test-volkswagen-golf-ehybrid-plug-in-hybrid-2025-3

Test Volkswagen Golf eHybrid | plug-in hybrid | 2025

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 9. 1. 2025


Poslední modernizace v loňském roce přinesla Volkswagenu Golf jen decentní změny vzhledu exteriéru i interiéru a nijak zásadně se neměnily ani pohonné jednotky. Je tu ale jedna výjimka, která prošla poměrně zásadní změnou. Tou je plug-in hybridní pohonné ústrojí. A právě na to jsme se podívali v tomto testu.

Dlouhý dojezd na elektřinu

Modernizovaný Volkswagen Golf jsme měli v redakci už dvakrát, tak se designovým vylepšením tentokrát příliš věnovat nebudeme. Pokud by vás zajímaly detailněji, můžete si o nich přečíst ve starších testech: Test Volkswagen Golf Variant 1,5 eTSI DSG a Test Volkswagen Golf People 1.5 TSI 85 kW. V krátkosti jen zmíníme novou grafiku předních i zadních světlometů a nový infotainment.

Větší změny se ale odehrály v případě plug-in hybridní pohonné jednotky, která nově podle technických údajů slibuje dojezd čistě na elektřinu hodně přes 100 kilometrů. Může za to úplně nové pohonné ústrojí, které původní motor 1,4 TSI vyměnilo za novější 1,5 TSI a k tomu přidalo i (skoro dvakrát!) větší akumulátor. Ten má teď využitelnou kapacitu 19,7 kWh (celková je 22,3 kWh).

test-volkswagen-golf-ehybrid-plug-in-hybrid-2025-5

A co to znamená v řeči čísel? Benzinová jedna pětka má 110 kW/150 koní a k tomu se přidává elektromotor s dalšími 85 kW/116 koňmi. Ten je umístěný přímo v převodovce DSG. Celkem jde na přední kola (čtyřkolku jako plug-in hybrid mít nemůžete) 150 kW/204 koní a točivý moment vrcholí 350 Nm. To testovanému Golfu umožní zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy a maximální rychlost až 220 km/h. To nejsou vůbec špatné hodnoty, co říkáte? Špičkové hodnoty samozřejmě platí v případě, kdy budou pracovat spalovací i elektrický motor najednou.

Dynamika není vůbec špatná, což platí v případě, kdy má auto dostatečně nabitý akumulátor, ale i v situaci, kdy nemá. Elektřina v zásobě vždy nějaká je, takže pokud potřebujete hodně, ale krátkodobě zrychlit, můžete se spolehnout na to, že elektřina stačit bude i když akumulátor hlásí nulu. Reakce na přidání jsou navíc prakticky okamžité, protože elektromotor může svůj maximální točivý moment využít hned.

Jakmile jsou baterie vybité, ani tak nejde o pomalé auto. Pořád je tu 110 kW/150 koní a přestože auto není z nejlehčích (skutečná pohotovostní hmotnost je 1659 kg), není problém s ním na okreskách předjíždět anebo na dálnici držet i vyšší cestovní tempo. Pak už ale samozřejmě nebude tak úplně úsporný.

test-volkswagen-golf-ehybrid-plug-in-hybrid-2025-14

A když vám energie v akumulátoru dojde? Samotnou jízdou akumulátor nenabijete, je přeci jen opravdu velký. Musíte auto zapojit do zásuvky. Potěší, že s navýšením kapacity baterie si Volkswagen připravil i navýšení dobíjecích výkonů. Plug-in hybridní Golf eHybrid zvládne nabíjení až 11 kW na AC nabíječkách (tedy se střídavým proudem), ale přijedete na DC dobíjecí stanici, v ideálním případě budete dobíjet dokonce až 40 kW.

Jak jezdí?

A jak tohle všechno funguje na silnici? Je to vlastně docela obyčejný Golf, který dokáže být při městských rychlostech ještě tišší, než ten benzinový. Platí to samozřejmě v situaci, kdy jede jen na elektřinu. V tomto režimu reaguje velmi dobře i na pobídnutí plynovým pedálem a jeho 116 elektrických koní (točivý moment elektromotoru VW neudává) s ním dokáže docela slušně hýbat. Na elektřinu navíc dokáže jet i mimo město a dokonce i na dálnici. Pokud máte stav nabití dostatečně vysoký, tak aby aktivoval spalovací motor, to už musíte šlápnout na plynový pedál opravdu takřka až na podlahu.

Pokud budete akumulátor často nabíjet, je možné s Golfem eHybrid po městě jezdit skoro jako s elektromobilem. Čas od času se sice spalovací motor musí nastartovat (zejména teď v mrazu, aby zatopil), ale velký dojezd i výkon samotného elektromotoru to zpravidla zvládne sám. Po městě se tak dá jezdit za hodnoty spotřeby kolem 3 l/100 km i v zimě. Když se pak akumulátor vybije, chová se plug-in hybridní VW Golf podobně jako běžné full-hybridy, jen nejede na elektřinu tak dlouho, protože má „moc“ elektromotor. Spotřeba vzroste někam k 6 – 7 l/100 km.

Podvozek mělo testované auto ve akční výbavě People klasický, neadaptivní a naladěný byl poměrně komfortně. Pozitivně se na tom projevovalo i to, že testovaný kousek měl základní 17″ a obouval pneumatiky s rozměrem 225/45 R17. Podvozek byl tichý a velmi dobře filtroval nerovnosti. Je to přesně taková jízda, kterou od Golfu čekáte.

Závěr a cena

Modernizovaný Volkswagen Golf je autem, na kterém už vlastně není moc co vylepšovat. Je tady ve své vrcholné formě. Testovaný kus s novým plug-in hybridním pohonem nabízí opravdu dlouhý čistě elektrický dojezd a až energie v akumulátoru dojde, i mnohem rychlejší, až 40kW dobíjení. Díky tomu můžete v ideálním případě odjíždět s plně nabitou baterií od nabíječky ani ne za hodinu a máte dalších 100 kilometrů na elektřinu. Slušně funguje i v případě, kdy nabíjet moc nebudete, pak ale s sebou vozíte zbytečně desítky kilogramů navíc a platíte o stovky tisíc víc.

Ostatně cena je u plug-in hybridního Volkswagenu Golf docela tématem. Nejlevnější VW Golf v akční výbavě People (ve které už má prakticky vše, co potřebujete) začíná s motorem 1,5 TSI s 85 kW podle aktuálního českého konfigurátoru na 686 900 Kč s DPH. Plug-in hybrid ve stejné výbavě přijde ale minimálně na 967 900 Kč s DPH.

Auto:

Volkswagen Golf eHybrid 1,5 TSI

Motor:

benzinový čtyřválec + elektromotor

Objem válců:

1498 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

plug-in hybrid (benzin + elektřina)

Pohon:

předních kol

Výkon:

110 kW/150 koní (spalovací motor)
+ 85 kW/116 koní (elektromotor)
= 150 kW/204 koní (celkový výkon pohonné soustavy)

Točivý moment:

350 Nm (celkový točivý moment pohonné soustavy)

Zrychlení 0-100 km/h:

7,4 s

Maximální rychlost:

220 km/h

Převodovka:

6stupňová DSG

Dojezd na elektrický pohon:

144 km (kombinovaný provoz)

Spotřeba paliva (kombinovaná):

0,3 l/100 km

Kapacita akumulátoru:

využitelná: 19,7 kWh
(celková: 22,3 kWh)

Objem nádrže:

40 litrů

Délka:

4282 mm

Šířka:

1789 mm

Výška:

1465 mm

Rozvor:

2630 mm

Pohotovostní hmotnost:

1664 kg

Objem zavazadlového prostoru:

273 litrů

Objem zavazadlového prostoru (sklopená sedadla):

1129 litrů


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru