test-volkswagen-taigo-love-15-tsi-evo2-dsg-2025-2

Test Volkswagen Taigo Love 1,5 TSI EVO2 DSG | 2025

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 10. 8. 2025


Volkswagen Taigo je jedním z nejmenších SUV-kupé na českém trhu, ale zároveň i jedním z těch nejhezčích. My jsme ho otestovali v akční verzi Love a s nejsilnějším motorem, kterým je 110kW benzinový čtyřválec 1,5 TSI. A co jsme o něm v rámci týdenního testování zjistili?

Má klasickou ruční brzdu!

Volkswagen Taigo je s námi už čtyři roky. Představen byl v létě 2021 a na trh se dostal o pár měsíců později. Jde o model, který stojí na zkrácené platformě MQB (MQB-A0), která tvoří základ také pro T-Cross nebo Polo. A to znamená, že má i klasickou páku ruční brzdy. Zároveň to také znamená, že může mít pouze pohon předních kol, čtyřkolka pro tyto malé modely v nabídce není a nemůže být. Tu má až větší T-Roc a pak Tiguan a Tayron, ale ti už stojí na plnohodnotném MQB.

Pod kapotou mohou být tříválcové motory s objemem jednoho litru (1,0 TSI se 70 kW/95 koňmi) až po čtyřválec 1,5 TSI (110 kW/150 koní). Vždy ovšem pouze spalující benzin, nafta ani hybridy v nabídce nejsou. Standardem je pro tříválce manuální převodovka (5stupňová pro nejslabší motorizaci, pro výkonnější 85kW šestistupňová), za příplatek mohou mít automatickou 7° dvouspojkovou převodovku DSG. Pro 1,5 TSI je DSG standardem vždy.

test-volkswagen-taigo-love-15-tsi-evo2-dsg-2025-4

Tohle auto má na výšku 1497 mm, široké je (bez zrcátek) 1757 mm, na délku naměříme 4269 mm a rozvor má 2554 mm. Když už jsme výše zmínili ostatní modely, dodáme, že Polo i T-Cross jsou o několik centimetrů kratší než Taigo, ale co do výšky stojí Taigo mezi oběma modely. Polo je pak ze všech tří modelů co do světlé výšky nejnižší, T-Cross i Taigo jsou na tom úplně stejně.


TIP: Desítky aut ihned k dispozici na operák

Vyberte si značku a typ auta, nájezd i délku smlouvy podle sebe. Operativní leasing je dostupnější než kdy dřív.

Najděte si to své ideální auto na operák


Interiér auta má sice mechanickou ruční brzdu, ale naopak ovládání klimatizace/topení je dotekové, alespoň že je tu pro to samostatný panel. Vedle páky voliče automatické převodovky jsou ovšem naopak fyzická tlačítka, přičemž jedno z nich třeba rovnou deaktivuje systém Start/Stop, takže není třeba jej složitě hledat v infotainmentu. Další ovládají například jízdní režimy, parkovací asistent a (de)aktivují přední parkovací senzory. Potěší, také že i ovládání na volantu má mechanická tlačítka.

Přestože je Taigo „základní“ model na zkrácené podvozkové platformě, může mít překvapivě bohatou výbavu. Samozřejmostí jsou aktivní jízdní asistenty, mezi kterými nechybí aktivní hlídání jízdního pruhu a inteligentní asistent rychlosti, které se ovšem dají docela jednoduše vypnout. Slouží k tomu tlačítko na boku levé páčky (na ovládání blinkrů), které vyvolá v kapličce přístrojů Menu a pomocí ovládání palubního počítače pak oba systémy můžete vypnout. Ve výbavě je i Front Assist, který hlídá čelní kolize, Side Assist upozorňující na přítomnost ostatních vozidel v mrtvém úhlu, adaptivní tempomat nebo třeba LED Matrix přední světlomety (VW je označuje jako IQ.LIGHT LED Matrix) a další.

Malý zvenku, velký uvnitř?

Nejde o úplně velké auto, navíc má svažující se střechu u zadních sedadel. I tak je nicméně v kabině dost prostoru na hlavu jak na předních, tak i na zadních sedadlech. I na zadních sedadlech se vcelku pohodlně usadí průměrně vzrostlý dospělý člověk s výškou kolem 180 cm. Překvapením je, že se mu sem vejdou i nohy. To v této kategorii ještě stále nebývá úplně pravidlem. Horší to ale bude, pokud byste v autě chtěli vézt pětici cestujících. Tři pasažéři vzadu budou docela problém.

Pokud ale pojedete ve čtyřech a budete si s sebou chtít vzít také nějaká zavazadla, zase tak velký problém to nebude. Bude však samozřejmě potřeba při balení trochu přemýšlet, co potřebujete a bez čeho se obejdete. Kufr nabídne objem solidních 440 litrů, což je jen o 15 litrů méně než u T-Crossu, který má karoserii tvarovanou na pohled mnohem praktičtěji. Opěradla zadních sedadel se samozřejmě dají sklopit, čímž se dá kufr znatelně zvětšit, ale zadní lavice není posuvná.

