to moderní Volkswagen. Za světla a i za tmy, protože testovaný Tayron má podsvícený přední i zadní znak a navíc svítí i LEDkové lišty mezi světlomety. Oproti Tiguanu se u něj ovšem liší grafika světlometů. Samozřejmostí je, že po odemknutí ukáží světlomety zajímavé animace, což si můžete prohlédnout ve videu výše.


TIP: Chcete nové auto bez starostí a bez čekání?

Máme pro vás výhodný operativní leasing! Auta skladem, žádné zbytečné papírování, rychlé vyřízení.

Vyberte si své nové auto ještě dnes


Mimochodem, osvětlení obecně věnoval Volkswagen hodně péče. Kromě svítících log může mít Tayron také třeba HD LED Matrix přední světlomety, kdy pak bude každý světlomet složen ze tří částí. Vnější čočky jsou Bi-LED Matrix sloužící jako základní kužel dálkových světel, uprostřed je samotný modul HD Matrix, který je složen z celkem 19 200 LEDek, které pak dokáží opravdu krásně osvětlovat a zastiňovat okolní provoz a uvnitř u masky je pak ještě jeden modul, který se využívá pro odbočovací světla a světla do špatného počasí nahrazující tradiční mlhovky. Světlomety mají samozřejmě automatické dálkové svícení se zacloňováním okolních aut, aby neoslňovaly řidiče, ale upravují i světelný kužel – jiný bude ve městě (spíše širší) a jiný pak na dálnici (naopak užší a delší).

Co se pohonných jednotek týká, i ty Volkswagen Tayron sdílí s Tiguanem, až na jednu výjimku. Vzhledem k tomu, že jde o větší a těžší auto, nedostal základní 1,5 TSI s 96 kW/130 koňmi, ale startuje na 110 kW/150 koních. Výkonově pak končí na 195 kW/265 koních s benzinovým dvoulitrem. Standardem je převodovka DSG, manuál se k žádné motorizaci nenabízí. Slabší motorizace mají pohon předních kol, výkonnější (oba benzinové dvoulitry a testovaný výkonnější naftový dvoulitr) pak standardně čtyřkolku.

Interiér takřka bez tlačítek

Jak jsme dnes zvyklí, interiéru vládne digitalizace, fyzických tlačítek je tady minimum. Snad jen s výjimkou volantu, na nějž Volkswagen naopak po kritice vrátil mechanická tlačítka. A byl to skvělý nápad, škoda, že se ho nedrželi i v Audi, kde v nejnovějších modelech naopak na volantu mají dotekové ovládání.

Palubní desce vévodí dotekový a velký (12,9″ v základu, respektive až 15″ za příplatek, což byl i případ testované verze) displej infotainmentu. Má parádní grafiku i rozlišení a je tradičně rozdělený do tří segmentů. V horní liště jsou oblíbené ikony (ty si lze nastavit podle vlastního přání – můžete tam třeba mít Menu jízdních asistentů, jízdní režimy, start/stop a podobně). V prostřední části je samotný infotainment a ve spodní části je další řádek, který zobrazuje klimatizaci/topení, vyhřívání sedadel anebo ofuk čelního skla a vyhřívání toho zadního. Kromě toho je tu „čtvereček“, kterým se dostanete do hlavního Menu.

A pak je tu ještě jeden otočný ovladač s displejem, který najdeme ve středovém tunelu mezi předními sedadly. Ten umí buď ovládat hlasitost audia nebo měnit jízdní režimy. Nic víc. Tohle je ve Škodě Kodiaq vyřešeno lépe. Podobné ovladače tu jsou tři a jsou na středovém tunelu a nabízejí ovládání mnohem víc funkcí. Tayron má ale i hlasové ovládání, které dokáže spoustu věcí vyřešit bez doteku – například změnu teploty, aktivaci vyhřívání sedadel, pokyny do navigace a podobně. Navíc spolupracuje s umělou inteligencí (ChatGPT).

test-volkswagen-tayron-r-line-20-tdi-142-kw-4motion-2025-19

Na předních sedadlech je místa dostatek ve všech směrech, na těch zadních jakbysmet. Díky prodlouženému rozvoru je spousta místa i před koleny, přičemž zadní lavice se samozřejmě dá posouvat vpřed i vzad. Sedadla ve druhé řadě mají nastavitelný sklon opěradel a jsou dělená v poměru 40:20:40.

To se hodí i v případě zavazadlového prostoru, jehož základní objem je v 5místné verzi 885 litrů, v 7místné pak 850 litrů. Pokud ale poslední dvě sedadle z podlahy vyklopíte, objem se zmenší na 345 litrů, což ale také není úplně špatné. Pokud pak zadní i prostřední sedadla sklopíte, dostanete se na objem přes dva tisíce litrů.

Za volantem

Do testu dorazil Volkswagen Tayron s nejvýkonnější naftovou motorizací 2,0 TDI se 142 kW/193 koňmi a točivým momentem 400 Nm. Standardem je pohon všech čtyř kol. Tahle verze dokáže z 0 na stovku zrychlit za osm sekund a maximálně jede až 221 km/h. Dynamika není špatná, zrychlení sice neohromí, ale je lineární napříč celým otáčkoměrem. Převodovka (s mokrými spojkami) si navíc s motorem dobře rozumí a jejich spolupráce zaslouží chválu. DSG často nechává motor využívat svůj poměrně vysoký točivý moment, nepřeřazuje, aby nerušil pohodu na palubě. A ono to pro dostatečné zrychlování stačí. Pokud byste přesto chtěli, můžete si sami zařadit páčkami na volantu. Samotný volič je napravo na sloupku řízení.

test-volkswagen-tayron-r-line-20-tdi-142-kw-4motion-2025-27

Motor je navíc od interiéru velmi dobře odhlučněn. Mohou za to nejen samotné materiály, ale také vrstvená skla. Ta navíc posádku oddělují i od okolního světa. Motor je tu slyšet jen na volnoběh a v nízkých rychlostech anebo pak při výraznějším přidání plynu. Jakmile se už pak rozjedete, v interiéru je příjemné ticho. Ne takové jako ve větším a ještě luxusnějším Touaregu, ale i tak si to zaslouží chválu.

Velký posun oproti Tiguanu vidíme u podvozku a jeho naladění. Tayron je tichý, neozývají se tu od náprav žádné rány. Standardem jsou klasické tlumiče a pružiny, ale pro čtyřkolky ke v základu adaptivní podvozek DCC Pro (jinak je za příplatek 31 500 Kč). Ten je evolucí původního DCC v předchozí generaci, ale nově má v každém tlumiči dva nezávisle na sobě řízené ventily k oddělení odskokového a kompresního stupně odpružení. Inženýři tak díky tomu mohli nastavit širší rozsah tlumicích charakteristik, díky čemuž jsou rozdíly mezi jednotlivými režimy znatelnější.

Tento podvozek má celkem 15 možností nastavení, přičemž v přednastavených jízdních režimech není v krajních polohách. Na jízdní režim Comfort totiž není v nejměkčím nastavení a ani ve Sportu není v nejtužším nastavení. Do krajních pozic se dá podvozek nastavit až v individuálním jízdním režimu, který si nastavuje uživatel. Kromě podvozku se upravují i další vlastnosti auta jako odezva plynového pedálu, intenzita posilovače řízení, fungování klimatizace a tak dále.

test-volkswagen-tayron-r-line-20-tdi-142-kw-4motion-2025-5

A co spotřeba paliva? V technických údajích se u konkrétní testované verze dočteme o kombinované spotřebě paliva na úrovni 6,6 l/100 km. V praxi to bylo o něco víc, nejčastěji jsme se pohybovali mezi 7 a 8 l/100 km v kombinovaném režimu, mimo město ovšem není problém dostat se i poměrně hodně pod 7 l/100 km.

Závěr a cena

Volkswagen Tayron tak dorazil jako plnohodnotný pokračovatel předchozího Tiguanu Allspace. Je to větší, prostornější, pohodlnější a trochu jinak vypadající Tiguan. V testované konfiguraci R-Line s naftovým dvoulitrem a čtyřkolkou působí jako vyvážený univerzál pro každodenní použití i delší cesty. Potěší nejen slušnou dynamikou a komfortním podvozkem, ale i prostorným interiérem s možností sedmimístné konfigurace. K tomu přidává moderní infotainment, kvalitní odhlučnění a světlomety, které se v noci promění v designový i funkční šperk. Tayron tak jasně ukazuje, že ve střední třídě SUV má rozhodně co nabídnout.

A co prozradí pohled do ceníku? Například to, že začíná bez jedné tisícovky rovném milionu korun s daní z přidané hodnoty. Za to dostanete Tayron ve výbavě Limited s benzinovým mild-hybridním motorem 1,5 eTSI se 110kW/150 koňmi. Nejlevnější naftová motorizace 2,0 TDI 110 kW/150 koní je až ve vyšší výbavě Life s cenou od 1 199 900 Kč s DPH. Testovaný kus ve výbavě R-Line s výkonnějším naftovým motorem a pohonem všech kol je „o něco“ dražší, jeho cena startuje na 1 573 900 Kč s DPH. Volkswagen ale aktuálně nabízí i akční výbavy People, u kterých přidává nabídku za výhodnější cenu, zákazník ušetří i vyšší desítky tisíc korun.

Technické údaje:

Auto:

Volkswagen Tayron R-Line 2,0 TDI 142 kW 4MOTION

Motor:

řadový čtyřválec

Objem válců:

1968 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

nafta

Pohon:

všech čtyř kol

Výkon:

142 kW/193 koní

Točivý moment:

400 Nm

Zrychlení 0-100 km/h:

8,0 s

Maximální rychlost:

221 km/h

Převodovka:

7stupňová dvouspojková automatická (DSG)

Spotřeba paliva:

6,6 l/100 km

Emise CO2:

173 g/km

Objem nádrže:

58 litrů

Délka:

4792 mm

Šířka:

1853 mm (bez zrcátek)

Výška:

1655 mm

Rozvor:

2788 mm

Pohotovostní hmotnost:

1 956 kg

Objem zavazadlového prostoru:

850 litrů


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru