Test Volkswagen ID. Buzz Pro | elektromobil (2024)

Test Volkswagen ID. Buzz Pro | elektromobil (2024)

Autor: Tomáš Hadač - Foto: Tomáš Hadač - 13. 7. 2024


Do redakce nám doplachtil stylový Volkswagen ID. Buzz Pro. Jak si vedl elektrický minivan od Volkswagenu, jenž spojuje retro s modernou? Zde jsou odpovědi!

Toho vůbec největšího z elektrického portfolia ID od Volkswagenu si každý hned všimne. Citrónově žlutý Buzz s hippie polepem prostě navozuje dobrou náladu. Působí neuvěřitelně svěže, a přitom člověk cítí, jak šikovně navazuje na legendární T1. Mimochodem, když jsme u odkazů na minulost, věděli jste, že koncept baterkového busíku byl prezentován již v roce 2016? Třebaže samotná historie vozu sahá ještě dále. Už v roce 2001 se ukázal planetě koncept s označením Microbus. Je to sice drahná doba, nicméně některé prvky i přes designové posuny zůstaly.

Je obecnou pravdou, že úsměv zesiluje pozitivní náladu. Když se detailněji zadíváme na předek vozu, tak si všímáme, že díky linii napojení přední kapoty na nárazník, jako kdyby se ID. Buzz opravdu smál. To vše s masivním logem míchá nadmíru chutný koktejl stylu. Snad za jedinou slabinu předku považujeme fakt, že kapotu sice lze vyklopit, ovšem prostor na kabely nenabízí. Z estetického okénka ještě zmiňme, že šmrnc mu dodává vyňuňané dvoubarevné lakování. Nominálně jde o souhru žluté „Lemon“ ve spodním revíru karoserie a bílou Candy ve vrchní části.

Test Volkswagen ID. Buzz Pro | elektromobil (2024)

Nyní k rozměrům: baterkový minivan skýtá relativně kompaktních 4712 mm, na šířku měříme 1985 mm a dosahuje výšky 1932 milimetrů. Rozvor má pak podstatných 2989 milimetrů. Meritorní je to v souvislosti s tím, jaký královský prostor při vstupu do interiéru na nás čeká.

Architektura vnitřku kopíruje řešení signifikantní pro ostatní modely ID. Čili s malinkou obrazovkou přístrojového štítu na sloupku řízení a středovým dvanáctipalcovým displejem multimediálního systému s kapacitním ovládáním v liště pod ním. Ano, odezva není nejbleskovější. Ano, najít některé funkce platí za práci pro detektiva. Ano, ovládání hlasitosti není podsvícené. Stačí nám ale pár dní a na infotainment nakonec přivykneme, byť to zpočátku vyžaduje trochu (víc) trpělivosti.

Co však představuje nemalou výhodu, to je moře odkládacích schránek a úložných míst. Ať už se bavíme o velkých kapsách ve dveřích, přihrádce před spolujezdcem či výklopném držáku na nápoje. Solidní je rovněž zpracování interiéru, přestože mu dominují vesměs tvrdé plasty. A na stezce chvály ještě zůstaneme: fešný minivan disponuje výtečným posedem. Těší nás též komfortní sedačky s elektrickým nastavením a vyhříváním. Z mánie chvály nás vytrhává až světlé čalounění, jež je nádherné, leč nepraktické. Stopám se i při opatrném chování nejde úplně vyhnout.

Test Volkswagen ID. Buzz Pro | elektromobil (2024)

Ta prostornost je skvostná. Což platí jak pro první řadu sedadel, tak pro druhou, která je dělená v poměru 60:40. Poněkud ale zamrzí, že prostřednímu sedadlu chybí úchyty Isofix pro dětskou sedačku. Palec dolů si zaslouží i absence možnosti vyhřívání a především nemožnost jednoduché uživatelské demontáže sedadel. Odpovídající variabilitu nákladového prostoru zajišťuje zvýšená podlaha Multiflexboard. S její pomocí je možné po sklopení opěradel získat rovnou plochu s délkou až 223 cm a šířkou přes 120 cm mezi podběhy. Zavazadelník, jenž je rozdělený na dvě části, člověk typicky využije pro skladování kabeláže a dalších drobností. Přepážku lze jednoduše vyndat a zavazadelník o objemu 1121 litrů tak využít na 100 %.

Teď už honem do víru silnic. Usedáme do verze Pro s jedním elektromotorem na zadní nápravě. Konkrétně se bavíme o synchronním elektromotoru s permanentními magnety. Motor servíruje maximální výkon 150 kW a 310 Nm točivého momentu. Reakce elektromotoru je svižná, nicméně nikoli přehnaně prudká. O čemž vypovídá rovněž informace, že z 0 na 100 km/h se pěkný minivan vyšvihne za 10,2 vteřiny. Entuziasmus vozu nedochází ani v dálničním tempu. Jen v rychlosti 145 kilometrů za hodinu hlásí omezovač stopku. V zásadě ale výkon v 95 procentech situací bohatě stačí.

Elektromotor dostává šťávu z baterie s kapacitou 82 kWh, z čehož máme reálně k dispozici 77 kWh. Co se týká dojezdové vzdálenosti, ta je dle oficiálních údajů (WLTP) 406 kilometrů. Reálně se však dostáváme na číslo přibližně 360 kilometrů. Pravda, vůz zase příliš nešetříme. Pohledem spotřeby se naše šestidenní kooperace zastavila na hodnotách 21,8 kWh. Opět dopřesněme, že jsme se pohybovali v parním letním měsíci, čili v zimě logicky „žíznivost“ auta povyskočí.

Test Volkswagen ID. Buzz Pro | elektromobil (2024)

Baterie podporuje nabíjení při výkonu až 170 kW, díky čemuž bychom se v ideálním případě měli přehoupnout z pěti na osmdesát procent jen za půl hodiny. Ale nejsme hazardéři a s takto nízkým dojezdem k dobíjecí stanici jsme fakt nezavítali. Realisticky jsme tam tak strávili přibližně 40 minut, abychom se svítícími 365 kilometry mohli dále pokračovat.

Na asfaltu je fešný žluťák fenomenálně komfortní. Chutnají mu i svižnější průjezdy šumavskými serpentinami. To primárně díky nízko položenému těžišti. Druhé pozitivum busíku tkví v tom, jak chvatně čelí nerovnostem – a to i přes poměrně tužší naladění podvozku. Ten největší jackpot ovšem spočívá v nebývalé obratnosti auta. I proto nám s ním bylo parádně nejen na jihozápadě Čech, ale také v samém srdci metropole – na pražských Vinohradech. Neopomeňme ani slušné odhlučnění kabiny.

Závěr a cena

V globálu je ID. Buzz výborně fungující elektromobil. Zvlášť kvitujeme fantastické naladění podvozku a osobitý design. Z platformy MEB disponuje minivan parádním rejdem předních kol. Stejně tak nás baví šlechticky rozlehlý interiér s kupou odkládacích schránek a úložných prostor. Samozřejmě. Detekujeme i pár negativ: krapet obtížnější soužití s infotainmentem a neplnohodnotné prostřední sedadlo ve druhé řadě. a úplné cílové rovince překročme k ceně. Elementární cena vozu se odlepuje od částky 1 250 000 Kč. Námi testovaný štramák s dvoubarevným lakováním, 21″ koly Bromberg, asistenčními systémy Plus, vymazleným interiérem Style či paketem Styling pak vychází na 1 671 327 korun.

Technické údaje:

Auto:

Volkswagen ID. BUZZ Pro

Motor:

elektromotor

Pohon:

zadních kol

Výkon:

150 kW/204 koní

Točivý moment:

310 Nm

Zrychlení 0-100 km/h:

10,2 s

Maximální rychlost:

145 km/h

Převodovka:

jednostupňová automatická

Spotřeba paliva (kombinovaná):

21,49 kWh/100 km

Emise CO2:

0 g/km

Kapacita baterie (využitelná):

82 kWh (celková kapacita)
77 kWh (využitelná kapacita)

Délka:

4712 mm

Šířka:

1985 mm

Výška:

1932 mm

Rozvor:

2989 mm

Pohotovostní hmotnost:

2471 kg

Objem zavazadlového prostoru:

1121 / 2205 litrů

 


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

1 názor na “Test Volkswagen ID. Buzz Pro | elektromobil (2024)”

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru