Volkswagen zahájil prodej nové generace jednoho ze svých nejoblíbenějších modelů. Na český trh před pár dny vstoupila druhá generace VW T-Roc. Ta poměrně značně vyrostla a dostala i spoustu novinek. My jsme se na ni s mild-hybridní motorizací 1,5 eTSI se 110 kW podívali v testu.
Co je nového?
To, že je Volkswagen T-Roc jedním z nejoblíbenějších modelů, dokazuje tím, že jde v Evropě o vůbec nejprodávanější model značky. Bylo tedy třeba si na jeho nové generaci dát opravdu záležet. Německá automobilka ho zvětšila, do délky narostl o 12 centimetrů na 4373 mm, šířka i rozvor se zvětšily o 4 centimetry (1828 mm, respektive 2629 mm). Znamená to, že uvnitř je teď víc místa pro posádku i pro zavazadla.
Větší objem má totiž díky nárůstu rozměrů i kufr (ten narostl o 30 litrů). Jeho základní objem je 475 litrů, přičemž sklopením dělených opěradel zadních sedadel se dá zvětšit až na 1350 litrů. Po sklopení opěradel vznikne rovná plocha. Tedy v případě, kdy bude dvojitá podlaha v horní pozici.

Mezigeneračně se radikálně proměnil vzhled, který se podepisuje na znatelně lepší aerodynamice (součinitel aerodynamického odporu klesl o desetinu). Vzhled navazuje na již dříve představená SUV v podobě modelů Tiguan a Tayron a dál jej rozvíjí. Mimochodem, stojí i na stejné podvozkové platformě MQB evo, na rozdíl od menších modelů VW Taigo nebo T-Cross. To znamená nejen možnost instalovat větší motory (chystá se opět i T-Roc R s 333koňovým dvoulitrem), ale i pohon všech kol (ten přijde v příštím roce).
Pod kapotou mohou být aktuálně jen dva 1,5litrové čtyřválce TSI s výkonem 85 kW/115 koní nebo 110 kW/150 koní. Oba mají výhradně pohon předních kol a převodovku DSG. Nafta ani manuální převodovky v nabídce nejsou a nebudou. Přesto se nabídka motorizací bude postupně rozšiřovat. Namísto nafty přijde pod kapotu „klasický“ hybrid s dvěma výkonovými verzemi 100 kW nebo 125 kW, také 2,0 eTSI se 150 kW, ale i další motorizace včetně vrcholného eRka.
Zajímavé jsou i podvozky. Těch může mít VW T-Roc několik a liší se nejen použitou technikou a technologiemi, ale i světlou výškou. V případě, že na autě budete mít standardní podvozek kombinující klasické vinuté pružiny a tlumiče, bude světlá výška 175 mm. Pokud si ovšem vyberete výbavu R-Line, dostanete sportovní podvozek (stále pevný, neadaptivní), jehož světlá výška bude o 10 mm nižší (165 mm) a stejnou světlou výšku dostanete i T-Roc s (příplatkovým) adaptivním podvozkem DCC.

Nové kliky
Stejně jako exteriér, tak i interiér připomíná dříve představená SUV. Většina prvků výbavy se ovládá přes dotekový displej, ale na volantu jsou naštěstí fyzická tlačítka. Zároveň je tu na středovém tunelu otočný ovladač s displejem uprostřed. Ten má dvě funkce: slouží jako ovladač hlasitosti a pokud jej stisknete, změní se zobrazení na jeho displeji a jeho funkce se přepne na ovladač jízdních režimů/jízdních zážitků.
Velkou a vlastně i revoluční změnou jsou nové interiérové kliky. Pokud se totiž na vnitřní čalounění dveří podíváte, „klasické“ kliky tady neuvidíte. Volkswagen je totiž schoval do přední části panelu dveří, na kterém je i elektrické ovládání oken a centrálního zamykání. Na první pohled to vypadá jako zvláštní řešení, ale po týdenním testování si na to rychle zvyknete a budete to používat úplně automaticky jako „klasické“ kliky.
Jinak je tu vše tak, jak od moderního Volkswagenu čekáme. Jsou tu kvalitní materiály na pohled i na dotek a kabina celkově působí solidním dojmem. Středovému tunelu dominuje bezdrátová nabíječka mobilních telefonů s výkonem 16 W, která je aktivně odvětrávaná, aby se telefon příliš nepřehříval.
T-Roc dostal i nový infotainment MIB4. Grafika se prakticky nemění, ale přidává nové funkce. Zmínit lze například možnost větší personalizace oblíbených ikon v horním řádku displeje infotainmentu, kde nově mohou být nové ikonky – třeba i deaktivace inteligentního asistentu rychlosti (tedy toho otravného pípání po překročení rychlosti), aktivního vedení v jízdních pruzích (to je zejména na úzkých cestách nebo v úzkých jízdních pruzích až příliš aktivní) nebo systému Start/Stop.
U systému Start/Stop je ale zajímavé, že i když ho vypnete, tak se motor, protože je to mild-hybrid, za jízdy vypíná. Stává se tedy to, že při jízdě sundáte nohu z plynového pedálu a motor se vypne, ale jakmile se plynového pedálu opět dotknete, případně se dotknete brzdového pedálu, motor opět naskočí. Při jízdě je to takřka neznatelné a posádku to neobtěžuje. Deaktivací systému Start/Stop docílíte toho, že auto při stání na volnoběh bude mít nastartovaný motor. Jenže předtím, než zcela zastaví a bude běžet na volnoběh, má zpravidla motor kvůli mild-hybridu deaktivovaný, ale jakmile auto zastaví, nastartuje se.
Za volantem
Najít si ideální pozici za volantem vůbec není těžké, tohle mají ve VW zvládnuté skvěle. Volant i sedadla jsou nastavitelné v širokém rozsahu. Navíc je na předních sedadlech dostatek místa do všech směrů. Prostor potěší i cestující na zadních sedadlech, protože i tady je konečně dost místa. Mezigeneračně je ho tady víc hlavně pro kolena.

Pod kapotou máme výkonnější z nabízených čtyřválců. Na přední kola tak přes 7stupňové DSG putuje 110 kW/150 koní a 250 Nm. Podle technických údajů dokáže tohle auto zrychlit z místa na stovku za 8,9 sekundy a jede maximálně 212 km/h. Za volantem to ale pocitově působí mnohem rozvážněji, protože T-Roc svoji dynamiku poměrně překvapivě maskuje. Může za to nejen lineární zátah motoru, ale také odhlučnění kabiny. To oceníte zejména na dálnici. Při výraznějším přidání plynu je zvuk motoru také výraznější, ale stále hezky utlumený.
Motor má nejen mild-hybridní technologii, ale je vybaven také systémem ACT+, tedy odpojováním dvojice válců (druhého a třetího) v případě, že nejsou potřeba. Typicky je to v situacích, kdy auto jede s potřebou jen velmi malého výkonu – například z drobného kopečka, při pomalé jízdě na rovině a podobně. V takové situaci se přenastaví vačka a prostřední dva válce pojedou naprázdno, přičemž se – v T-Rocu jen velmi decentně změní zvuk. Posádka to prakticky nebude mít šanci poznat. Z pohledu změny zvuku je to mnohem lepší než třeba u nedávno testovaného SEATu Ateca, který má stejnou technologii.
Sladění převodovky a mild-hybridu je povedené. Převodovka nemá při rozjezdu prakticky žádné zpoždění, stejně tak řadí rychle a hladce i při jízdě. Nedělá jí problém ani rychlé podřazení v situacích, kdy plynový pedál zarazíte až do země. Samozřejmostí je možnost řadit si manuálně, k tomu slouží tradičně páčky na volantu. Nutně to ale z hlediska fungování auta není potřeba.

Na autě jsme měli poměrně malá kola, jejich průměr byl 17 palců. Nevypadají sice tak hezky jako třeba dvacítky, které VW T-Roc také může obouvat, ale zase se pozitivně projevují na komfortu jízdy. Testované auto mělo základní podvozek s klasickými tlumiči a pružinami a všechny verze navíc mají standardně montovanou zadní víceprvkovou nápravu. Podvozek je naladěn jistě, není příliš měkký, ale zároveň ani tvrdý. Jde o velmi povedené nastavení jak pro běžné ježdění (a klidně i v centru Prahy, kde je spousta dlažebních kostek), tak i pro svižněji projížděné okresky.
Závěr a cena
Zábavné tohle auto za volantem není, ale dělá přesně to, co by dnešní podobné moderní auto dělat mělo. Posádku odveze v komfortu, klidu a se slušným prostorem tam, kam si bude přát. Je to auto, jehož největší prioritou je klid a jistota. Do kabiny se totiž dostává minimum hluku i otřesů. A spotřeba? Ta se nejčastěji pohybuje kolem 7 l/100 km.

A co za to zaplatíte? Základní VW T-Roc v základní výbavě Trend se čtyřválcem 1.5 eTSI s 85 kW začíná na částce 699 000 Kč s DPH. Pokud bychom se podívali na testovanou výkonnější motorizaci se 110 kW, tak její cena startuje na 844 900 Kč s DPH, protože se nabízí až od vyšší výbavy Life. V té stojí slabší 85kW verze 794 900 Kč s DPH.
Technické údaje
| Auto: | Volkswagen T-Roc 1.5 eTSI DSG7 |
| Motor: | řadový čtyřválec |
| Objem válců: | 1498 ccm |
| Plnění motoru: | turbodmychadlo |
| Palivo: | benzín |
| Pohon: | předních kol |
| Výkon: | 110 kW/150 koní při 5000 – 6000 ot./min |
| Točivý moment: | 250 Nm při 1500 – 3500 ot./min |
| Zrychlení 0-100 km/h: | 8,9 s |
| Maximální rychlost: | 212 km/h |
| Převodovka: | 7° dvouspojková automatická (DSG) |
| Spotřeba paliva: | 5,6 – 5,7 l/100 km |
| Emise CO2: | 127 – 129 g/km |
| Objem nádrže: | 50 litrů |
| Délka: | 4373 mm |
| Šířka: | 1828 mm |
| Výška: | 1559 mm |
| Rozvor: | 2629 mm |
| Pohotovostní hmotnost: | 1516 kg |
| Objem zavazadlového prostoru: | 475 / 1350 litrů |
💸 Ceny pojištění rostou!
Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.
📊 Porovnat a ušetřitZabere to jen 2 minuty • Výsledek hned






