Volkswagen Caddy Beach umí zastat přes týden roli rodinného auta nebo dodávky, ale o víkendu s ním můžete vyrazit na dlouhý výlet a klidně v něm přespat. Podívali jsme se mu důkladněji na zoubek v redakčním testu.

Kde se vzal?

Přemýšleli jste někdy nad tím, že byste chtěli cestovat, nemuset řešit žádné hotely nebo penziony, ale prostě přespat v autě kdekoliv se vám bude chtít? To samozřejmě není problém, stačí si pořídit obytný vůz. Jenže to jsou často opravdu velká auta, která není jednoduché jen tak někde – pokud zrovna necestujete – zaparkovat. Dalším důvodem je fakt, že jsou to poměrně drahé stroje, které mají prakticky jediné využití při cestách o dovolených.

test-volkswagen-caddy-beach-20-tdi-dsg-p1

Existují ale i jiná řešení, levnější, skladnější nebo i univerzálnější. Třeba obyčejné dodávky přestavěné na obytné vozy a nebo dodávky, které takové věci umějí už z výroby. Nabízí je například Volkswagen – větší Multivan California a nebo právě menší a ne tak sofistikovaný Caddy Beach vycházející z prodloužené verze Caddy Maxi.

Volkswagen Caddy Beach vypadá na první pohled vlastně jako úplně obyčejná verze Caddy. Kromě nápisu na boku a neprůhledných zadních oken (jsou tam totiž zavěšené textilní přihrádky) na něm nenajdete oproti běžné verzi prakticky žádné změny.

Jdeme kempovat!

Změny jsou však v interiéru, ačkoliv vlastně nijak zásadní. Kromě již zmíněných kapes v zadních bocích, které jsou velmi objemné, ale také se dají jednoduše vyndat, je to lůžko. To zabere prakticky celý interiér, je dostatečně dlouhé takže se nebudete muset strachovat, že budete spát s pokrčenými nohami nebo nějak divně schoulení. Složené lůžko ale zabírá v zavazadelníku poměrně dost místa za zadními sedačkami. Přesto není problém odvézt v zavazadlovém prostoru Caddy Beach tolik věcí, že můžete na dovolené strávit třeba tři týdny. Místo je pod lehátkem, za lehátkem, ale i na něm. Jen škoda, že v zavazadelníku není žádný kryt.

test-volkswagen-caddy-beach-20-tdi-dsg-p4

Postel je přitom uvnitř složená na tři části, které se postupně “rozbalují” až k předním sedačkám. Pokud je posunete a sklopíte až dopředu, postel nabídne krásně rovný povrch. Dvojice dospělých tu bude mít dostatek místa. Postel sice není tak pohodlná, jako ta vaše doma, přesto půjde na cestách o vcelku pohodlné nocování.

Ve Volkswagenu mysleli ale také na to, že v noci může být zima a nebo naopak teplo, a tak je Caddy Beach vybaven na jedné straně nezávislým topením s dálkovým ovladačem, na druhé straně je možné nainstalovat do okna v bočních posuvných dveřích větrací mřížku. Auto bude větrat, přesto se do interiéru nedostane otravný hmyz. Instalace je jednoduchá, stačí otevřít okénko, na jeho místo vsadit mřížku a zajistit otočnými plastovými zámky.

Můžete si na vůz také připevnit přístřešek, který nad výklopnými dveřmi zavazadlového prostoru vytvoří “předsíň”, kde se dají například při nepřízni počasí nechat věci, které není nutně potřeba uklízet do čistého a suchého auta. A nebo lze tento prostor použít pro případné posezení ve stínu u skládacího stolečku s židlemi, které jsou také součástí doplňkové výbavy. Ve víku zavazadelníku jsou vestavěná dvě LED světla, lze si tedy pohodové posezení užívat klidně i ve tmě. Přiznám se, že tento přístřešek jsem postavit nezkoušel, z propagační fotky si ale jistě dokážete představit, jak vypadá.

volkswagen-caddy-beach

Na cestách

Volkswagen Caddy Beach může být vybaven jedním ze tří zážehových (1,4 TGI 81 kW nebo 92 kW spalující CNG nebo 1.4 TSI 92 kW) nebo tří vznětových motorů (2.0 TDI 75 kW, 90 kW nebo 110 kW). K motorizacím 2.0 TDI 90 kW (výhradně 4×4) a 110 kW je možné pořídit pohon všech kol 4Motion. Testovaný vůz poháněl nejvýkonnější vznětový čtyřválec 2.0 TDI 110 kW s pohonem pouze předních kol spojený s 6° dvouspojkovou převodovkou DSG.

Jde o dobrou volbu, protože motor s autem vážícím 1,5 tuny nemá výraznější problémy, a přestože jde o dodávku, nabízí příjemnou dynamiku. Maximální výkon 110 kW je k dispozici mezi 3 500 – 4 000 otáčkami motoru za minutu a maximum točivého momentu 340 Nm leží mezi 1 750 – 3000 ot./min. DSG si s autem v tomto případě rozumí také poměrně dobře a dokáže využít točivého momentu motoru tak, aby zbytečně neřadilo ani nahoru, ale ani dolů. Problém s podřazením ale nemá, a to ani při kickdownu, kdy klidně podřadí o dva stupně a nechá motor vytočit až ke 4 500 ot./min. Zvuk motoru ale do interiéru proniká více, než u osobních vozů. Stále je tu znát, že jde primárně o dodávku. Spotřeba se ale dá udržet při klidné jízdě kolem 6 l/100 km.

Naladění podvozku je tužší. Na kvalitní silnici si nechá auto docela dost líbit, aniž by ho to rozhodilo. Zatáčky umí projíždět poměrně rychle a bez výraznějších náklonů. Ovšem na nekvalitní silnici má zadní část tendence uskakovat.

test-volkswagen-caddy-beach-20-tdi-dsg-p2

Interiér? Stále má ty samé chyby

Caddy sice prošlo nedávno modernizací, ta však neodstranila některé dnes již poměrně zásadní nedostatky. Je to dodávka, takže jistě příliš nepřekvapí, že má auto v interiéru tvrdé plasty. Ale vlastně to nevadí, protože na pohled to není poznat a v interiéru nic nevrže. Největším nedostatkem je ale umístění displeje multimédií a navigace.

Displej se totiž nachází až pod ovládáním klimatizace, tedy téměř na spodku středového panelu. Řidiče to při každém pohledu odtrhne od silnice, kam neuvidí ani periferně. Alespoň, že se dá jednoduchá navigace pomocí šipek zobrazit v kapličce přístrojů.

Trochu více péče by si zasloužila také sedadla. Ne až tak úplně to, jak se na nich nebo v nich sedí, jako spíše boční vedení. To totiž nemají veškeré žádné, a to ani vpředu, ale ani vzadu.

test-volkswagen-caddy-beach-20-tdi-dsg-p3

Naopak dobrá je spousta všemožných odkládacích přihrádek včetně jedné velké přímo nad hlavami předních cestujících. Pozitivní je také fakt, že na všech místech v autě je dostatek prostoru.

Závěr

Pokud chcete univerzální dodávku – na týden pro rodinu nebo práci a na víkend na výletování s možností přespání – může pro vás být Volkswagen Caddy Beach dobrou volbou. Na rozdíl od většího Volkswagenu Multivan California v sobě sice nemá kuchyňku ani vyklápěcí střechu s postelí, ale základní cena startuje o půl milionu níže.

Cena však nakonec může být to, proč budete s koupí tohoto vozu váhat. Nejnižší cena startuje s motorizací 1.4 TSI 92 kW na necelých 666 tisících s DPH, nejlevnější naftová verze stojí 697 tisíc. Příplatek za dvouspojkovou převodovku DSG je 50 tisíc a za pohon všech kol dáte 60 tisíc Kč. Testované auto vyšlo se všemi příplatky na 1,02 milionu Kč.

+
Univerzálnost a vnitřní prostorTužší podvozek a na nekvalitní silnici uskákaná záď
Spotřeba palivaSedadla bez bočního vedení + nízko umístěný displej navigace
Šikovně vymyšlené lehátko a další obytné "vychytávky"Vyšší cena
Technické údaje:
Typ vozu:Nový
Značka:Volkswagen
Typ:Caddy Beach
Motor:2.0 TDI
Typ:řadový čtyřválec
Palivo:nafta
Objem válců:1 968 ccm
Plnění motoru:turbodmychadlo
Pohon:předních kol
Výkon:110 kW/150 koní při 3 500 – 4 000 ot./min
Točivý moment:340 Nm při 1 750 – 3 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:9.9 s
Maximální rychlost:192 km/h
Převodovka:šestistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km):5.8 / 4.6 / 5.0
Emise CO2:132 g/km
Objem nádrže:55 litrů
Délka:4 408 mm
Šířka:1 793 mm
Výška:1 822 mm
Rozvor:2 682 mm
Pohotovostní hmotnost:1 498 kg
Objem zavazadlového prostoru:750 / 3 030 litrů
Ceník:ke stažení zde