test-volkswagen-golf-gti-clubsport-2025-2

Test Volkswagen Golf GTI Clubsport | 2025

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 8. 6. 2025


Volkswagen Golf GTI je pojem. Stál u zrodu kategorie hot-hatchů a zůstává tu i jako jeden z těch posledních. Konkurence se mu za jeho život vytvořila, pak zase zmizela, ale on stále zůstává. Teď tu před námi stojí jeho nejnovější verze po posledním faceliftu a navíc v ostřejší verzi Clubsport. My jsme jej vyzkoušeli v rámci klasického redakčního testu. A jak se nám líbil?

Co je nové?

Poslední modernizace Golfu (dotkla se samozřejmě celé modelové řady od základních jedna pětek až po vrcholný Golf R) opět přinesla několik designových změn. Nešlo o nic zásadního, spíše o detaily, které možná běžný člověk na první pohled ani nemusí poznat. Pozměněna byla maska chladiče, která může mít svítící lištou propojené přední světlomety kombinující se s lepšími (a také upravenými) předními světlomety s technologií LED Matrix. Nový je i přední nárazník.

Upravený nárazník je i vzadu, kde jsou také nové LED světlomety s upravenou grafikou a dynamickými ukazateli směru. Pro GTI Clubsport jsou navíc ještě upravené nárazníky, některé další aerodynamické prvky či větší křídlo na zádi a jiné koncovky výfuku.

Zboku nejvíc vynikne označení GTI, které je v tomto případě pro Clubsport s červeným orámování. Původní decentní plaketka na předních blatnících byla v nejnovější verzi vyměněna za trojici poměrně rozměrných písmenek na předních dveřích. Jde o nalepovací znáčky, které – pokud se vám jako mě tak úplně nelíbí – půjdou sundat. Stejné „červené“ GTI je pak i na víku kufru pod výklopným znakem, kterým se standardně dveře do kufru otevírají.

TIP: Hledáte nové auto na operativní leasing?

Podívejte se na nabídku ihned dostupných vozidel za výhodné ceny. Můžete vybírat z desítek aut, ale také z různých možností nájezdu i délky pronájmu.

Chci operativní leasing!

Verze GTI Clubsport je oproti běžnému Golfu GTI dražší o 89 tisíc korun. Dostanete za to nejen trochu jiný vzhled, ale hlavně výkonnější a ostřejší auto. Zatímco běžný Volkswagen Golf GTI má pod přední kapotou dvoulitrový motor se 195 kW/265 koňmi a 370 Nm, tak Volkswagen Golf GTI Clubsport tu má 221 kW/300 koní a točivý moment vrcholí 400 Nm. Navíc má na přední nápravě elektronicky řízený diferenciál VAQ, který opravdu skvěle pomáhá s přenosem výkonu na silnici.Lepší ovladatelnosti pak pomáhá i upravená (ostřejší) geometrie předních kol nebo tužší naladění podvozku (v základu není adaptivní podvozek DCC).

Standardně je maximální rychlost u GTI Clubsport elektronicky omezena na 250 km/h, ale pokud si připlatíte za paket „GTI Performance“ (za necelých 100 tisíc korun), posune se omezovač až na 267 km/h. K tomu je tu navíc výfuk Akrapovič a odlehčená 19″ kola. Zrychlení z 0 na 100 km/h je i díky standardní 7stupňové převodovce DSG otázkou jen 5,6 sekundy, což je o dvě desetiny kratší čas než má standardní GTI.

test-volkswagen-golf-gti-clubsport-2025-4

Změny přinesla modernizace i v kabině, kde je nový hardware i software infotainmentu s dotykovým 12,9“ displejem. Upravena byla také lišta, kterou se ovládá hlasitost multimédií a teplota klimatizace, ta je totiž konečně osvětlená. Interiér Golfu GTI má standardně sportovnější sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a čalouněním s károvaným vzorem, který je pro GTI typický. Škoda, že Volkswagen nenabízí žádná příplatková sportovnější sedadla, modely CUPRA takovou možnost mají. Samozřejmostí je ovšem červené prošívání na sedadlech, středové loketní opěrce, koberečcích a multifunkčním sportovním koženém volantu.

Za volantem

Sportovní sedadla mají sice docela slušné boční vedení, ale pro GTI Clubsport jsou stejná jako pro běžné GTI. A to je škoda, protože k ostřejšímu naladění by se rozhodně nějaké skořepiny hodily. Jejích nastavení je pro řidiče jednoduché, stejně jako nalezení ideální polohy pro řízení. Sedadla mají široké možnosti nastavení, což doplňuje také nastavitelný volant. Řídit tak „na dlouhé nohy a krátké ruce“ není vůbec žádný problém.

Motor se k životu probouzí červeně pulzujícím startovacím tlačítkem. Po jeho stisku se z dvojice koncovek výfuku v zadním nárazníku ozve překvapivě pěkný zvuk, který pak bude doprovázet celou jízdu. Ten už má sice filtr pevných částic, takže už nedělá žádné hlučné zvuky při přeřazení nebo hlasité střílení po ubrání plynu, ale i tak příjemně tvrdí jízdu. Nějaké decentní zaprskání se od něj přesto občas dočkáme.

test-volkswagen-golf-gti-clubsport-2025-12

U auta mě překvapila příjemně ostrá reakce na pohyby plynovým pedálem – speciálně v nejsportovnějších režimech. Po přidání totiž motor prakticky ihned začíná přidávat a auto poměrně intenzivně zrychluje. Potěší, že standardní letní pneumatiky dokáží výkon i točivý moment i díky VAQ překvapivě slušně přenést na silnici – a to jak v přímce, tak i v zatáčkách. Díky VAQ tak Volkswagen Golf GTI Clubsport příjemně utahuje zatáčku, s čímž dále pomáhá právě i ostřejší geometrie přední nápravy. Tohle auto dokáže být hodně (opravdu hodně) rychlé, přesto není zlé a řidiči při jízdě pomáhá, než aby čekalo na jeho chybu a kouslo. To, jak se přední kola dokáží „zakousnout“ do asfaltu a vyjet ze zatáčky, nás rozhodně bavilo.

Podvozek – v případě testovaného kousku s příplatkovým DCC – je standardně tužší, auto se ani v rychlých obloucích příliš nenakloní a navíc se dokáže velmi jistě opřít o gumy, přesto si jej pak můžete v nejkomfortnějším režimu (v rámci jízdního režimu Individual) změkčit natolik, že vás to až překvapí. Ono se pak totiž tohle auto začne při jízdě pohupovat. Jakmile však přejedete nerovnost (díru, kanál nebo retardér), své sportovní geny vám připomene. Pro každodenní používání je to ale překvapivě dobré auto.

Už jsme zmínili, že motor má ostré reakce na plynový pedál, ale on si chválu zaslouží kompletně. Snadno se vytáčí, pocitově po otáčkách dychtí a přestože nemá žádnou výraznou výkonovou špičku a jeho projev je spíše lineární, působí to radostně. Volkswagen na tomto motoru (je to už čtvrtá evoluce EA888) neustále pracuje a v současnosti jde o jeden z nejlepších dvoulitrů na trhu vůbec. K tomu navíc při běžné jízdě spotřebovává do 9 l/100 km.

test-volkswagen-golf-gti-clubsport-2025-16

Závěr a cena

Volkswagen Golf GTI Clubsport je pořád ale Golf GTI. Není tak drsný a tvrdý jako bývaly někteří jeho (již vymřelí) konkurenti, ale je to auto, které dokáže opravdu rychle projíždět zatáčky na okresce, ale zároveň za pár minut poměrně klidně a pohodlně projíždět velkoměstem. Možná bych ale přeci jen trochu drsnosti navíc snesl, klidně třeba jen v nějakém z jízdních režimů, kterých je tu několik – i včetně toho pojmenovaného jako „Special“ se siluetou Severní smyčky Nürburgringu, kde tohle auto VW samozřejmě testoval (ten běžné GTI nemá). Tento režim je mimochodem nastaven tak, že má sice ostré reakce motoru, řízení a podobně, ale měkčí nastavení podvozku, protože Severní smyčka Nürburgringu je vlastně „jen“ okreska s mýtem.

Jinak je to ale běžný Volkswagen Golf tak, jak jej máme rádi. Nabízí pětidveřovou karoserii (kombík je dostupný pouze pro Golf R) s dostatkem místa pro čtyři pasažéry. Umí jich sice odvézt pět, ale ten vzadu uprostřed si pohodlí příliš neužije. Do kufru přitom nabalíte velmi slušných 374 litrů zavazadel.

A co prozradí pohled do ceníku? Standardní Volkswagen Golf GTI startuje na 1 084 900 Kč s DPH, za Volkswagen Golf GTI Clubsport si musíte připlatit minimálně na 1 173 900 Kč s DPH.

Technické údaje:

Auto:

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Motor:

řadový čtyřválec, turbo, uložený vpředu napříč

Objem válců:

1984 cm³

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

benzin

Pohon:

předních kol

Výkon:

221 kW / 300 koní při 5 500 ot./min.

Točivý moment:

400 Nm při 2 000 – 5 200 ot./min.

Zrychlení 0–100 km/h:

5,6 s

Maximální rychlost:

270 km/h

Převodovka:

automatická dvouspojková, 7 stupňů

Spotřeba paliva (kombinovaná):

7,5 l/100 km

Objem nádrže:

50 l

Délka:

4 292 mm

Šířka:

1 789 mm

Výška:

1 447 mm

Rozvor:

2 628 mm

Pohotovostní hmotnost:

1 459 kg

Objem zavazadlového prostoru:

374 l


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

TOPlist