Nejsilnější motor

Testovaný Volkswagen Taigo měl pod kapotou nejvýkonnější motor z nabídky. Tím je benzinový čtyřválec 1,5 TSI se 110 kW/150 koňmi bez jakékoliv formy elektrifikace. Ten má ale kvůli úspoře paliva odpojování poloviny válců při nízké zátěži – typicky například při ustálené jízdě po rovině ve městě nebo mimo město.

test-volkswagen-taigo-love-15-tsi-evo2-dsg-2025-16

Funguje to tak, že motor umí při ustálené jízdě a potřebě jen malého výkonu změnit pozici vačky, která tím „odpojí“ dva válce. To se v autě projeví trochu jiným zvukem, kterého si, pokud budete mít puštěnou hudbu nebo si budete povídat s ostatními cestujícími, možná ani nevšimnete. O tom, že auto jede jen na dva válce, vás může také informovat displej palubního počítače v budíkách – musíte mít přepnuto na jízdní údaje a hodnoty spotřeby paliva. Jakmile ale výkon „dvouválcového“ motoru nebude stačit, bleskově a opět prakticky neznatelně se vačka zase přenastaví a motor se rozběhne na všechny čtyři válce.

Jestli to šetří palivo? Podle výrobce ano, ovšem jak moc, to je otázka. Nic zásadního to nebude, přesto se to projeví hlavně na udávaných emisích CO2. A to je pro automobilky nejdůležitější, protože za překročení flotilových emisí platí automobilky obrovské pokuty, takže se počítá každý gram. V rámci týdenního testování se spotřeba paliva pohybovala nejčastěji kolem 6,5 l/100 km (udávaná kombinovaná spotřeba pro testovaný kousek je 5,9 l/100 km). Mimochodem, palivová nádrž má objem 40 litrů.

150 koní na 1354 kilogramů pohotovostní hmotnosti není na 110 kW/150 koní a 250 Nm vůbec málo. Znamená to zrychlení z místa na stovku za 8,3 sekundy a maximální rychlost 212 km/h. Bát se předjet na okresce vůbec nemusíte, stejně jako se nemusíte bát sprintů na semaforech jako v Rychle a zběsile. Tohle auto je svižné a rozhodně s ním můžete být na silnici rychlí. A to nejen v přímce, protože ono vlastně i překvapivě dobře zatáčí.

test-volkswagen-taigo-love-15-tsi-evo2-dsg-2025-25

Motor má docela pěkný sytý zvuk, který potěší ucho člověka, jenž má spalovací motory rád, ale zároveň nebude obtěžovat běžného automobilového uživatele, který chce auto jen na přesuny z místa A do místa B. A právě ty oběžné přesuny jdou tomuto autu velmi dobře. V kabině totiž panuje při jízdě pohoda, na poměry kategorie je interiér slušně odhlučněný a řízení po řidiči nevyžaduje nic složitého.

Závěr a cena

Testovaný Volkswagen Taigo Love je aktuální speciální akční nabídkou. Tato verze vychází z výbavy Limited, oproti níž přidává za mnohem výhodnější cenu několik prvků výbavy. Mezi ty nejzajímavější patří LED Matrix přední světlomety, multifunkční volant s řazením páčkami na volantu, dešťový senzor a vnitřní samozatmavovací zpětné zrcátko, přední i zadní parkovací senzory, zadní parkovací kameru, zatmavená zadní okna, adaptivní tempomat a další.

Nabídka motorizací pro výbavu Love je omezena na výkonnější 85kW litrový tříválec TSI nebo na testovaný 110kW 1,5litrový čtyřválec. Ceny startují na 549 900 Kč, respektive na 589 900 Kč. Modely Love jsou ihned dostupné u autorizovaných prodejců Volkswagen jako skladové vozy nebo jako předobjednané vozy, které jsou aktuálně ve výrobě a dorazí během následujících týdnů. Akční nabídka je platná pouze do konce srpna.

Technické údaje:

AutoVolkswagen Taigo Love 1.5 TSI DSG
Motorřadový čtyřválec
Objem válců1498 ccm
Plnění motoruturbodmychadlo
Palivobenzín
Pohonpředních kol
Výkon110 kW/150 koní
Točivý moment250 Nm při 1 500 – 3500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h8.3 s
Maximální rychlost212 km/h
Převodovkasedmistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km)5.9
Objem nádrže40 litrů
Délka4266 mm
Šířka1757 mm
Výška1529 mm
Rozvor2566 mm
Provozní hmotnost1354 kg
Objem zavazadlového prostoru440 / 1222 litrů

Platíte za autopojištění zbytečně moc?

Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.

🔍 Porovnat ceny zdarma

Nezávazné srovnání • Okamžitý výsledek

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru