test-2019-toyota-camry-hybrid- (1)

Toyota Camry není na českém trhu neznámá. Prodávala se u nás už v devadesátých letech. Pak ale z českého trhu zmizela a vrátila se teprve nedávno. Do Evropy přijíždí s 2,5litrovým hybridním pohonným ústrojím a my jsme ji otestovali v nejvyšší výbavě.

Tradice a úspěch

Návrat ztracených modelů se často odehrává jinak, než jak jsme je znali dříve. Jen si vzpomeňte třeba na Mitsubishi Eclipse Cross nebo Ford Puma. S původními modely nemají kromě názvu společného vůbec nic. U Toyoty Camry je tomu ale jinak. To je jeden z nejprodávanějších modelů na světě, vždyť od roku 1982 se ho vyrobilo na 19 milionů kusů. I v nejnovější generaci jde o auto s klasickou tříprostorovou karoserií typu sedan. Jen pohonné ústrojí vyměnilo. V Evropě se nabízí výhradně jako hybrid.

Camry přichází do, zejména v České republice, velmi těžkého segmentu manažerských limuzín, kterému vládne Škoda Superb a Volkswagen Passat. Oproti nim má Camry navíc nevýhodu v tom, že nenabízí karoserii typu kombi, ale ani pohon všech kol (je to jen předokolka).

Hlavně ticho a klid

U modelu Camry najdete v ceníku pouze jediný motor. Je jím čtyřválcový atmosférický 2,5litrový čtyřválec, který doplňuje elektromotor umístěný v planetové bezestupňové převodovce.

test-2019-toyota-camry-hybrid- (8)

Výkon benzínového motoru je 131 kW/177 koní a 221 Nm, ten elektrický přidává dalších 88 kW/120 koňmi a 202 Nm. Celkový systémový výkon je 160 kW/218 koní a to i přes hmotnost 1,6 tuny není vůbec málo. Japonský sedan to dokáže rozjet z nuly na stovku za 8,3 sekundy. Maximální rychlost je omezena jen na 180 km/h.

Více, než absolutní čísla, překvapí projev a chování motoru. Při běžné jízdě se totiž převodovka snaží držet co nejnižší otáčky motoru, pokud auto tedy zrovna nejede jen na elektřinu, což se ve městě děje poměrně často. Baterie má kapacitu přibližně 1,6 kWh, což vystačí jen na krátkou lokálně bezemisní jízdu, ideální pro poskakování v kolonách. Systém si s energií hospodaří zcela sám. Řidič jeho chování sice může do jisté míry upravit pomocí tlačítka „EV“ na středovém tunelu, ale to v podstatě jen oddálí nastartování spalovacího motoru při akceleraci.

Přečtěte si také:  Test BMW X6 M50i xDrive (2020)

Při běžné jízdě, pokud se nesoustředíte na co nejnižší spotřebu, ale jen splynete s davem, funguje hybridní pohon skvěle. V autě je ticho, jízda je plynulá a spotřeba paliva může úplně bez problémů začínat čtyřkou. Pětkou bude začínat prakticky při všech běžných jízdách, nad šest se pak dostanete jen při delších cestách po dálnici, kde nelze až tolik využít pomoc elektromotoru. Potvrzuje se, že Toyota hybridy umí.

Elektromotor se ale zapojí do práce při každém zrychlování a perfektně vykryje chvíle, než se do těch správných otáček dostane spalovací motor. Vše přitom probíhá naprosto neznatelně a registrovat to můžete vlastně jen podle zelené kontrolky ‚EV‘ v kapličce přístrojů. Pružnost po sešlápnutí plynového pedálu překvapí, protože tu není prakticky žádná prodleva a při prvotní reakci působí motor výkonnějším dojmem.

Dopolední cesta přes Prahu s bezmála pětimetrovým hybridním sedanem s 2,5litrovým benzinovým motorem nás překvapila. Spotřeba totiž byla 4,7 l/100 km. Tipnete si, jaké auto jsme si dnes vyzvedli k testu?

Zveřejnil(a) auto-mania.cz dne Úterý 7. ledna 2020

Pokud se rozhodnete jet „sportovně“, můžete využít i sportovní jízdní režim. Ten se aktivuje tlačítkem u řadící páky. V tom případě bude spalovací motor k dispozici neustále, převodovka bude držet vyšší otáčky a při sešlápnutí plynu vyletí vysoko. Vzhledem k tomu, že převodovka je bezestupňová, bude je tam držet po celou dobu zrychlování. Tohle je ale přesně ten způsob jízdy, který se k Toyotě Camry nehodí. Ostatně tomu odpovídají i brzy, které nejsou úplně citlivé, protože nejprve rekuperují a až pak brzdí.

Komfortní

Kromě již zmíněného ticha při jízdě Camry potěší i zpracováním interiéru. Kůže a imitace dřeva vypadá ve spojení s lícujícími plasty velmi dobře. Subjektivně se mi nelíbí jen některá tlačítka, která nepůsobí na pohled tak hezky – například ovladače na volantu anebo ovladače vyhřívání sedadel na středovém tunelu.

Interiér Camry překvapí prostorností. Na předních i zadních sedadlech nouzí rozhodně trpět nebudete. Sedadla jsou pohodlná, ale ocenil bych měkčí čalounění středové loketní opěrky. Stejně tak by se mi líbilo čalounění kapes ve dveřích, protože v plastových přihrádkách dělají například klíče při jízdě hluk. A bohužel se do dveří nevejde láhev s pitím. Co je naopak velkým plusem, je možnost ovládání klimatizace, multimédií, ale i sedadel ze zadních sedaček. Stačí totiž vyklopit loketní opěrku a v ní je zabudovaný ovládací panel. 

Přečtěte si také:  Test Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic (2020)

test-2019-toyota-camry-hybrid- (20)

Podvozek je klasický, nejsou tady žádné adaptivní tlumičem ani tlumiče s proměnlivou tuhostí. Je spíše komfortní, ale rozhodně ne měkký a přes nerovnosti se auto i s 18″ koly přenáší s jistotou. Díky tichu v kabině se ale do interiéru přenesou občasné rázy od kol, které by jinak přes motor nemusely být slyšet.

Závěr a cena

Toyota Camry je příjemným čerstvým vánkem v segmentu, z něhož výrobci standardně spíše odcházejí a představují stále nová SUV. Vyniká tichem při jízdě a velmi nízkou spotřebou, která není na úkor dynamiky. Díky vcelku velkému benzinovému motoru a dostatečně silnému elektromotoru vyniká pružností.

Otázkou je poměrně sebevědomá cena auta, která v nejnižší výbavě Comfort startuje na 920 tisících korunách, vyšší výbava Prestige stojí v základu 950 tisíc korun a testovaná nejvyšší výbava Executive vyjde na 1 050 000 Kč.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Toyota
Typ: Camry Hybrid
Motor: řadový čtyřválec + elektromotor
Objem válců: 2487 ccm
Plnění spalovacího motoru: atmosférické
Palivo: benzín + elektřina
Pohon: předních kol
Výkon spalovacího motoru: 131 kW/177 koní
Točivý moment spalovacího motoru: 221 Nm
Výkon elektromotoru: 88 kW/120 koní
Točivý moment elektromotoru: 202 Nm
Celkový výkon: 160 kW/218 koní
Celkový točivý moment: nezjištěno
Zrychlení 0-100 km/h: 8.3 s
Maximální rychlost: 180 km/h
Převodovka: bezestupňová převodovka
Spotřeba paliva (l/100 km): 4.3 – 4.4
Emise CO2: 98 – 101 g/km
Objem nádrže: 50 litrů
Délka: 4885 mm
Šířka: 1840 mm
Výška: 1445 mm
Rozvor: 3125 mm
Pohotovostní hmotnost: 1660 kg
Objem zavazadlového prostoru: 525 litrů
Ceník: ke stažení zde